Google Nest Hub lanseras i Sverige – röststyrd assistent med bildskärm

Permalänk
Medlem

Jag tycker att en helhjärtad lansering med det fulla utbudet hade varit bättre, eller om det är som så att Kreti & Pleti faktiskt inte vet om eller bryr sig att det finns "bättre" produkter i Googles utbud och därför köper sånt här bara för att det finns.

Som det är nu så verkar det som att Google hanterar Sverige som det lilla syskonet som får ärva trasiga leksaker och kläder, Sverige får inte ta del av nya fräscha produkter och tjänster.
De ger oss smulorna som de andra inte vill ha.
Jag hoppas verkligen att människor som är teknikintresserade avstår att köpa och att de avråder andra människor att köpa Googles produkter tills det att Google öppnar upp sitt fulla utbud.

Jag vill t.o.m påstå att Ni som köper produkterna som finns är lika skadliga som människor som förbeställer spel innan de blivit färdigutvecklade.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

Hehe, jag älskar att leka med Inspect Element:

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag tycker att en helhjärtad lansering med det fulla utbudet hade varit bättre, eller om det är som så att Kreti & Pleti faktiskt inte vet om eller bryr sig att det finns "bättre" produkter i Googles utbud och därför köper sånt här bara för att det finns.

Som det är nu så verkar det som att Google hanterar Sverige som det lilla syskonet som får ärva trasiga leksaker och kläder, Sverige får inte ta del av nya fräscha produkter och tjänster.
De ger oss smulorna som de andra inte vill ha.

Det handlar mer om att det kräver en del energi för att rådda en lansering, hade Nest Hub inte kommit nu så hade jag lagt mina hästar på att Google Home Max hade släppts. Men volymen och målgruppen är inte lika stor för en Max som den är för en Nest Hub. Så siffrorna styr ju vad som är "lättast" att släppa. Kommer det inte någon mer produkt för "massan" så tror jag att Max x2 kommer göra intåg inom kort om inte Pixel ska släppas :P. Mina tankar och reflektioner iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

@AplAy: Otroligt originellt också. Du redde ut att byta text, men inte att ta en screenshot?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

@AplAy: Otroligt originellt också. Du redde ut att byta text, men inte att ta en screenshot?

Haha, ser ju mer verkligt ut med en tagen mobilbild!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Det handlar mer om att det kräver en del energi för att rådda en lansering, hade Nest Hub inte kommit nu så hade jag lagt mina hästar på att Google Home Max hade släppts. Men volymen och målgruppen är inte lika stor för en Max som den är för en Nest Hub. Så siffrorna styr ju vad som är "lättast" att släppa. Kommer det inte någon mer produkt för "massan" så tror jag att Max x2 kommer göra intåg inom kort om inte Pixel ska släppas :P. Mina tankar och reflektioner iaf.

Nu är jag ju så klart inte insatt i Googles affärsverksamhet, men min uppfattning är ju att de knappast saknar resurser för att få till en bred lansering.
Dock undrar jag om folk inte är mer intresserade utav Pixel-telefonerna än en liten högtalare eller en "skärm".

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@backspace: Om vi säger såhär, det är inte Google USA som sitter här och att lansera en telefon är ju betydligt mer krävande ur backend synpunkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av grensman:

Du kan ladda hem det här så länge, https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Sen är det bara plugga in mobilen i bilen så kommer det upp på bilens display (om bilen har stöd för det)

Japp, har fixat det. Det är ok men min uppdaterar inte så jag måste ladda in nya versioner manuellt.

Deras nya interface som kommer i sommar är en klar förbättring. Framförallt att man har en mini-list med sekundär app så man kan byta musik och kolla trafikkarta på stora bilden.

Permalänk
Medlem

Mina google minis blir dummare för varje dag. Fixa er skit google.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Mina google minis blir dummare för varje dag. Fixa er skit google.

Byt till engelska.
* Funkar bättre
* Sambon slipper skrika "VA?" varje gång man pratar svenska.
*???
* Profit!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag hoppas verkligen att människor som är teknikintresserade avstår att köpa och att de avråder andra människor att köpa Googles produkter tills det att Google öppnar upp sitt fulla utbud.

Jag vill t.o.m påstå att Ni som köper produkterna som finns är lika skadliga som människor som förbeställer spel innan de blivit färdigutvecklade.

Det tycker jag låter som rätt bakvänd logik. Hur ska de veta varför inte produkterna säljer? Säljer inte deras prylar minskar ju incitamentet att lansera fler produkter, om något bör vi väl köpa mer av deras produkter för att visa att intresse faktiskt finns i vårt lilla land. Om vi nu pratar plånboksröstning, annars finns det säkert också andra vägar att gå för att göra frågan hörd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Byt till engelska.
* Funkar bättre
* Sambon slipper skrika "VA?" varje gång man pratar svenska.
*???
* Profit!

Jo jag vet. Men jag och övriga familjemedlemmar vill snacka på svenska, känns så krystat med engelska.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Se upp!! Produkten är tillverkad i Kina och därför fullproppad med spyware. Och mjukvaran är från Google, som kollaborerat i åratal med kinesiska hårdvarutillverkare och därför är Kommunistsympatisörer.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag vill t.o.m påstå att Ni som köper produkterna som finns är lika skadliga som människor som förbeställer spel innan de blivit färdigutvecklade.

Produkter idag utvecklas ju konstant, ta Sonos som exempel, med ditt sätt att resonera så ska ingen köpa en Sonos eftersom dom inte är färdigutvecklade.

OnTopic, jag har motsvarigheten från Lenovo (Lenovo Smart Display) och tycker dom är skit, men det gäller alla smarta assistenter som man pratar med. Med en 10" skärm fungerar den ju iaf att casta till, så man kan ha den som en mindre sovrums-TV.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

On-topic så har jag en Google-assistent med skärm. Kallas mobil, och svarar på svenska. Och frågar jag på engelska så svarar hon på svengelska Best thing ever, måste upplevas

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Har haft Lenovo smart display i ca 9 månader på engelska och den har fattat det mesta. Har fått starta om den ibland då den tappar hem/rum tillhörlighet ibland. Igår startade jag om den och hade helt plötsligt svenska på den. Upplever den som helt ok då man ser vad man sagt hela tiden (gjorde man på engelska också) men att man måste växla mellan hej google/ ok google då den trodde man sa google bara och sen slutade lyssna.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Har haft Lenovo smart display i ca 9 månader på engelska och den har fattat det mesta. Har fått starta om den ibland då den tappar hem/rum tillhörlighet ibland. Igår startade jag om den och hade helt plötsligt svenska på den. Upplever den som helt ok då man ser vad man sagt hela tiden (gjorde man på engelska också) men att man måste växla mellan hej google/ ok google då den trodde man sa google bara och sen slutade lyssna.

Tack för tipset (om uppdateringen till svenska).

Problemet är ju att den förstår vad man säger, bara så länge man säger något den förstår. Efter att ha hört Googles uppvisning (som nu är uppenbart fejkad) där deras påstådda AI ringer och beställer en klipptid, så hade man kanske förväntat sig lite mer.

Permalänk
Medlem

Vet ni om man kan be nest spela en låt på spotify som den skickar som output till en Chromecast Audio och sedan spelas upp i mitt stereosystem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sullon:

Vet ni om man kan be nest spela en låt på spotify som den skickar som output till en Chromecast Audio och sedan spelas upp i mitt stereosystem?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan be vilken Home/Assistent-enhet som helst att spela upp på en annan Chromcast/Home-enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sullon:

Vet ni om man kan be nest spela en låt på spotify som den skickar som output till en Chromecast Audio och sedan spelas upp i mitt stereosystem?

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar hur bra som helst, kan även bygga ett multiroom-system om du skulle vilja det av chromecast/CC Audio/Nest Hub.

Permalänk
Inaktiv

Hur ser utbudet av kompitabla kameror för inomhusbruk ut?
Kan man övervaka via platta/telefon?

Permalänk
Medlem

@anon295122: Arlo och Nest är väl de jag vågar säga i dagsläget funkar rakt av, sen vet jag att vissa märken har haft strul med att koppla upp sig till Google Home appen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Se upp!! Produkten är tillverkad i Kina och därför fullproppad med spyware. Och mjukvaran är från Google, som kollaborerat i åratal med kinesiska hårdvarutillverkare och därför är Kommunistsympatisörer.

Jag brukar leva med filosofin att google vet och ser allt redan och jag är inte någon extra intressant person att spionera på ändå så "whatever"

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Hoppas de lanserar Android Auto snart också. Tänker på första bilden i bildspelet t.ex.

Den släpps samma dag som Half life 3...