Vad innebär Feature Update i Windows LTSC?

Permalänk
Medlem

Vad innebär Feature Update i Windows LTSC?

Jag har börjat få ett erbjudande om feature update i Windows 10 1809 LTSC. Vad innebär detta? Får man 1903 funktioner, med LTSC under huven eller blir man nergraderad till någon annan version?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Tippar på att du får nästa version av LTSC likt om du ominstallerade den från senaste ISO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Tippar på att du får nästa version av LTSC likt om du ominstallerade den från senaste ISO.

Jag har funderat på detta, men vad jag vet och har sett via googlandet så kommer det inte att finnas någon 1903 LTSC utan det släpps varannat eller vart fjärde år. Jag kan givetvis ha fel.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag har funderat på detta, men vad jag vet och har sett via googlandet så kommer det inte att finnas någon 1903 LTSC utan det släpps varannat eller vart fjärde år. Jag kan givetvis ha fel.

Skulle inte tro att du skulle hitta det även om det fanns, sådan information är ju bara tillgänglig för folk med LTSC prenumerationer och ej vi Ebay plebs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag har funderat på detta, men vad jag vet och har sett via googlandet så kommer det inte att finnas någon 1903 LTSC utan det släpps varannat eller vart fjärde år. Jag kan givetvis ha fel.

Detta stämmer, det finns ingen senare version än LTSC 2019 som baseras på 1809.

LTSC som i Long-term Servicing Channel är främst tänkt att användas för enheter där driftsäkerhet prioriteras, hela poängen med detta är också att de alltså ska se ut och fungera på samma sätt som de gjorde dagen då installation gjordes. LTSC ska bara få säkerhetsuppdateringar.

Dock verkar det ju inte vara en väntande uppdatering, utan bara någon slags reklam. Oavsett så borde man inte se det, rapportera in en bugg!

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Skulle inte tro att du skulle hitta det även om det fanns, sådan information är ju bara tillgänglig för folk med LTSC prenumerationer och ej vi Ebay plebs.

Varför skulle man inte hitta information på internet? Är LTSC något hemligt?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Varför skulle man inte hitta information på internet? Är LTSC något hemligt?

För att vi har ingen first party källa angående ärendet och det är endast first party källor som man kan lita på att vara uppdaterade.
Bästa vi kan göra att see att ingen diskuterar någon release efter feb 2019 därför finns det inte.
"Absence of evidence is not evidence of absence."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

För att vi har ingen first party källa angående ärendet och det är endast first party källor som man kan lita på att vara uppdaterade.
Bästa vi kan göra att see att ingen diskuterar någon release efter feb 2019 därför finns det inte.
"Absence of evidence is not evidence of absence."

Ursäkta men det var riktigt svårt att läsa den där texten. Har du översatt från kinesiska till swahili och sen till svenska?

Men Microsoft duger alltså inte som källa? Här står iaf klart och tydligt att LTSC 2019 baseras på Windows 1809 Pro.
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/whats-new/ltsc/whats...

Och här kan du läsa lite djupare om tanken bakom LTSC och vad den fyller för funktion:
https://techcommunity.microsoft.com/t5/Windows-IT-Pro-Blog/LT...

"We create a new LTSC release approximately every three years, and each release contains all the new capabilities and support included in the Windows 10 features updates that have been released since the previous LTSC release."

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk

Att de tar bort funktioner som de lanserar i nya, dyrare versioner av Windows. Läs om REFS tex. Funktioner som kan anses essentiella av hemanvändare blir pro special deluxe edition över en natt. Ja. Microsoft är tillbaka till där de var 98, ett gäng rövhattar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Det kan också ha varit ett tillfälligt misstag av någon Microsoft-snickare som pushade ut saker till fel version, eller t.om. funktioner som inte ska vara till LTSC 2019 men ska ligga i nästa version.

Anyhow - jag blåste om datorn för att testa 1903, och gick tillbaka till vmware bråkade på 1903. Nu är det feature update borta.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova