Köpråd hörlurar - gaming

Permalänk

Köpråd hörlurar - gaming

Tjena!

Tänkte kolla om någon vänlig själ här vill hjälpa mig att hitta ett par bra hörlurar för gaming? Typ Fortnite, CS.
Har kikat lite och vad jag förstår ska man helst köpa ett sk "studio" headset och sedan dra på en mic? typ en V moda boompro. Är inne lite på Beyerdynamic DT990, har ni några förslag? För övrigt är mitt moderkort ett Gigabyte Z-390 UD.

Mvh,

Klas

Permalänk
Medlem

@klasse1234: köp audeze mobius 3d, helt fantastiskt ljud för spel,musik och film. (blir riktigt bra 7.1 ljud med deras sensorer)
tycker du dom är för dyra är näst bästa 7.1 lurar asus strix 7.1 enligt mitt tycke, är dock inte i närheten av ovan i ljudkvalitet.
skönast skulle jag säga sennheiser 363d är, luftiga men inte alls något bra 7.1 ljud (mer en gimmick på dessa)

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

@aragon Tack för svar! Jag behöver alltså ingen hörlursförstärkare för dessa? Liiite väl över min prisklass tänkte mig runt 1500kr och helst då inte att jag behöver köpa en hörlursförstärkare ovanpå det. Klarar mitt moderkort det ljuddtrycket?

Permalänk
Medlem

Hej.

Sitter med ett par Philips Fidelio X2HR samt V-Moda Boom Pro som main game HS men flyttar mina x2or till musik lyssnade också.
Kör på det inbyggda Realtek S1220A på AMD x370 moderkortet.

Headsettet låter helt fantastiskt bra, inte för diskantigt eller för analytiskt.
Man bara tar lurarna och sätter sig i stolen o bara lysnar på musik inget analyserande av ljudet man bara myser.
Det väger lite mera än många andra men det är inget man märker vid långa gamings sessioner.
Och man blir INTE svettig i öronen eller känner detta huvudvärks klämmet som många lider av.
Har glassögon så jag är känslig mot klämmande kåpor.

Nackdelen är att dessa siden/filt kuddarna suger åt sig dam och en klädd rulle e bra o ha när man vill damma av kuddarna.

X2hr har 32 ohm så du kan driva dom med inbygda ljudkort, 98% av alla mobiler samt vilken stereo som helst.
Samt du har AVTAGBAR hs kabel så klämmer du sönder kabeln eller nått bara sätt i en ny då du har ju ett 3.5mm uttag direkt i kåpan.
och att inte glömma bort x2HR kan du byta ut kuddarn på också.

Vmoda boom pro-
Kanon ljud. Låter som mig själv i micen.
Inget sprak,knaster osv.
1 kabel från datorn med Ljud och mikrofon i samma så att man slipper dubbla kablar från datorn.
Byggkvaliteten på dom är helt galet bra! 2.5 år gamla nu.
Enda nackdelen är den enormt fula mute/volume kontrollen, stor som attans ca. 6cm lång med rejäla kabelskydd.
Volume rullen funkar fortfarande lika så med skjutknappen för mute.
Även skjorta klipset är helt.
Dock så snappar den fortfarande upp en liten del av tagentbords klicken, sitter med cherry brown.

Men du, ta en ledig dag och åk till storbutikerna och lyssna på massor med olika burkar det är det bästa.
Då kan du hitta det som passar dig.

P.S.
Dock tänk på headphones FÖRST sedan en mic som funkar till dina headphones du valt!

Vmoda boom pro - så bör/måste dina headphones ha ett 3.5mm stereo uttag på dom.

Modmic generation 1-5 - Kopplas in i datorn och du drar dina kablar bredvid varandra till HS och mic armen sitter fast med en magnet som har dubbelhäftande tejp.

Sista alternativet en rejäl deskmic då separerar du mic o HS helt.

/Perra

Visa signatur

Fractal Define S / Ryzen 1700 @ 4.086 GHz @ 1,38vc (109x37.3) / Noctua NH-D15 / Asus ROG Strix Gaming-F / 2x8GB G.Skill Flare-X 3196.2Mhz 14,14,14,34,67,T1 / Samsung 970 Evo Plus 1TB / 2TB Western Digital Black / MSI Dragon GTX 1080 Gaming-X/ FSP Aurum Pro 1200W / Acer Predator 27" xb271hbmi / Philips Fidelio XHR 2 / Vmod Boom Pro Mic

Permalänk
Medlem

@klasse1234: Nej det behöver du inte, dom första jag talar om funkar även trådlöst så man får ett riktigt trevligt ljud när man ligger i sängen eller är på resande fot med.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt personligt vad man vill ha för ljud och vilka lurar man ska köpa

Men jo, man brukar kunna läsa att det i regel blir mer prisvärt med separata lurar och mic. Själv kör jag ett par öppna Fidelio X2 (tror det är gamla varianten av vad Per76 ovan har), med en 99 kronors mic (Zalman Mic 1) fäst på sladden. Köpte micen bara för att få något som är "good enough" och i tron att jag någon dag skulle uppgradera till e.g. Antlion Modmic, men enligt folk jag frågat i voicecom är det till och med "bra" ljud när jag pratar, så ser ingen anledning att uppgradera.

Älskar lurarna i övrigt, bra balans och detaljnivå, går att ha på sig väldigt länge utan att bli obekväma, högkvalitativ känsla, etc. Driver dem via hörlursporten till förstärkaren jag har till mina datorhörtalare, och jag vet inte riktigt hur bra de låter direkt från datorn.

Jag har inte stenkoll på hörlursmarknaden, men jag tror DT990 ska vara rätt bra ljud för pengarna också. Det är definitivt ett par jag skulle göra lite research på om mina X2 plötsligt spontanantände och brann upp

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Jag kör sennheiser 373d. Har inbyggd "fällbar" mic också. Riktigt bra tycker jag. Kolla lite reviews vetja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Xtrfy h1 låter lika bra som mina studiolurar.