Logitech MX518 i ny version butikslistas hos svensk återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hur bra är denna för oss med små händer som kör Fingertip grip? Jag har ganska hög sense och om jag minns rätt så låg Logitech G5 ganska dåligt i min hand, man fick liksom vila tummen på en vass kant där "Mouse 4" och "Mouse 5" knapparrna satt

Svårt att svara på utan exakta mått på dina händer. Men jag har mindre händer än normalmannen. Kunglig mus. Stora händer gillar inte denna musen har jag hört.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Dom kunde inte ha nöjt sig med 500 för en classic mus utan var bara tvungna att köra "sitt race". Räcker ju att många köper den rakt av och att dom som tvekar endå köper den pga nostalgin så är det ju win win för dom. Eller är det någon elektronikbeskattning som vi stångas med på 99kr.

Önskar dock att dom även lanserar den blåa från 2006 om jag minns rätt som jag hade som allra längst

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av techdude57:

Dom kunde inte ha nöjt sig med 500 för en classic mus utan var bara tvungna att köra "sitt race". Räcker ju att många köper den rakt av och att dom som tvekar endå köper den pga nostalgin så är det ju win win för dom. Eller är det någon elektronikbeskattning som vi stångas med på 99kr.

Önskar dock att dom även lanserar den blåa från 2006 om jag minns rätt som jag hade som allra längst

MX518 fanns väl bara i silver, med de där mörka fläckarna som enligt uppgift var dyra att åstadkomma. Rött och blått var väl MX510 (har några sådana också) och är inte samma mus, förutom själva formen då, men annan sensor och innanmäte.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Svårt att svara på utan exakta mått på dina händer. Men jag har mindre händer än normalmannen. Kunglig mus. Stora händer gillar inte denna musen har jag hört.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har stora händer och det är nog anledningen att jag har kvar min gamla MX518 idag. Det är en av få som faktiskt kan användas tycker jag.

Permalänk
Avstängd

Satt å slöspelade CS:GO med random kinamus, låg bland dom sista i laget.

Drog fram min mögliga MX518, och pluggade in den, låg på 3:dje plats efter några omgångar - blir till att beställa!

Skall demontera min MX518, och ge den ett skumbad under tiden, väldigt mycket skruvar i en sådan ser jag här!

Bubbelbad MX518

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

nu ska man kanske inte klaga men dem kunde ju gjort en version trådlös oxå...:D

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Jag minns att i samband med att MX518 försvann så sålde komplett och en del andra aktörer ut sina sista exemplar för ca 100kr styck. Det var helt sanslöst billigt. själv betalade jag 200kr, något år tidigare, pga lagerrensning i butik.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

En nyversion tackar jag inte nej till, jag har haft min sen den var ny och den börjar bli sliten. Jag hoppas att man kan få den i någon annan färg. Vit skulle sitta fint.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Vilken timing, min gamla MX518 från 2006/2007 slank med musmattan ned i golvet för en stund sen, och nu verkar det som att sensorn börjar sacka efter då och då. Efter lite googlingar på alternativ så var det inget pjåkigt alternativ som dök upp, om 3 dagar dessutom!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför vissa klagar på priset. Det är ju inte enbart designen du betalar för utan innehållet också, och det är ju inte 11 år gamla delar i den utan helt nya som Hero 16K sensorn.

Någon som har en bild på undersidan av den nya musen? Vill gärna se musfötterna på den.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Förstår inte varför vissa klagar på priset. Det är ju inte enbart designen du betalar för utan innehållet också, och det är ju inte 11 år gamla delar i den utan helt nya som Hero 16K sensorn.

Någon som har en bild på undersidan av den nya musen? Vill gärna se musfötterna på den.

Lär hämta upp en i dagarna ser det ut som, kan uppdatera den här tråden med lite bilder när den är hemma eller på kontoret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Någon som har en bild på undersidan av den nya musen? Vill gärna se musfötterna på den.

Det är samma som G400

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag. Väldigt enkel och billig förpackning.

Musen känns tung och gedigen. Den känns tyngre än min gamla MX518 men enligt vågen så är de lika tunga.
Kanske svårt att jämföra med min original MX518 då min gamla har några års svett och chips på sig

Knapparna är ganska hårda och klickar ordentligt. Skrollen är tystare och klickar bättre än min gamla.

Kabeln är jag lite besviken med, tycker den känns ganska billig. Väldigt gummig-aktig. Den har inte tyg runt sig heller så den fastnar lite där å där.

Musen verkar vara inställd på 800 dpi som standard. Tror den rapporterar i 1000 Hz som standard, det var det den var inställd på när jag öppnade mjukvaran.

De är mina snabba första åsikter.

Bilder
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

MX518 fanns väl bara i silver, med de där mörka fläckarna som enligt uppgift var dyra att åstadkomma. Rött och blått var väl MX510 (har några sådana också) och är inte samma mus, förutom själva formen då, men annan sensor och innanmäte.

Tror det fans, rött ,blått och grå som färg val.
Edit: Googlade lite snabbt och hittade 3 färger, röd, blå samt grå dock vet jag inte om det är exakt MX518 eller något nyare från den tiden.

Har i alla fall förbokat min nya MX518 och den är skickad... Hade gärna kunnat få den för ett X antal år sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Fick hem min idag. Väldigt enkel och billig förpackning.

Musen känns tung och gedigen. Den känns tyngre än min gamla MX518 men enligt vågen så är de lika tunga.
Kanske svårt att jämföra med min original MX518 då min gamla har några års svett och chips på sig

Knapparna är ganska hårda och klickar ordentligt. Skrollen är tystare och klickar bättre än min gamla.

Kabeln är jag lite besviken med, tycker den känns ganska billig. Väldigt gummig-aktig. Den har inte tyg runt sig heller så den fastnar lite där å där.

Musen verkar vara inställd på 800 dpi som standard. Tror den rapporterar i 1000 Hz som standard, det var det den var inställd på när jag öppnade mjukvaran.

De är mina snabba första åsikter.

Kan du kolla hur den är med acceleration? Om du laddar hem MarkC mouse fix så finns en movement recorder i paketet. Båda mina senaste möss från Mionix har inbyggd negativ acceleration i firmwaren. Tänkte köpa en Mx518 men hade varit grymt om du kunnat testa innan jag köper!
Länk till MarkC http://donewmouseaccel.blogspot.com/2010/03/markc-windows-7-m...

Permalänk
Medlem

@Ridder: Aldrig använt programmet så jag vet inte om jag gjorde rätt, men jag startade programmet och tröck A för att stänga av Enhance Pointer Precision (med EnPtPr On får jag gröna färger).
Sedan gjorde jag cirklar med musen och tog en screenshot.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan: Tack för att du tog dig tid! Ser ju helt perfekt ut. Får bli ett köp, har tre st 518 som efter alla år tyvärr gett upp trots egna lagningar. Än en gång tack!

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har fortfarande originalet ligger i en låda som backup haha. Alla dynor under fattas och den är duktigt sliten men funkar fortfarande bra annars.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

hade gärna sett denna mus fast utan en massa skräpware och betydligt lättare viktmässigt. och bättre sladd.

Permalänk
Skrivet av phanto:

hade gärna sett denna mus fast utan en massa skräpware och betydligt lättare viktmässigt. och bättre sladd.

Så inte en Logitechmus med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Fick hem min idag. Väldigt enkel och billig förpackning.

Musen känns tung och gedigen. Den känns tyngre än min gamla MX518 men enligt vågen så är de lika tunga.
Kanske svårt att jämföra med min original MX518 då min gamla har några års svett och chips på sig

Kabeln är jag lite besviken med, tycker den känns ganska billig. Väldigt gummig-aktig. Den har inte tyg runt sig heller så den fastnar lite där å där.

Jag tycker också den känns lite tyngre att flytta än min tidigare mx518 från 00-talet, även om de har samma vikt. Kanske det är nya sensorn inuti som är placerad på något sätt så den blir en aning trögare att flytta, spekulerar mest.

Med mussladden brukar jag sätta något lättare sak på sladden upptill så den inte ramlar ned från skrivbordet eller börjar trassla

En bra, allsidig mus enligt mig

Permalänk
Medlem

Känns som att jag är den enda som vill ha jättetunga möss... skulle gärna vilja ha en mx518 i 400g-klassen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD