Fler än jag som har problem med rtx 2060?

Permalänk
Inaktiv

Liten longshot. Men testa Nvidias bloatware experience eller vad det nu hette. Det ställer om spelets grafikinställningar till vad nvidia rekommenderar. Kanske finns någon liten checkbox som strular till det. Hjälpte mig med screentearing i Planetside 2, när det var nytt dvs

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Såg följande på overwatch forumet angående dålig fps med rtx2060, som du kanske kan testa?
Har själv inga problem med mitt RTX2060 dock.

"You are never going to believe what I came across on this one.

The nvidia driver being a typical nvidia driver. SO here is what I did to solve this.

I went to Nvidia drivers. opened the first menu.

" Configure Surround, physX" and I switched that to use ONLY the GPU and turned OFF “auto select”.

I then went into “adjust desktop size and position” and switched it to “aspect ratio” instead of “no scalling”.

The problem WENT AWAY"

https://us.forums.blizzard.com/en/overwatch/t/fps-issue-on-rt...

Okej ska prova det! Hoppas verkligen inte att det är kortet det är fel på?

Permalänk

Har du installerat chippsettdrivrutinen¿

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Har du installerat chippsettdrivrutinen¿

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, senaste bios och chipsetdrivrutin.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Widstige:

Hej! Köpte nyligen ett Asus rtx 2060 och är lite besviken över prestandan. När jag spelar league of legends så hamnar min fps ofta under 144, vilket känns väldigt laggigt när man har en 144hz skärm. Samma sak händer i spel som overwatch, WoW osv. Har läst att många har samma problem med rtx kort? Är det för att spelen är dåligt optimerade eller för att nvidias drivrutiner inte är helt hundra ännu, med tanke på att korten är rätt nya?

Jag får alltså sämre fps på min dator med en ryzen 7 2700x, 16 gb 3200mhz ram och ett rtx 2060 än vad min flickvän får med en i5 7600k, 16gb 2666mhz ram och ett gtx 1070.

Liten länk till en som testat:

https://www.youtube.com/watch?v=eWvbvzFG1xk

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Konstigt att jag får en average fps på under 144. Har spelat tidigare med ett rx 570 också, fick då runt 300 konstant. Känns som att det är drivrutiner/dåligt optimerat spel. Spelar ingen roll om jag har på lägsta eller högsta inställningarna, samma fps ändå. Suck

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i exempelvis Fortnite?
Har samma bekymmer med ett RTX2060 och en RYZEN 5 2600x.

Hur jag än vänder och vrider på det verkar de aldrig som att det får svettas ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Hur ser det ut i exempelvis Fortnite?
Har samma bekymmer med ett RTX2060 och en RYZEN 5 2600x.

Hur jag än vänder och vrider på det verkar de aldrig som att det får svettas ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig spelat fortnite, men overwatch har jag liknande problem med dock inte lika illa. Kanske bara är dåliga drivers till rtx korten?