Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av linnnet:

Grymt tack! Hur sätter man hemmakonto? Och framförallt, kommer jag behöva logga ut konto1 på Xbox2 varje gång jag ska spela med konto2 på Xbox2? Tack för hjälpen!

Ska kolla när jag startar xboxet
*edit* Inställningar -> Anpassning -> Min hemma-Xbox -> Gör den här till min hemma-Xbox (detta ska du då göra med konto#1 (som har xbox live) på xbox#2)
Nej, du kan fortfarande ha konto#1 som automatiskt inlogg på xbox#1 och konto#2 på xbox#2.
Hemma-xbox inställningen kommer finnas kvar tills du byter hemma xbox igen.

Med denna funktion kommer du bara behöva köpa spel på ena kontot för att få tillgång till dessa på båda kontonen (köp spel med konto#1)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Ska kolla när jag startar xboxet
*edit* Inställningar -> Anpassning -> Min hemma-Xbox -> Gör den här till min hemma-Xbox (detta ska du då göra med konto#1 (som har xbox live) på xbox#2)
Nej, du kan fortfarande ha konto#1 som automatiskt inlogg på xbox#1 och konto#2 på xbox#2.
Hemma-xbox inställningen kommer finnas kvar tills du byter hemma xbox igen.

Med denna funktion kommer du bara behöva köpa spel på ena kontot för att få tillgång till dessa på båda kontonen (köp spel med konto#1)

Tack, det funkade! SUperhyggligt

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag skulle behöva ställa min Xbox vertikalt, men M$ verkar påstå att det inte är att rekommendera. Däremot säljs det ju ett ställ för just det syftet, så jag antar att det bara är för att ena sidans lufthål blockeras om man inte använder stället?
Någon som har en idé för en smidig DYI-lösning, eller måste man köpa stället?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Finns officiella ställ för både Xbox one S och X, de har plastpiggar som låser konsollen och släpper in luft underifrån.

När jag skaffade X fixerade jag helt enkelt konsollen med ett utskuret block av det medföljande packmaterialet och har den nu med baksidan neråt och sladdarna nedstickande i springan bakom TV-bänken. Det viktiga om du gör en egen lösning (eller köper nåt udda) är att du inte blockerar några luftintag.

Permalänk
Medlem

Xbox Game Pass kommer nu också till PC!

https://news.xbox.com/en-us/2019/05/30/microsoft-approach-to-pc-gaming/

"Xbox Game Pass for PC will give players unlimited access to a curated library of over 100 high-quality PC games on Windows 10, from well-known PC game developers and publishers such as Bethesda, Deep Silver, Devolver Digital, Paradox Interactive, SEGA, and more. And just as we committed on the console, it is our intent to include new games from Xbox Game Studios in Xbox Game Pass for PC the same day as their global release, including titles from newly acquired studios like Obsidian and inXile. We’re working with over 75 developers and publishers to bring PC content to the service and we’ll ensure the library remains curated and full of great PC titles across a variety of genres, with new games added every month."

"In March, we announced that Halo: The Master Chief Collection will come to PC later this year, launching on Steam in addition to the Microsoft Store on Windows. We will continue to add to the more than 20 Xbox Game Studios titles on Steam, starting with Gears 5 and all Age of Empires I, II & III: Definitive Editions. We know millions of PC gamers trust Steam as a great source to buy PC games and we’ve heard the feedback that PC gamers would like choice."

Xbox just nu.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pacc:

@Dunder: Finns officiella ställ för både Xbox one S och X, de har plastpiggar som låser konsollen och släpper in luft underifrån.

När jag skaffade X fixerade jag helt enkelt konsollen med ett utskuret block av det medföljande packmaterialet och har den nu med baksidan neråt och sladdarna nedstickande i springan bakom TV-bänken. Det viktiga om du gör en egen lösning (eller köper nåt udda) är att du inte blockerar några luftintag.

Löste det med lite frigolit... Får funka så länge

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Xbox Game Pass kommer nu också till PC!

https://news.xbox.com/en-us/2019/05/30/microsoft-approach-to-pc-gaming/

"Xbox Game Pass for PC will give players unlimited access to a curated library of over 100 high-quality PC games on Windows 10, from well-known PC game developers and publishers such as Bethesda, Deep Silver, Devolver Digital, Paradox Interactive, SEGA, and more. And just as we committed on the console, it is our intent to include new games from Xbox Game Studios in Xbox Game Pass for PC the same day as their global release, including titles from newly acquired studios like Obsidian and inXile. We’re working with over 75 developers and publishers to bring PC content to the service and we’ll ensure the library remains curated and full of great PC titles across a variety of genres, with new games added every month."

"In March, we announced that Halo: The Master Chief Collection will come to PC later this year, launching on Steam in addition to the Microsoft Store on Windows. We will continue to add to the more than 20 Xbox Game Studios titles on Steam, starting with Gears 5 and all Age of Empires I, II & III: Definitive Editions. We know millions of PC gamers trust Steam as a great source to buy PC games and we’ve heard the feedback that PC gamers would like choice."

Xbox just nu.

https://media.giphy.com/media/YRw676NBrmPeM/giphy.gif

Detta är något jag ser fram enormt! Nästan garanterat att jag hoppar på, bara GOG jag köper spel på i dagsläget och något enstaka spel på andra tjänster. Så detta är definitivt ett lyft.

Hoppas bara tjänsten håller samma kvalite som vanliga Game Pass som är mer fokuserad på Xbox One (och X). Jag har sparat en hel del pengar nästan ett halvår in i tjänsten.

Permalänk
Medlem

Humble monthly har väl inte varit så dålig för PC,
men det gäller mest om man går all-in och inte missar något.

Microsoft för väl köra med rabatter och så får man ju allt på en gång,
alltså kan Humbleprenumeranter när som helst byta till gamepass men
inte självklart tvärtom.

Själv vill jag på något sätt lösa det med xbox och pc samtidigt...

Permalänk

Kan man lägga in sin musik på hårddisken och spela upp genom Kodi?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk: Finns tydligen en app för det; https://www.thewindowsclub.com/best-background-music-apps-xbo...
Tänk på att det behövs en separat hd/usbminne formaterar du den för spel försvinner alla filer...

Permalänk
Medlem

"Samla poäng
Vi lägger hela tiden till nya sätt att samla poäng, och du kan hålla koll på dessa genom att gå regelbundet till sidan Microsoft Rewards.

Du kan samla poäng genom att:

Slutföra quests med ditt Xbox Game Pass."

Det har dykt upp flera sätt sett tjäna poäng via game pass appen på mobilen med gamepass, ett var att ladda ner spel till xbox från gamepass via telefonen och andra att klara några achivements. Om jag har förstått det hela rätt så kan man sedan nyttja poängen till att tex köpa påfyllning av antal månader på gamepass bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

"Samla poäng
Vi lägger hela tiden till nya sätt att samla poäng, och du kan hålla koll på dessa genom att gå regelbundet till sidan Microsoft Rewards.

Du kan samla poäng genom att:

Slutföra quests med ditt Xbox Game Pass."

Det har dykt upp flera sätt sett tjäna poäng via game pass appen på mobilen med gamepass, ett var att ladda ner spel till xbox från gamepass via telefonen och andra att klara några achivements. Om jag har förstått det hela rätt så kan man sedan nyttja poängen till att tex köpa påfyllning av antal månader på gamepass bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, tyvärr är poängen värda väldigt lite i allmänhet. Ibland har de ok kampanjer för poäng om man köper från deras butik och så, men annars är det inte så mycket att ha.

Permalänk
Medlem

Spela Outer Wilds! Det finns på Game Pass, its so fucking good.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Spela Outer Wilds! Det finns på Game Pass, its so fucking good.

Fick upp ögonen för spelet med nyligen, väldigt tacksamt att spelet även finns på Game Pass.
Lite synd att det bara gäller Xbox-utgåvan, PC-versionen är inte tillgänglig, iallafall i dagsläget.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Nej tyvärr. Jag tror det är EGS exklusivt på PC :/

Jag vann det på Mixer förra året tror jag så jag klagar inte

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, tyvärr är poängen värda väldigt lite i allmänhet. Ibland har de ok kampanjer för poäng om man köper från deras butik och så, men annars är det inte så mycket att ha.

Hm ah det var väl ca 7000poäng för en månad gamepass? Och man kunde få 100-400 poäng på att samla några achivement i ett spel per spel som fanns då. Så om man ändå är nyfiken på att prova spelen så kan det ju bli en liten bonus men annars kan det ju kvitta. Jag provade descenders, downhills mountainbike spel och lyckades få en achivement. Det lät som ett bra spel men det var galet svårt att styra gubben, så jag lär nog inte spela det igen. Men fick iaf 100p för den achivementen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som ska kolla på E3?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Vilka tror på annonsering av Scarlet ikväll då?
Tydligen så finns en rgb kod för färgen Scarlet i MS tre senaste countdown posters, RGB(255,36,0).

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Man kan nu uppgradera sitt Gold till Ultimate för 10:-. Ultimate är Gold plus Gamepass, normalpris 135:-/mån. Jag passade på att förlänga mitt Gold med ett år till 2021-01-27 fär 430:- spänn. Sedan skaffade jag ultimate och behöver inte betala förrän 2021-04-27. Jag hade redan några månader förköpt gamepass.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Gjorde samma sak via ett tips från scrollhjul i fel tråd: #17937667
Mitt gäller även det till 2021-04. Perfekt

Permalänk
Medlem

Letar efter bra spelare på xbox för Apex Legends, så sjukt trött att spela med randoms alltså. Skicka gärna GT om någon är intresserad. Online hela dagen imorgon.

Permalänk
Medlem

@f@boy: Hur skall jag tolka nedan?

Detta får jag upp och har i nuläget 36 månader Gold.

Ultimate 1 månad
10,00 kr inkl. moms för första månad
135,00 kr inkl. moms per månad därefter

Genom att välja Prenumerera godkänner du Stores försäljningsvillkor. Du debiteras 10,00 kr inkl. moms för första månad och 135,00 kr inkl. moms per månad därefter. Om eventuella prisändringar görs meddelas du i förväg om det. Du kan avsluta när du vill. Läs mer om återbetalning.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@f@boy: Hur skall jag tolka nedan?

Detta får jag upp och har i nuläget 36 månader Gold.

Ultimate 1 månad
10,00 kr inkl. moms för första månad
135,00 kr inkl. moms per månad därefter

Genom att välja Prenumerera godkänner du Stores försäljningsvillkor. Du debiteras 10,00 kr inkl. moms för första månad och 135,00 kr inkl. moms per månad därefter. Om eventuella prisändringar görs meddelas du i förväg om det. Du kan avsluta när du vill. Läs mer om återbetalning.

Efter 36månader blir du debiterad 135kr, du betalar 10kr för att konvertera 36mån guld till 36mån game pass ultimate. Stäng av auto-debitering så kommer du inte betala efter 36 mån automatiskt.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Efter 36månader blir du debiterad 135kr, du betalar 10kr för att konvertera 36mån guld till 36mån game pass ultimate. Stäng av auto-debitering så kommer du inte betala efter 36 mån automatiskt.

Så är det.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

MS premenueringstjänst blir ju bara bättre å bättre... 135kr per månad för både Gold och spel och det ligger ju en hel del spel där. Tror nog att de flesta av MS titlar kommer hamna direkt på game pass i framtiden

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

MS premenueringstjänst blir ju bara bättre å bättre... 135kr per månad för både Gold och spel och det ligger ju en hel del spel där. Tror nog att de flesta av MS titlar kommer hamna direkt på game pass i framtiden

Var mycket det presentationen pekar åt. Mycket dag ett på Game Pass. 36 av 60 visade spel om jag inte minns helt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Efter 36månader blir du debiterad 135kr, du betalar 10kr för att konvertera 36mån guld till 36mån game pass ultimate. Stäng av auto-debitering så kommer du inte betala efter 36 mån automatiskt.

Kan bara rekommendera att fylla på live gold och sedan hoppa på det här erbjudandet.
Har man både gold och gamepass för tillfället så blir man ju av med en dag ultimate varje dag man väntar.

Tog fram koderna från min One X och upptäckte att 1 mån live inte var en trial utan en helt vanlig kod, dessutom fick jag 1 mån till för att aktivera automatisk betalning av abbonemang (som jag direkt tog bort).
Sedan hade jag ju inte använt någon gamepass trial på det kontot så det blev 1+1 månad där också!
Avslutade med 12 månaders koder och drog över maxgränsen 2022-06-10 med ett par veckor då 10kr för ultimate så klart lägger till en månad...

Önskar så klart att man köpt 3+3 månaders koder för en månad sen, men kan inte gnälla på det här då jag precis blivit PC-ägare också.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om Game Pass Ultimate.

För en månad sedan införskaffades Xbox One S nr 2 till hushållet men då den inte packats upp än och Cdon körde One X inkl Forza Motorsport 7 & Horizon 4 för 3490 åker den i retur då det fanns öppet köp kvar. Så nu blir det en One X till stora tvn.

Går fortfarande köpa en One X för 3490 kr, dock utan medföljande spel.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av [SH]:

Går fortfarande köpa en One X för 3490 kr, dock utan medföljande spel.

Det var bra pris. Kliar lite i köpfingret när jag ser det. Men hur är det med kommande Xbox-konsol, har det utannonserats något lanseringsdatum ännu? Har hängt med lite dåligt sista tiden.

ok såg nu att det är någon gång 2020 som gäller, för nästa konsol-generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Ok såg nu att det är någon gång 2020 som gäller, för nästa konsol-generation

Julen 2020 är väl vad som sagt. Tänkte att en One X lär leva ett tag till efter det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]