Chassikonceptet Alice från In Win är klätt i tyg

Permalänk
Melding Plague

Chassikonceptet Alice från In Win är klätt i tyg

In Win är kända för sina lite mer utsvävande koncept och designval. Chassikonceptet Alice skiljer inte på den fronten med ett för produktkategorin ovanligt materialval.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ksn man även få henne "naken"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt Synd att de aldrig lanserade trä chassina cub a1 och 806.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Är inte detta något som man gör själv när man moddar?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Får väl vara flamsäkert tyg också, så det inte slår någon gnista ifrån någon komponent som ger upp, och halva huset har brunnit ner efter att tyget fattade eld

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Med 3 katter i huset lär det bli en hårboll av det ganska omgående Kul idé annars.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Lite bättre luftflöde än härdat glas iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd

Sött, men jag föredrar kallt stål med glas.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@NutCracker:
Inwin säger att med custom prints kan man få ett chassi med sin waifu på, så, ja på vissa sätt

Permalänk
Avstängd

Inga problem att komma åt dammfiltret i alla fall..

Permalänk
Medlem

Jag älskar det här! Har en känsla av att vi inte behöver stora tunga chassin längre nu när vi mer och mer går bort från vibrerande komponenter.
Tycker det kunde gjort plasten lite mer transparent, åtminstone de tvärgående partierna så det inte blev lika tydliga skuggor på tyget om man har det som lampa
Sen kan man överklocka den rejält och använda som värmeelement på vintern.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag gillart, behövs nya ideer och nya material

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Plaststomme? Tyg? Detta kommer aldrig bli en kommersiell produkt - ESD-faran skulle få media att explodera.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem

Har någon tagit en titt på sina dammfilter nyligen? Nu kan ni få en hel dator med samma "look". Finns en anledning till att man inte kombinerar tyg och el i allt för stor utsträckning i ett hem. Jämför en lampskärm i tyg med en i glas t.ex. Tyg är inte heller bra för att transportera värme ut ur chassit. En anledning till varför vi isolerar oss med tyg.

Edit
Kan direkt förtydliga att jag pratar om naturliga tyger så som bomull och inte blandmaterial. Men man får verkligen hoppas att det inte rör sig om sånt om de inte hittat jättebra antistatiska lösningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Har någon tagit en titt på sina dammfilter nyligen? Nu kan ni få en hel dator med samma "look". Finns en anledning till att man inte kombinerar tyg och el i allt för stor utsträckning i ett hem. Jämför en lampskärm i tyg med en i glas t.ex. Tyg är inte heller bra för att transportera värme ut ur chassit. En anledning till varför vi isolerar oss med tyg.

Edit
Kan direkt förtydliga att jag pratar om naturliga tyger så som bomull och inte blandmaterial. Men man får verkligen hoppas att det inte rör sig om sånt om de inte hittat jättebra antistatiska lösningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyget här är ju bara väggar, transportvägen är från botten till toppen så nästan en fördel om tyget är lite tätare.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Sen bara att modda om med nitar & läder, vill man ha lite ljus så tar man nät/latex strumpa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Nästa år blir det människohår som nästa steg.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Markusas:

Sjukt Synd att de aldrig lanserade trä chassina cub a1 och 806.

Hade varit en instabuy! På 806. Hur ofta kläs datorer i massiv trä? Ok då, plywood, men långt fetare än plastic fanér!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision