Zalman lanserar processorkylaren CNPS20X – sägs prestera bättre än Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Zalman <3, har en Zalman CNPS9900 i min gamla burk. Funkar fin fint, tyst och kyler bra.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde re-rella Reseratorn fast med Philips Hue eller nått sånt. Inte att jag personligen bryr mig om RGB, men måste erkänna att det hade vart rätt coolt på en setup.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Tror aldrig jag haft någon Zalmankylare för cpu (eller gpu), men jag har en bunt av deras chipsetkylare som åtminstone på sin tid var väldigt trevliga.

Kul att de kommer tillbaka!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

När ni stänger luckan på datorlådan syns ingenting så varför bry sej?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara jag som är nördig och har plexiglas på sidan och brukar titta in i lådan och njuta. Noctua går bort för mig form är alltid före funktion för mig

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Tycker dom borde re-rella Reseratorn fast med Philips Hue eller nått sånt. Inte att jag personligen bryr mig om RGB, men måste erkänna att det hade vart rätt coolt på en setup.

Använder fortfarande 2st Reserators, räcker för ett modernt system också och är sådär underbart tyst.

Skrivet av anon228747:

Snabb AMD CPU, check
Zalmankylare, check
World of warcraft Classic, check.
Red alert Remake, check

Jag kommer ha allt jag behöver för min kommande ålderskris

Saknas bara en DFI Lanparty bräda att installera det hela på då

Permalänk
Medlem

Resurrect Reserator Zalman! Alltid tyckt att man borde hålla radiatorn utanför chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Fläktarna däremot kommer aldrig på tal, undviker mest möjligt fläktar som inte följer industristandard så jag enkelt kan byta dom vid behov.
Går det att sätta dit standard fläktar så okej, om kylaren är så bra att det är värt att investera i en extra fläkt så vist.

Närbilderna visar en metallbåge som hakar i flänsarna, och som håller fläktarna på plats, med en liknande lösning som på andra tornkylare, så de är nog utbytbara.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kan man få den utan deras gamingfläktar?

Permalänk
Medlem

Skulle inte tacka nej till ett test på den där, kul om Noctua får lite konkurrens.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Instämmer i båda fallen. Noctua behöver konkurrens, min NH-D14 presterar fortfarande bättre än min NH-D15.

Låt oss kalla det ett lustigt sammanträffande att det sitter Scythe-fläktar på D14. Men en av fläktarna börjar ge sig nu, har tyvärr börjar skönja ett svag missljud. Den har gått som en klocka sedan 2010 och har varit helt knäpptyst. Tempsen är jämförbara mellan modellerna, ibland marginellt bättre på D15, men den låter å andra sidan väsentligt mer vid motsvarande kylprestanda.

Skrivet av pa1983:

Jag köpte och modefierade en TY-140 fläkt att passa min Nh-D14, var en av dom bästa 140mm fläktarna i en roundup på 30 st 120-140mm fläktar och dom gjorde riktiga vetenskapliga flödes, statiskt tryck och ljdunvå tester, inget "vi tycker" om dom.

Tyvärr tror jag TY-140 ganska snabbt slutade tillverkas och ersattes av en sämre fläkt. Men min NH-D14 blev klart bättre med den än Noctuas första försök på en 140mm fläkt vilket var allt annat än optimal.

Går än med min Xeon E5-1680 V2 i 4Ghz all core boost, ca 66-67C i går med 16 trådar kompilering med ca 800rpm.
Stört varm CPU att kyla, trots det såg jag att 9900K maxclockad drog mer än min max clockad i nåt test, sjukt egentligen.

Jag slängde Noctuafläktarna i sjön direkt när jag införskaffade min D14. Tycker Scythe GlideStream fungerar helt utmärkt till tornet, går tyst med hyfsat luftflöde, men kan också spinna upp om prollen når 80+ (endast Prime95). Enligt CoreTemp drar min 3930k ca 210w i max load (Prime95) och det är ungefär vad denna kylare klarar innan man når 80+.

Har 7st Scythe GlideStream i min burk sedan 2012, de rullar på bra än. Idlar på 200 rpm och går på pwm (CPU).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Fläktarna däremot kommer aldrig på tal, undviker mest möjligt fläktar som inte följer industristandard så jag enkelt kan byta dom vid behov.
Går det att sätta dit standard fläktar så okej, om kylaren är så bra att det är värt att investera i en extra fläkt så vist.

Hjälper inte att dom har RGB vilket jag hatar, både ur estetisk synpunkt men även ur säkerhetsynpunkt och den extra kostnaden jag heller lägger på kvalité.

Min NH-D14 med modifierad TY-140 fläkt får nog leva vidare.

Undviker fläktar som inte följer standard men kör samtidigt på en modifierad variant...hmm? ser ut som det är en enkel match att byta fläktar på den där kylaren, är man nörd så ingår det att modda lite men på videon ser det ut som vanliga fästen som troligtvis passar de flesta fläktar man kanske får vrida lite på "ståltrådarna" som håller dom på plats men det är enkelt.

Intressant att veta hur RGB äventyrar din säkerhet?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@Dalton Sleeper

Min Xeon E5 1680 V2 8C/16T @ 4Ghz all core drar 100W idle och 350W ur väggen i prime95 med ett 80+ gold agg.

Hade en i7 3930K innan överclockad till 4Ghz på alla kärnor med ungefär samma tempraturer men VRM får klart jobba hårdare med 8C CPU och även CPU kylaren får jobba hårdare.
Just nu ligger jag väl lite över 80C med prime95 och ca 800-900rpm på fläkten, 8core och 4Ghz är lite max vad mitt moderkorts VRM pallar med och vad mina öron accepterar vad det gäller mina 3st 140mm fläktar totalt i systemet.

Men prime95 är lite absurt krävande jämfört med riktiga laster som kan nyttja alla kärnor och trådar.
Men bra för stabilitetstetande.

Med en stock i7 3930K så hör man typ aldrig CPU kylaren

Kör PWM på mina med, just nu ca 300rpm idle med möjlighet att gå upp till ca 1000rpm load men det krävs både övercklockning och extrem last som prime95 för att nå dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Undviker fläktar som inte följer standard men kör samtidigt på en modifierad variant...hmm? ser ut som det är en enkel match att byta fläktar på den där kylaren, är man nörd så ingår det att modda lite men på videon ser det ut som vanliga fästen som troligtvis passar de flesta fläktar man kanske får vrida lite på "ståltrådarna" som håller dom på plats men det är enkelt.

Intressant att veta hur RGB äventyrar din säkerhet?

Just därför jag undviker icke standard fläktar så jag slipper modifiera.

Noctuas 140mm som kom med NH-D14 är igen standard 140mm utan har 120mm fästen och därför passar inte vanliga 140mm heller och inte ens andra 140mm med 120mm hål heller då clipsen notuca skickade med tar i överallt på andra fläktar.

Så jag undviker så slipper jag modifiera då jag lärde mig den gången.

Har haft min NH-D14 sedan den kom ut för typ 8 år sedan och har kört med en modifierad fläkt sedan dess, inga system sedan dess har fått en CPU kylare vars fläktar man måste modifiera för att få dit.

Är man nörd så måste man modda?
Förr fick man bygga sina egna LED fläktar, förr fick man bygga egna vattenblock block, fan controller osv, allt det har jag gjort.
Numera får man inte göra ett skit för allt finns att köpa, FÖRUTOM skit utan RGB, när modd helt plötsligt blir att OGÖRA tex ej standard fläkt fästen eller ta bort RGB då är det nåt fel.

Jag vill inte modda dit en ny fläkt bara för kylaren har nåt korkad RGB P12 fläkt som osar kvalitetsbrist.

Du kan kolla mina gallerier så kan du sluta klaga på att jag inget modar, men en dator ska användas, tänker inte lägga ner energi på en sak som en CPU fläkt för då kan jag köpa nåt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Hoppas ju även att Scythe och Thermalright kommer tillbaka här till norden också.

Dom har väl inte försvunnit någonstans? Har en mycket bra Scythe Mugen 5 CPU kylare i min dator och hittar lätt dussintals produkter från både Scythe och Thermalright i webbutiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Just därför jag undviker icke standard fläktar så jag slipper modifiera.

Noctuas 140mm som kom med NH-D14 är igen standard 140mm utan har 120mm fästen och därför passar inte vanliga 140mm heller och inte ens andra 140mm med 120mm hål heller då clipsen notuca skickade med tar i överallt på andra fläktar.

Så jag undviker så slipper jag modifiera då jag lärde mig den gången.

Har haft min NH-D14 sedan den kom ut för typ 8 år sedan och har kört med en modifierad fläkt sedan dess, inga system sedan dess har fått en CPU kylare vars fläktar man måste modifiera för att få dit.

Är man nörd så måste man modda?
Förr fick man bygga sina egna LED fläktar, förr fick man bygga egna vattenblock block, fan controller osv, allt det har jag gjort.
Numera får man inte göra ett skit för allt finns att köpa, FÖRUTOM skit utan RGB, när modd helt plötsligt blir att OGÖRA tex ej standard fläkt fästen eller ta bort RGB då är det nåt fel.

Jag vill inte modda dit en ny fläkt bara för kylaren har nåt korkad RGB P12 fläkt som osar kvalitetsbrist.

Du kan kolla mina gallerier så kan du sluta klaga på att jag inget modar, men en dator ska användas, tänker inte lägga ner energi på en sak som en CPU fläkt för då kan jag köpa nåt annat.

Får man inte göra något för att allt finns att köpa? jag gör egna saker hela tiden. finns högtalare att köpa men jag bygger hellre egna :). moddning är ibland att ogöra för att kunna använda andra saker. verkar som fläktarna trots rgb är ganska välgjorda. bara för att dom har rgb behöver dom inte vara dåliga. om flänsen är väldigt bra är jag villig att modda lite iallafall. dessutom brukar inte modda dit en fläkt ta så långtid, troligtvis minuter. pröva renovera en motor och inse att dina reservdelar inte tillverkas eller finns längre och du måste själv tillverka dom eller tänka ut en lösning då har du RIKTIGA problem som kräver enormt med tid och pengar men det blev bra tillslut endå.

RGB fixar man lätt med avbitar tång eller lödkolv.

Menar du att allt med rgb är dåligt? min gamla led belysta super lanboy fläkt rullar på bra än idag. den är ca 15 år gammal och det första jag gjorde var att klippa ledsen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får man inte göra något för att allt finns att köpa? jag gör egna saker hela tiden. finns högtalare att köpa men jag bygger hellre egna :). moddning är ibland att ogöra för att kunna använda andra saker. verkar som fläktarna trots rgb är ganska välgjorda. bara för att dom har rgb behöver dom inte vara dåliga. om flänsen är väldigt bra är jag villig att modda lite iallafall. dessutom brukar inte modda dit en fläkt ta så långtid, troligtvis minuter. pröva renovera en motor och inse att dina reservdelar inte tillverkas eller finns längre och du måste själv tillverka dom eller tänka ut en lösning då har du RIKTIGA problem som kräver enormt med tid och pengar men det blev bra tillslut endå.

RGB fixar man lätt med avbitar tång eller lödkolv.

Menar du att allt med rgb är dåligt? min gamla led belysta super lanboy fläkt rullar på bra än idag. den är ca 15 år gammal och det första jag gjorde var att klippa ledsen.

Vet inte riktigt vad det är du vill påstå om mig?

Jag har renoverat bilar, stagit isär dom, vetsat upp dom utan ekonomiplåt, satt ihop dom igen.

Men det betyder inte att jag har lust att modda vart enda liten jävla sak bara för att någon inte har vett att designa en fläkt ordentligt.

Du pratar som om igen annan gjorde något när du inget vet om mig eller andra.
Dessutom är det totalt omotiverat att lägga 1000Kr på en kylare för att slänga bort dess fläktar och köpa ett par till för 500Kr, få vill göra det så varken bra för produkten, tillverkaren eller slutkund.

RGB är påtvinngat folk i dag, drar upp priset och någonstans ska det då tummas på kvaliten, men stora problemet i dag är säkerhetsriskerna som redan bevisats existera med RGB hårdvara och mjukvara.

Jag köper hellre en kylare utan LED fläktar än att ta fram min Weller WE 1010 för att ta bort något som dessutom sabbar garantin.

Hade du bara tittat på min profil så hade du inte antagit så mycket, men hela min låda är egentillverkad, jag lagar datordelar varje år, moddar och fixar åt mig och polare, betyder inte att jag vill modda saker i ONÖDAN!

Permalänk
Medlem

Märkligt man använder koppar mitt i kylaren istället för i botten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Defender:

Märkligt man använder koppar mitt i kylaren istället för i botten.

Håller med, det blir onödigt tungt med koppar hela vägen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

@oceanic:
1: Man vet ändå att det finns där
2: RGB fläktar lyser genom fläktgaller
3: Man betalar för RGB fastän man inte använder den funktionen
4: Ofta är det inte bara belysningen utan RGB delar har ofta även nån typ av "UFO/Alien-look"
5: Ifall det ändå inte syns så varför är det där för det första
6: Jag gillar Noctuas enkla industriella look, speciellt de nya svarta fläktarna

Edit: Det är väl lite samma som med kabel hantering, slänger du bara in kablarna eftersom ingen ändå kommer se skiten?

Om du gillar Noctua varför bry sej om utseendet på andra tillverkares kylare? Två små lampor på processorfläktarna lär knappast lysa upp något genom gallret bakpå datorn och du nämnde extrakostnaden, vad betalar du extra för att din kylare heter Noctua? Snabb sökning på prisjakts dyraste luftkylare i lager är 2 av 3 Noctua och som i vanlig ordning iklädda företagets bajsbruna fläktar, vill du ha svarta får du betala mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

De här var ju bestyckade med heatpipes och rätt väl ansedda har jag för mig. Ägde aldrig en själv dock. TR kanske hade kommit med sina första torn redan då.

https://images.app.goo.gl/Tg9EDv3JhQuDZzmd6

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Har haft "zalman-blommor" på flera gpuer när det begav sig. Senaste produkten från dem var en kylplatta till laptop, som var riktigt bra.

Kul att det kommer nytt, ser fram emot review.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Dom har väl inte försvunnit någonstans? Har en mycket bra Scythe Mugen 5 CPU kylare i min dator och hittar lätt dussintals produkter från både Scythe och Thermalright i webbutiker.

Skrev att de gärna fick komma tillbaka hit till norden, inte att de var helt försvunna.
Vet att de går att beställa från Tyskland t.ex. men de har ju ingen egentlig närvaro här i svenska datortillbehörsbutiker.

Permalänk
Medlem

Zalman var ju typ det bästa som fanns innan Noctua kom, hade själv många saker från Zalman inklusive en sådan här mega-ball gpu kylare

Permalänk
Avstängd

Trevligt att se Zalman igen, har haft en del CPU och VGA kylare samt även deras massiga 850w nätagg, vilken var enorm.

Vad gäller den här produktern så är den tyvärr för dyr, kopparn kunde de ha skippat helt och hållet, gör kylaren bara tyngre och ger nästan inte alls bättre prestanda.

Brukade hänga lite på deras forum och minns att jag frågade när kommer kylarna med 120mm fläkt, detta fanns inte alls på den tiden och de svarade att aldrig, det finns inte behov

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tufft att dom fortfarande finns kvar... Sist jag körde en Zalmanprodukt var deras nya passiva nätaggregat 2009 som brann upp efter cirka en månad

Permalänk
Avstängd

Köpte en sådan bara för den såg så snygg ut Dock stängs chassi utan fönster

Hoppas verkligen de tar sig tillbaka de gjorde skithäftiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Skrev att de gärna fick komma tillbaka hit till norden, inte att de var helt försvunna.
Vet att de går att beställa från Tyskland t.ex. men de har ju ingen egentlig närvaro här i svenska datortillbehörsbutiker.

Jasså jag trodde inte det var så pass stor skillnad i tillgänglighet, de är båda helt vanligt förekommande här i finska datortillbehörsbutiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Vet inte riktigt vad det är du vill påstå om mig?

Jag har renoverat bilar, stagit isär dom, vetsat upp dom utan ekonomiplåt, satt ihop dom igen.

Men det betyder inte att jag har lust att modda vart enda liten jävla sak bara för att någon inte har vett att designa en fläkt ordentligt.

Du pratar som om igen annan gjorde något när du inget vet om mig eller andra.
Dessutom är det totalt omotiverat att lägga 1000Kr på en kylare för att slänga bort dess fläktar och köpa ett par till för 500Kr, få vill göra det så varken bra för produkten, tillverkaren eller slutkund.

RGB är påtvinngat folk i dag, drar upp priset och någonstans ska det då tummas på kvaliten, men stora problemet i dag är säkerhetsriskerna som redan bevisats existera med RGB hårdvara och mjukvara.

Jag köper hellre en kylare utan LED fläktar än att ta fram min Weller WE 1010 för att ta bort något som dessutom sabbar garantin.

Hade du bara tittat på min profil så hade du inte antagit så mycket, men hela min låda är egentillverkad, jag lagar datordelar varje år, moddar och fixar åt mig och polare, betyder inte att jag vill modda saker i ONÖDAN!

Det som fångade mitt öga med ditt inlägg var din ilska och svordomar, du verkar vara väldigt arg på en produkt för 1000kr och på RGB överlag som du anser helt motiverat att priserna blir högre men kvaliten behöver inte vara dålig för det. Ilskan verkar lite omotiverad då du verkligen inte borde ha några problem med att slänga dit en annan fläkt på säkert under en minut och förvånat säga: jaha var det inte orginal monterings anordningen?

rätt onödigt att bygga en egen låda eftersom dom finns att köpa, förlåt jag var tvungen. Dessutom är det väldigt onödigt att slösa sin energi på döda ting, finns så mycket värre saker att bli arg över.

Det jag vill säga är att kan jag få en kylare som kyler 10 grader lägre under load(vi säger det) så kan det vara värt att modda bort vissa "defekter". Fläktarna kanske är bra och håller länge, eller att dom slänger i fästen för dom som vill köra vanliga fläktar.

Du behöver inte bli arg, i värsta fall så får vi lägre priser PGA högre konkurrens men i bästa fall får vi se en till spelare som man kan räkna med.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61d5l3ifZIL._SX466_.jpg

Köpte en sådan bara för den såg så snygg ut Dock stängs chassi utan fönster

Hoppas verkligen de tar sig tillbaka de gjorde skithäftiga saker.

Använder just den fortfarande, på tidigare moderkort lite knepigt att få ner varvtalet på fläkten men väl nere på ~650 varv håller den processor och moderkort svalt även under belastning, den enda fläkt man har förutom de som sitter i PSU och grafikkort, hittills aldrig över 50 grader

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Samtidigt visar noctua upp sin nya version av D15, undrar om uttalandet fortfarande håller från zalman 😊

Noctua har möjlighet till fläktövertag i de flesta fall.

Men kul att se zalman potentiellt leverera, för 20 år sedan var det zalman som gällde, använde deras produkter på cpu och gpu då det begav sig.

Skickades från m.sweclockers.com