Vilket bredbandsbolag hade ni kört på idag om man vill ha tex 100/10?

Permalänk
Medlem

Vilket bredbandsbolag hade ni kört på idag om man vill ha tex 100/10?

Hej!

Det är så att jag ska flytta inom de närmaste dagarna och jag har faktiskt sagt upp mitt ComHem (hade 150/10) och betalade då 399 kr i månaden.

Vilket bredbandsbolag skulle ni köra på som har billigast men också bra/snabbt bredband om man nu istället vill köra på 100/10? Anser att det räcker för mig.

Mvh,
Benjamin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Hej!

Det är så att jag ska flytta inom de närmaste dagarna och jag har faktiskt sagt upp mitt ComHem (hade 150/10) och betalade då 399 kr i månaden.

Vilket bredbandsbolag skulle ni köra på som har billigast men också bra/snabbt bredband om man nu istället vill köra på 100/10? Anser att det räcker för mig.

Mvh,
Benjamin

Jag tror dom flesta utan bekymmer levererar 100/10 eller 100/100. Beroende på hur och var du bor så kan det dock vara värt att kolla vad switchen i huset klarar av för hastighet. Jag t.ex. bor i hyresrätt och har en switch i källaren som klarar max 250/100, men vad gäller internetoperatör så uppskattar jag Bahnhof på grund av deras kundfokus.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Bahnhof

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Har du tillgång till stadsnät o vill ha billigt bredband....kör på Bredband 2, jag betalar 128kr / mån för mina föräldrars 100/10

Permalänk

Ownit om det är möjligt i ditt stadsnät.

Bland den bästa routingen i Sverige (efter Telia). Har kört på A3 / BB2 / Bahnof innan och alla är stabila med bra hastighet. Men har sämre ping än vad jag hade med mitt Telia ADSL .

Permalänk
Medlem

Hej igen! Tack för alla svar. Dock har jag en fråga angående router. Tänkte köra på Bahnhof och när man ska beställa via deras sida så kan man kryssa i att man vill ha en trådlös router som man betalar av (89kr/mån) eller betala direkt (995 kr). Hade ni gjort det eller köpt router på annat ställe? För router ingick ej om man skulle beställa router via dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Hej igen! Tack för alla svar. Dock har jag en fråga angående router. Tänkte köra på Bahnhof och när man ska beställa via deras sida så kan man kryssa i att man vill ha en trådlös router som man betalar av (89kr/mån) eller betala direkt (995 kr). Hade ni gjort det eller köpt router på annat ställe? För router ingick ej om man skulle beställa router via dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Skaffa egen router. Rekommenderar Asus eller Ubiquiti.

Permalänk
Medlem

Ingen kan svara på det för ingen vet vad de ISP Du kan ha tar för internet hos dig.

Oftast spelar det absolut ingen roll sett till nätet, mer kundtjänst som skiljer sig (Här är Ownit absolut bäst).
Sen har de väl olika syn på integritet. Här har väl Bahnhof kämpat mest för det, men Ownit, BB2 osv lämnar inte ut uppgifter ala Telia heller så.

Bredband2 har ofta kampanjer för halva priset i 6-7 månader. Det har jag själv kört typ 5 gånger, sen har jag bytat till nästa som har kampanj och kört det ett tag osv.

Enda anledning att köpa en sådan router hos ex Bahnhof är om du vill ha IPTV också (Då det är en del pill att fixa med egen router ibland), annars hade jag absolut inte kört deras router.

Nu har jag Villa Fiber och valde Ownit helt enkelt för jag har bra erfarenheter utav deras support, Bahnhof har jag haft en JÄVLA massa kladd med gällande fakturor som de försökte lösa i 6 månader men gjorde fel vart enda jävla gång.