Teknikstund: Välj rätt bildskärmskabel för Displayport och HDMI

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Att det "kan" fungera räcker inte, för det gör min nuvarande kabel också. Har fått nog av att ha fått testa 5 kablar som alla påstår 18Gbit/s men som ändå sviker. Vill inte testa mer, nu vill jag ha garantier.

I ena änden har jag en GTX 1050Ti, i andra en LG C8. Det kan väl ändå inte bero på att grafikkortet är "klent", för det handlar bara om beräkningskraft och inte signalstyrka. Förstår att 5m är långt, men att det ska vara så här stora problem med att få en kabel att funka ska inte hända när det ändå lovas saker på papperet. Finns ju som du säger 10m också.

Kanske försöker med en kabel från Amazon som lovar certifiering och QR-kod, men efter Webhallens tabbe vet jag inte om man kan lita på att man får det heller.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ajp_anton:

@Laxpudding: Att det "kan" fungera räcker inte, för det gör min nuvarande kabel också. Har fått nog av att ha fått testa 5 kablar som alla påstår 18Gbit/s men som ändå sviker. Vill inte testa mer, nu vill jag ha garantier.

I ena änden har jag en GTX 1050Ti, i andra en LG C8. Det kan väl ändå inte bero på att grafikkortet är "klent", för det handlar bara om beräkningskraft och inte signalstyrka. Förstår att 5m är långt, men att det ska vara så här stora problem med att få en kabel att funka ska inte hända när det ändå lovas saker på papperet. Finns ju som du säger 10m också.

Kanske försöker med en kabel från Amazon som lovar certifiering och QR-kod, men efter Webhallens tabbe vet jag inte om man kan lita på att man får det heller.

Välj nån aktiv optisk kabel, sök efter hdmi aoc.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

alltid kul att se dina videor! mycket matnyttig information!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Webhallen

@Laxpudding: Tack för påpekandet! Jag lämnar över det till vår inköpsavdelning på en gång, så skall vi ta och korrigera det

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Varit i kontakt med Deltaco om just detta. Informationen hos @webhallen är felaktig. Någon har klippt och klistrat produktinformationen från de kortare kablarna. Upptäckte det själv när jag skulle köpa kabeln jag använder i videon. De långa kablarna är inte Premium Certifierade. QR-kod och Hologram saknas på förpackningarna.

Finns inte QR-kod och Hologram som kan verifieras så är kabelns alltså inte Premium High Speed-certifierad. Kabeln kan dock fortfarande fungera utan problem. Jag har till exempel fått Deltacos passiva High Speed-kabel 10 meter att fungera med 18 Gbps vid flera tillfällen.

Du kan fortfarande ha problem beroende på vad som sitter i vardera änden av kabeln, samt vad som sker på vägen. Men kabelns tillverkning ska garantera 18 Gbps under normala omständigheter för Premium High Speed.

Man kan inte använda Deltaco och ordet certifiering i samma mening. Deltaco köper OEM skit från Kina, sätter sitt eget märke på grejerna och säljer sedan vidare till butiker som vill sälja just billigt skit. Det betyder inte att allt som Deltaco säljer är skit, men det stora problemet är att man helt enkelt inte kan avgöra om det är skit förrän man har köpt och testat. Det brukar sluta med att man får köpa den där dyrkabeln till slut ändå.

Själv har jag köpt en massa saker från Deltaco genom åren. Vissa saker som t.ex. nätverkskablar är väl okej, men jag har även köpt mängder med produkter som borde klassas som färdigförpackade sopor som kan slängas direkt. Ta t.ex. externa hårddisklådor. Där har man inget val. Allt är OEM skit och man har ingen aning om vad man köper. När man sedan mailar Deltaco får man ofta svaret att de inte har några fullständiga specifikationer på produkten. Då vet man att man har köpt bra grejer.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av CrazyDriver:

Man kan inte använda Deltaco och ordet certifiering i samma mening.

Hur tänker du nu?

HDMI-kabeln är uppenbarligen cerifierad. Dess tillverkning går att spåra enligt en certifieringsprocess som regleras av HDMI:s licensorgan. Deltaco är också en av få tillverkare som specar bandbredden på kablarna samt hur deras Displayport-kablar är konstruerade med sprängskiss. Till exempel denna: DP-1105 som visar att pinne 20 inte är kopplad, titta på PDF:n under info/certifikat.

Det är väldigt få tillverkare som i dagsläget är tydliga med dessa uppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Hur tänker du nu?

HDMI-kabeln är uppenbarligen cerifierad. Dess tillverkning går att spåra enligt en certifieringsprocess som regleras av HDMI:s licensorgan. Deltaco är också en av få tillverkare som specar bandbredden på kablarna samt hur deras Displayport-kablar är konstruerade med sprängskiss. Till exempel denna: DP-1105 som visar att pinne 20 inte är kopplad, titta på PDF:n under info/certifikat.

Det är väldigt få tillverkare som i dagsläget är tydliga med dessa uppgifter.

Jag har tyvärr inte riktigt samma erfarenhet av Deltaco. Förmodar att det skiljer en del beroende på vad det är för produkt, men jag har mestadels dåliga erfarenheter av Deltaco och köper bara deras produkter om det inte finns något bättre alternativ. Det är allt från bristfälliga specifikationer, ocertfierade produkter t.ex. QI-laddare eller förpackningar där 70% består av luft.

Permalänk
Medlem

Sökte med ljus och lykta efter VESA-certifierad kabel för DP 1.4 HBR3 för några veckor sedan, och valet föll till slut på Club 3D:s 2-meterskabel (CAC-2068):

https://www.club-3d.com/en/detail/2430/displayport_1.4_hbr3_c...

Från VESA:s lista över DP-certifierade produkter:

https://www.displayport.org/product-category/cables-adaptors/...

Finns t.ex. hos tyska Amazon för ca 18€.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Intressant, jag blev tvungen kolla upp den i VESA:s databas:

https://www.displayport.org/product-category/cables-adaptors/...

2-metersvarianten (Ningbo Prime Electronic DP8K-1020) finns inte med där vad jag kan se, men däremot finns 1- och 3-metersvarianterna med (dvs DP8K-1010 och DP8K-1030), så antagligen håller den samma kvalité men tillverkaren har kanske bara inte orkat certa alla kabellängderna.

Här är tillverkarens produktsida:

http://www.prime-e.com.cn/products/DP8K-1010-DP8K-1020-DP8K-1...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag älskar smygreklamen för felix i bakgrunden, är det ett betalt samarbete kanske?

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Swivl:

Ketchupen och toapapperet verkar lite random

Är det en referens till något som jag missat?

Skrivet av Mightybjorn:

Jag älskar smygreklamen för felix i bakgrunden, är det ett betalt samarbete kanske?

Det är en metafor för den förvirring många känner inför detta med kablar. "Ketchup? Toapapper? Vad händer egentligen? Jag vill ju bara klämma på en bra kabel?"

Det är också en metafor för det arbete jag försöker göra. Att förklara vad som krävs för kablar ska fungera är ibland som att torka upp efter en explosiv ketchupolycka.

Sedan kanske det också har att göra med att studion skulle rivas, fler skulle hinna spela in samma eftermiddag och min idé om att bygga en hög av kablar inte fungerade så bra. Så ryck första bästa rekvisita. Kör tills SD-kortet är fullt och folk knackar på dörren. Alternativet var ketchupflaskan eller en skål med två bruna bananer.

Permalänk
Medlem

@ajp_anton: Jag är också trött på att testa kablar, fast jag har gjort det än svårare för mig eftersom jag behöver minst 12 m. Blir att investera i en optisk kabel härnäst.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding
På tal om skumma kablar till monitorer:
https://www.youtube.com/watch?v=jlaxgiszfEo
Skulle nog passa bättre till din genomgång av "Throwback Thursday – en tillbakablick på DVI-portens 20-åriga historia"

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Bildexpert 📺
Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Intressant, jag blev tvungen kolla upp den i VESA:s databas:

https://www.displayport.org/product-category/cables-adaptors/...

2-metersvarianten (Ningbo Prime Electronic DP8K-1020) finns inte med där vad jag kan se, men däremot finns 1- och 3-metersvarianterna med (dvs DP8K-1010 och DP8K-1030), så antagligen håller den samma kvalité men tillverkaren har kanske bara inte orkat certa alla kabellängderna.

Här är tillverkarens produktsida:

http://www.prime-e.com.cn/products/DP8K-1010-DP8K-1020-DP8K-1...

Fungerar bra iaf, hade problem med att skärmen kunde blinkana till i windows ibland med gamla DP kabeln det är helt borta nu ,så den verkar leverera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fungerar bra iaf, hade problem med att skärmen kunde blinkana till i windows ibland med gamla DP kabeln det är helt borta nu ,så den verkar leverera.

Jodå, tvivlar inte på det, jag var bara fortfarande kvar i research-mode.

Hade precis det problemet jag också, det var därför jag köpte riktig certad kabel. Ett reproducerbart exempel jag hade var att koppla ur min usb-dac och sedan plugga in den igen. Varje gång så blinkade skärmen till, högst troligt pga den förbaskade pin 20 i den gamla kabeln. Med nya kabeln är problemet borta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jodå, tvivlar inte på det, jag var bara fortfarande kvar i research-mode.

Hade precis det problemet jag också, det var därför jag köpte riktig certad kabel. Ett reproducerbart exempel jag hade var att koppla ur min usb-dac och sedan plugga in den igen. Varje gång så blinkade skärmen till, högst troligt pga den förbaskade pin 20 i den gamla kabeln. Med nya kabeln är problemet borta.

Exakt så var det för mig också när mina Aktiva högtalare gick på så blinkade skärmen, skönt att det är borta iaf. Dåligt att man får en sådan kabel när man köper en skärm...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jäkla träsk det har blivit av allt det här för att det inte finns ordentlig efterlevnad av de standarder som sätts.

Om några år när 2160p144 faktiskt går att driva med en normal speldator så borde väl iaf HDMI 2.1 category 3 finnas på marknaden så pass att man kan lita på vad man köper, hoppas jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Upplever att det inte finns någon standard för DP, alltid något problem som gör att man får felsöka allt i sin datorn men att man ändå kommer fram till att det är fel på kabeln.
Både med certade kablar och utan cert.

Permalänk
Medlem

Jag har en skärm som har stöd för hdr men när jag aktiverar det (oavsett spel) får jag ett starkt grått filter över hela skärmen. Kan det vara kabeln som inte klarar av hdr eller är det något annat? Jag har testat med division 2 som stödjer hdr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av jehuty:

Jag har en skärm som har stöd för hdr men när jag aktiverar det (oavsett spel) får jag ett starkt grått filter över hela skärmen. Kan det vara kabeln som inte klarar av hdr eller är det något annat? Jag har testat med division 2 som stödjer hdr.

En kabel kan inte förändra bilden på det sättet. Så vad du ser är ett resultat av något annat, ofta en inställning som är fel, eller tyvärr ganska vanligt: att skärmen är kass på att återge HDR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Bra skit! Fick själv problem med 1440p/165hz/g-sync och var tvungen att byta ut medföljande kabel.

Den tidigare ägaren av min skärm hade samma problem vid 155 Hz och uppåt, problem som försvann med en bättre kabel (som jag fick med). Med den kabeln fungerar den utmärkt i 165 Hz. Jag fick visserligen inte med den kabel som ASUS inkluderade i lådan men har ingen anledning att misstro säljaren på denna punkt.

Skrivet av neumanix:

@Kakann: Hur tedde sig dina problem? Jag får ibland snabba svarta flashar, bråkdels sekund, med min Asus PG279Q som jag kör i 144Hz och Gsync aktivt.

Det låter likt det den tidigare ägaren beskrev. Han sade att den blinkade till ibland. Mer detaljer än så har jag tyvärr inte eftersom jag bara fick den fungerade kabeln och därmed inte kan försöka återskapa problemet.

Skrivet av Laxpudding:

Det följer med en kabel som klarar den bandbredd som skärmen använder, ca 20 Gbps. Problemen kommer när man behöver byta kabel pga av annan kontakt (ofta en mDP i en bärbar speldator) eller önskar annan längd. Då är det en certifierad kabel som gäller, DP8K. Eller om det är svårt att finna: leta efter tillverkare som talar klarspråk och berättar vilken bandbredd kabeln orkar med.

Så verkar tyvärr inte alltid vara fallet. Det kan säkert vara så att vissa exemplar av kabeln ligger på gränsen och att man då beroende på vilket grafikkort man har kan få problem (rätta mig gärna om jag har fel ).

Har sett flera som har problem med de inkluderade kablarna här på forumet, oftast när det gäller de dyrare ASUS-skärmarna. Kan därmed tänka mig att det är en hel del skärmar som RMA:ats till ASUS som egentligen fungerade utmärkt, men som levererades med en undermålig kabel.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av blunden:

Har sett flera som har problem med de inkluderade kablarna här på forumet, oftast när det gäller de dyrare ASUS-skärmarna. Kan därmed tänka mig att det är en hel del skärmar som RMA:ats till ASUS som egentligen fungerade utmärkt, men som levererades med en undermålig kabel.

Det är Source, kabel och Sink som avgör vad som fungerar eller inte. Så kabeln och skärmen kanske håller måttet men det kan finnas skillnader i kvaliteten på hur signalen genereras i källan. Och då får man lite olika resultat. Samt också det omvända, hur den tas emot i andra änden. Jag har du haft många turer med skärmar där samma kabel och grafikkort inte är något som helst problem med skärm A medan skärm B ger ständiga problem. Likadant med grafikkorten. Ganska glad att vi har ett bibliotek av olika kort, för det har varit allt annat än smärtfritt i många fall.

För HDMI 2.1 och 48 Gbps FRL har man från början ställt krav på att själva HDMI-kontakten måste vara en testad och godkänd Category 3 connector. Man försöker motverka de här problemen genom att titta på mer än enbart själva kabeln. Vem som helst får inte bygga Cat3-kontakter utan listan över godkända modeller finns här: https://www.hdmi.org/manufacturer/approved_cat3_connectors.as... När listan dök upp i höstan fanns var den endast tre namn lång.

Här har VESA en del att lära sig skulle säga. Eller så vill de låta allt vara så öppet och fritt som möjligt med just den oberäknelighet många upplever med Displayport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det är Source, kabel och Sink som avgör vad som fungerar eller inte. Så kabeln och skärmen kanske håller måttet men det kan finnas skillnader i kvaliteten på hur signalen genereras i källan. Och då får man lite olika resultat. Samt också det omvända, hur den tas emot i andra änden. Jag har du haft många turer med skärmar där samma kabel och grafikkort inte är något som helst problem med skärm A medan skärm B ger ständiga problem. Likadant med grafikkorten. Ganska glad att vi har ett bibliotek av olika kort, för det har varit allt annat än smärtfritt i många fall.

För HDMI 2.1 och 48 Gbps FRL har man från början ställt krav på att själva HDMI-kontakten måste vara en testad och godkänd Category 3 connector. Man försöker motverka de här problemen genom att titta på mer än enbart själva kabeln. Vem som helst får inte bygga Cat3-kontakter utan listan över godkända modeller finns här: https://www.hdmi.org/manufacturer/approved_cat3_connectors.as... När listan dök upp i höstan fanns var den endast tre namn lång.

Här har VESA en del att lära sig skulle säga. Eller så vill de låta allt vara så öppet och fritt som möjligt med just den oberäknelighet många upplever med Displayport.

Precis, det var därför jag spekulerade i att det troligen kunde bero på vilka grafikkort folk hade. Är kul att få det bekräftat och samtidigt lite mer bakgrund och erfarenhet från folk som faktiskt testar sådan hårdvara.

Kan förstå att det måste vara en mycket frustrerande kategori att testa. Flera av dina tidigare inlägg och artiklar har ju också indikerat att så är fallet.

Låter bra att de börjar ställa krav även på kontakterna, åtminstone för en viss certifiering. Så länge tillverkarna och butikerna vore ärliga och tydliga med de viktiga specifikationerna hade jag inte haft problem med att det fanns väldigt billiga kablar som dög till 1080p@60Hz och lite dyrare kablar som var byggda för högre specifikationer. Just nu är det allt annat än tydligt dock och inte alltid en direkt koppling mellan pris och prestanda.

Personligen är det jag stör mig mest på att inte alla skärmtillverkare implementerar en funktion i sin OSD som gör att man kan stänga av skärmen utan att OS:et tolkar det som att man kopplat ur den och flyttar runt ens öppna program till ens andra skärmar och även tar dubbelt så lång tid att få bild igen. Det var det som höll mig borta från DisplayPort länge och om inte min nuvarande skärm haft en sådan inställning hade jag nästan garanterat inte köpt den.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Rekordmedlem

Något som stör mig enormt är att man inte har en "fjärrkontroll" på alla monitorer, det vore definitivt bekvämare att kunna styra dem via en mjukvara i datorn och troligen skulle det bli billigare än att behöva bygga in reglage på nått ställe där de ändå är svåra att nå, dessutom så skulle det ju bli möjligt att ställa in via nån profilerings/kalibreringsmjukvara, en standard för att kontrollera skärar via bildkabeln hade varit på tiden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Något som stör mig enormt är att man inte har en "fjärrkontroll" på alla monitorer, det vore definitivt bekvämare att kunna styra dem via en mjukvara i datorn och troligen skulle det bli billigare än att behöva bygga in reglage på nått ställe där de ändå är svåra att nå, dessutom så skulle det ju bli möjligt att ställa in via nån profilerings/kalibreringsmjukvara, en standard för att kontrollera skärar via bildkabeln hade varit på tiden.

Har för mig att jag sett jag sett program som kunde göra vissa sådana saker baserat på någon mindre känd standard. Kommer inte ihåg detaljerna tyvärr dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av blunden:

Har för mig att jag sett jag sett program som kunde göra vissa sådana saker baserat på någon mindre känd standard. Kommer inte ihåg detaljerna tyvärr dock.

Jo kablarna han ju överföra både usb och nätverk och hdmi har ju en standard för tv fjärrsignalering. Det finns också monitorer med trådlös fjärr vilket är väldigt bekvämt.
Men när det kommer till sånt som borde vara standard på alla bildvisare likt fjärrkontroll, kalibrering och möjlighet till mjukvaruuppdateringar så är det tvärstopp, vad är det som är så svårt med att låta monitorn prata med datorn via kabeln så att man kunde göra allt sånt via en mjukvara i datorn ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jo kablarna han ju överföra både usb och nätverk och hdmi har ju en standard för tv fjärrsignalering. Det finns också monitorer med trådlös fjärr vilket är väldigt bekvämt.
Men när det kommer till sånt som borde vara standard på alla bildvisare likt fjärrkontroll, kalibrering och möjlighet till mjukvaruuppdateringar så är det tvärstopp, vad är det som är så svårt med att låta monitorn prata med datorn via kabeln så att man kunde göra allt sånt via en mjukvara i datorn ?

Googlade lite och det var nog DDC/CI och MCSS (VESA Monitor Control Command Set) jag tänkte på. Specifikt verktyget nedan som jag sett förut.

https://clickmonitorddc.bplaced.net/

Håller dock med om att firmware-uppdateringar etc. vore riktigt trevligt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av neumanix:

@Kakann: Hur tedde sig dina problem? Jag får ibland snabba svarta flashar, bråkdels sekund, med min Asus PG279Q som jag kör i 144Hz och Gsync aktivt.

Löste du detta problem med en ny kabel? Sitter i exakt samma sits nämligen :).

Skickades från m.sweclockers.com