Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Var en intervju med honom på radio idag som jag lyssnade på, där det bland annat framkom att han ska spela i Helsingfors 22 maj. Han har nyligen också spelat på olika ställen i Tyskland och Budapest i Ungern.
Han jobbar som koldioxidforskare.

Nice

Skrivet av Dallen:

Seriöst, säg till om du ska på fler av hans spelningar, jag har fan INGEN som gillar sån här musik
ASL?

Här ovanför, swec på turne?
Jag är fan stel tråkig kille 40 bast bor i radhus, saknar katt o hund men har en sjujäkla komplex tillvaro så det räcker.
Var bor du?

För tråden

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

@huxflux: Världen är liten.
Nej bara några svenskar där. Jag har för mig att det fanns en svensk goa (eller vad det kallas) -grupp för 100 år sedan som hette Huxflux, därför la jag ditt nickname på minnet när jag såg det på r4r. Du var händelsevis inte med på Docklands-tiden? Som jag minns det var I-F inte nöjd med antalet lyssnare på Cbs, därav namnbyte / rekonstruktion men kan minnas fel, länge sen som sagt. Astro Unicorn, Fanta Radio, Space at Eight, nostalgi... The Dream Machine lyssnar jag på nästan dagligen (spelade några mixar där när ifm var nytt), dock inte så mycket Italo för min del. Tycker de gör om ifm hela tiden, har varit medlem flera gånger, men nu känns det som fokus har skiftat till att driva deras "bar" istället så inte brytt mig om att registrera igen. (lägger på minnet att du kan skicka en inbjudan).

Permalänk
Föredetting

Har allt som oftast svårt för melodiska grejer, men grekerna kan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ibland halkar man på något hyfsat populärt som man totalt missat, och som är riktigt nice! (smaken är som baken förstås )

Känsla i den rösten!

Kul med en cover, men håller definitivt 60-tals originalet högre

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ibland halkar man på något hyfsat populärt som man totalt missat, och som är riktigt nice! (smaken är som baken förstås )
https://www.youtube.com/watch?v=wDjeBNv6ip0

Känsla i den rösten!

Kul med en cover, men håller definitivt 60-tals originalet högre

Ah, får lyssna på den. Kom in på den där för hamnade i en spellista med "50 covers better than the original" ..som började med en Disturbeds "Sound of Silence", där föredrar jag originalet..men covern som föranledde listan, "Black Metallic", gillar jag bättre som Hammocks cover.

Haha,

är ju helt underbar : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Mors Principium Est - The Unborn

Permalänk
Medlem
Skrivet av coae:

@huxflux: Världen är liten.
Nej bara några svenskar där. Jag har för mig att det fanns en svensk goa (eller vad det kallas) -grupp för 100 år sedan som hette Huxflux, därför la jag ditt nickname på minnet när jag såg det på r4r. Du var händelsevis inte med på Docklands-tiden? Som jag minns det var I-F inte nöjd med antalet lyssnare på Cbs, därav namnbyte / rekonstruktion men kan minnas fel, länge sen som sagt. Astro Unicorn, Fanta Radio, Space at Eight, nostalgi... The Dream Machine lyssnar jag på nästan dagligen (spelade några mixar där när ifm var nytt), dock inte så mycket Italo för min del. Tycker de gör om ifm hela tiden, har varit medlem flera gånger, men nu känns det som fokus har skiftat till att driva deras "bar" istället så inte brytt mig om att registrera igen. (lägger på minnet att du kan skicka en inbjudan).

https://www.youtube.com/watch?v=wUnx_WBt7p8

du fortsätter imponera med att gissa rätt
jo docklands brukade jag hänga på en del, var där tex när gudrun schyman var där med all media och en annan gång när polisen skulle stänga ned festen, dom hissade upp dj:n upp i taket, publiken jublade som fan, tog en bra stund innan de hittade huvudströmbrytaren och kunde stänga av musiken

Jag vet inte om det går att vara medlem hos ifm längre. Jag frågade nåt år sen och det var på gång men det känns inte som det. Fast vad vet jag, har inte så jättebra koll.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Laura Branigan - Gloria

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

du fortsätter imponera med att gissa rätt
jo docklands brukade jag hänga på en del, var där tex när gudrun schyman var där med all media och en annan gång när polisen skulle stänga ned festen, dom hissade upp dj:n upp i taket, publiken jublade som fan, tog en bra stund innan de hittade huvudströmbrytaren och kunde stänga av musiken

Jag vet inte om det går att vara medlem hos ifm längre. Jag frågade nåt år sen och det var på gång men det känns inte som det. Fast vad vet jag, har inte så jättebra koll.

https://www.youtube.com/watch?v=996ODuwNioo

Hehe 😎
Jag växte upp långt söder om stan, så det var en tröttsam odyssé att ta sig hem de gånger polisen bröt. Jag är nästan säker på att masshysterin som politiker & media försökte piska upp inte handlade om droger. Mig veterligen så var det väl inte så mycket värre än på nått "vanligt" ställe i Sthlm eller på nåt gymnasium för den delen (rätta mig om jag har fel). Tror mer på att staten, "Partiet" och gamla grå stofiler blev stressade över att det kom något nytt, en konstig ny dunka dunka musik, och att "drogerna" bara var en ursäkt för att kunna skicka poliser. Har fortfarande agg mot Ravekommission

Permalänk
Medlem

Lyssnar mycket på Fearless Motivation (trailer musik)som snabbt blivit en favorit

Denna är en juvel som blir mer intressant lite längre in

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Rammsteins senaste album rullar i högtalarna hemma. Love it !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli att skratta åt denna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Glöm inte Creedence, bara.

Permalänk
Inaktiv

Förvisso inte musik men har lyssnat på denna podcast under förmiddagen:

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1199141?programid=5188

Permalänk
Medlem

Podcasten: "Darknet Diaries". Kan rekommendera den till ALLA som är intresserad av hacking, darknet, IT osv.

Avsnitten 7 och 8 handlar om en kille som heter Manfred som hackar massa datorspel, sjukt rolig lyssning

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Anni Weddecke - Cry for you by September (cover) på youtube https://www.youtube.com/watch?v=tc875EcnvVo lite nostalgisk ikväll, ska se om jag hittar några Blondie Call Me och Union City Blue

Och lite Gyllene Tider förstås, Jag går och fiskar eller Wilmer X - Hon är ihop med en insekt

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kunde inte låta bli att skratta åt denna

Primus har helt klart humor och självdistans
Den här är ju rätt udda tex...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av coae:

Hehe 😎
Jag växte upp långt söder om stan, så det var en tröttsam odyssé att ta sig hem de gånger polisen bröt. Jag är nästan säker på att masshysterin som politiker & media försökte piska upp inte handlade om droger. Mig veterligen så var det väl inte så mycket värre än på nått "vanligt" ställe i Sthlm eller på nåt gymnasium för den delen (rätta mig om jag har fel). Tror mer på att staten, "Partiet" och gamla grå stofiler blev stressade över att det kom något nytt, en konstig ny dunka dunka musik, och att "drogerna" bara var en ursäkt för att kunna skicka poliser. Har fortfarande agg mot Ravekommission

https://www.youtube.com/watch?v=QbJms6GMC9A

100% med dig om allt du säger. Så upplever jag det också. Uttryckte ungefär samma innan men editerade inlägget eftersom jag flög iväg

Det som stör mig mest är att det var något bra på gång i Sverige/Stockholm och det fanns synergier. Visst fanns underground och den var ganska stark, men mentaliteten var ju just som du beskriver det. Festerna finns ju fortfarande, en del underground men det är inte samma. Jämför med tex Berlin eller någon annan storstad i Europa. Jag tror Stockholm förlorade en hel del kulturskapande pga jagandet.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem