Kolla Serier lagligt! Vilken hemsida har allt?

Permalänk
Medlem

Kolla Serier lagligt! Vilken hemsida har allt?

Tjena

Är ute efter en tjänst för det mesta.
Är sugen på massa serier som The CW network gör, dvs, The flash, Arrow osv.
Men Netflix i Sverige ligger efter på dem. Och HBO Nordic har väl någon enstaka.
Jag har ju Netflix, HBO och Viaplay. Men finns det något jag missat som har allt?

Försöker komma in på The CWs hemsida men såklart är jag blockad där då jag bor utanför USA. Skulle ju kunna köra VPN men finns det en betaltjänst som har allt, så tar jag det istället? Några tips?

Permalänk
Medlem

Du kan inte få tag "i det mesta" även om du betalar på alla tjänster vi har i Sverige.

Här kan du kolla om serien du vill se finns att streama eller om den går på TV: https://www.tv.nu/

Här har du t.ex. Chuck som inte finns alls i Sverige: https://www.tv.nu/program/chuck

Permalänk
Hedersmedlem

JustWatch är en skitbra tjänst för att kolla utbud mellan olika streamingtjänster. Bara sök på den serie eller film du vill se, så får du veta vilka streamingtjänster de finns på, eller var filmen går att hyra (om den är så pass ny).

På denna site kunde jag t.ex. ta reda på att man kan köpa Chuck via Microsofts streamingtjänst i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

JustWatch är en skitbra tjänst för att kolla utbud mellan olika streamingtjänster. Bara sök på den serie eller film du vill se, så får du veta vilka streamingtjänster de finns på, eller var filmen går att hyra (om den är så pass ny).

På denna site kunde jag t.ex. ta reda på att man kan köpa Chuck via Microsofts streamingtjänst i Sverige.

Microsoft saknar visst säsong 3, ingen kommer betala 695,96 kr för att glo på säsong 1, 2, 4 och 5 på Microsofts tjänst givetvis.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt det där, särskilt som serierna har crossovers.
Supergirl släpps direkt på HBO, Legends släpps med lite fördröjning på Netflix medans Arrow och Flash ligger säsonger efter.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Alltså enda lösningen som jag förstår är att man struntar i streamingen och köper sina serier digitalt, typ via Amazon Prime Video. Det är ju dyrt att köpa en hel säsong av serier, men å andra sidan slipper du ju månadsavgifter för 3-4 tjänster parallellt, vilket också blir väldigt mycket pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Du kan inte få tag "i det mesta" även om du betalar på alla tjänster vi har i Sverige.

Här kan du kolla om serien du vill se finns att streama eller om den går på TV: https://www.tv.nu/

Här har du t.ex. Chuck som inte finns alls i Sverige: https://www.tv.nu/program/chuck

Skrivet av pv2b:

JustWatch är en skitbra tjänst för att kolla utbud mellan olika streamingtjänster. Bara sök på den serie eller film du vill se, så får du veta vilka streamingtjänster de finns på, eller var filmen går att hyra (om den är så pass ny).

På denna site kunde jag t.ex. ta reda på att man kan köpa Chuck via Microsofts streamingtjänst i Sverige.

Ska ta o kolla det.
Känns som att man måste använda VPN o lura CW network att man bor i USA.. Där kan dem kolla på allt ju..

Skrivet av Json_81:

Helt sjukt det där, särskilt som serierna har crossovers.
Supergirl släpps direkt på HBO, Legends släpps med lite fördröjning på Netflix medans Arrow och Flash ligger säsonger efter.

Exakt. Det är dessa som förstör för mig.

Skrivet av anon99339:

Alltså enda lösningen som jag förstår är att man struntar i streamingen och köper sina serier digitalt, typ via Amazon Prime Video. Det är ju dyrt att köpa en hel säsong av serier, men å andra sidan slipper du ju månadsavgifter för 3-4 tjänster parallellt, vilket också blir väldigt mycket pengar.

Det hade varit något om dem släppte delar för sig Problemet är att du kan köpa det när hela säsongen är klar, och då hinner massa spoilers o shit komma upp på FB för att man följer dem sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Det hade varit något om dem släppte delar för sig Problemet är att du kan köpa det när hela säsongen är klar, och då hinner massa spoilers o shit komma upp på FB för att man följer dem sidorna.

Beror väl på vad det är för serie, poängen med season pass är ju att kunna köpa en hel säsong innan alla avsnitts sänts/släppts. Mesta lär ligga på (enbart) prenumeration eller konkurrerande tjänst dock. Där det inte fungerar så längre är ju ofta där TV-kanalerna har konkurrerande tjänster och har därför tagit bort den möjligheten.

Permalänk
Medlem

@Hagge: kolla anigen *snip* eller *snip*

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Ar0xz: Det där är knappast lagliga sidor. Kolla gärna genom forumets regler, i synnerhet §7

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

...och just detta är anledningen till att jag inte har någon streamingtjänst.
Ge mig en sida som har "allt" maximalt en dag efter USA och jag ger gladeligen 4-500 spänn i månaden.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Finns en anledning många fortfarande kör pirat, och mer kommer det bli när alla 10100123120 streaming tjänster ska försöka slåss, sen att Sverige är efter USA på mycket med release gör ju inte det bättre.

Btw Chuck lol, älskade den serien när den släpptes. Bra shit.

Permalänk
Avstängd

Kan man inte köra VPN och titta där igenom? Säga att man är i USA.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Har helt slutat pirata. Har till och med avvecklat min HTPC. Min LG OLED har appar för Netflix, HBO Nordic, Amazon, SVT Play och Viasat och det räcker utmärkt för min del och TV:n har uppenbarligen processorkraft nog för att allt ska flyta bra. Känner noll sug efter de andra streamingtjänsterna i dagsläget.

Sedan köper jag faktiskt en och annan 4K Blu-ray film när det är rea på CDOn och Elgiganten.

Har i och för sig en NAS laddad med mycket material men den känns ganska överspelad i dagens läge.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Har helt slutat pirata. Har till och med avvecklat min HTPC. Min LG OLED har appar för Netflix, HBO Nordic, Amazon, SVT Play och Viasat och det räcker utmärkt för min del och TV:n har uppenbarligen processorkraft nog för att allt ska flyta bra. Känner noll sug efter de andra streamingtjänsterna i dagsläget.

Sedan köper jag faktiskt en och annan 4K Blu-ray film när det är rea på CDOn och Elgiganten.

Har i och för sig en NAS laddad med mycket material men den känns ganska överspelad i dagens läge.

Det har min tv också men det sjuka är att alla säsonger inte finns med på gamla serier typ viaplay har inte sista säsongen av The walking dead.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det har min tv också men det sjuka är att alla säsonger inte finns med på gamla serier typ viaplay har inte sista säsongen av The walking dead.

Nä, ibland kan det vara surt med utbudet. Dessutom känns det ofta helt ologiskt. Men det är väl handeln med rättigheter som vi som konsumenter har noll insyn i.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Min inställning är att ingen av tjänsterna är bra nog - därför tuffar filservern och HTPCn vidare. Märker dock att exempelvis Chromecast har fått en liten del i hemmet. Funkar bra för streaming genom Plex eller Spotify men är fortfarande klumpigt enligt mitt sätt att se på saker. Det som förvånar mig är att streamingtjänsterna inte går ihop och skapar någon form av paket, exempelvis säg att HBO kostar 100kr/månad (om det nu gör det, ingen aning) och som konsument blir man genom HBO erbjuden att också teckna ett abonnemang hos Netflix för 69kr i månaden. För den tredje aktören så sjunker priset till 39kr i månaden. Då får konsumenten till slut tre tjänster till priset för två.

Lägg till diverse sporttjänster och man kommer idag tyvärr upp i både 1 000kr och 2 000kr i månaden vilket för mig inte är värt.