Ang. nya gaminghörlurar till datorn!

Permalänk
Medlem

Ang. nya gaminghörlurar till datorn!

Tjena! Nyss införskaffat en ny dator för att spela spel på, och letar nu efter några grymma hörlurar. Grymt ljud och en klar mikrofon, vad bör jag kolla på? Kör nu med ett gammalt PS4 Gold Headset, där jag är nöjd med ljudet men kanske inte lika mycket med mikrofonen!

Några tips?

Värt att uppgradera datorn med separat ljudkort?

Permalänk
Medlem

Köpte SteelSeries Arctis Pro wireless under black friday förra året för 1699 har jag för mig och tycker de har varit de absolut bästa jag någonsin haft.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem

MH752.
Du får spendera >3k om du ska titta på annat.

Permalänk
Medlem

Ja, det hela beror ju mycket på om du föredrar öppna eller slutna lurar, och vilken prisklass du kollar på.
Men jag slår ett slag för Sennheiser GAME Zero (slutna), kostar runt 1 500 SEK.

Gällande ljudkort så tycker jag personligen att det är värt det, men du kommer med all sannolikhet att märka att det är subjektivt. Vissa säger att det är helt meningslöst, medan andra höjer det till skyarna. Jag anser att det är värt det när man kör ett headset med hög impedans, men man behöver inte slänga hutlösa mängder pengar på kortet.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Xtrfy h1 eller h2 båda bättre en hyperx lurar.

Permalänk
Medlem

Jag har testat många... inga lågbudget leksaksmärken ... De jag blev 100% nöjd med är: https://eu.audio-technica.com/ATH-ADG1X?gclid=CjwKCAjw0N3nBRB...

När det kom till ljudet, mikrofonen, bekvämligheten och att man inte blev varm om öronen eller att de kändes tunga så pricka dom rätt på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ93:

Tjena! Nyss införskaffat en ny dator för att spela spel på, och letar nu efter några grymma hörlurar. Grymt ljud och en klar mikrofon, vad bör jag kolla på? Kör nu med ett gammalt PS4 Gold Headset, där jag är nöjd med ljudet men kanske inte lika mycket med mikrofonen!

Några tips?

Värt att uppgradera datorn med separat ljudkort?

Tycker dessa fungerar utmärkt , inte för dyra heller.

https://www.webhallen.com/se/product/287841-Asus-ROG-Strix-Fu...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200