söker "äldre" gpu samt SSDdisk

Permalänk

söker "äldre" gpu samt SSDdisk

Tjenare alla sköna clockare!
Jag har nu lite för länge suttit å spelat med ett g force 9600Gt kort som inhandlades här i hösten. Kortet har fungerat utmärkt till de extremt krävande spelen jag lirar så som Diablo II, Heroes of might and magic III, någon enstaka LoL och hearthstone match. Men har nu fått nys om total war; warhammer II, och detta Måste nu spelas!

Så kort å gott söker jag bara ett grafikkort som hade klarat av det spelet med låg/medium kvalité på iaf 50-60fps (i 720p funkar men helst 1080p)

Läste att de minimala behovet för spelet är 1gig vram, dx11 support och shader 5,0
Dock är det rekommenderat att ha 4gig vram, men tror jag borde klara mig väl på 2gig.

Någon av er som har ett kort som skulle passa in i sammanhanget? Svara i tråden eller PMa mig med modell och om du har en pristanke på det!
Behöver inget Ti kort eller EVGA direkt

Evig tacksamhet och en internet 6cl 23års lagrad bourbon eller whiskey till er som tar er tiden att blänga en snabbis på de dammsamlade lådorna i garderoben

Och även en sista sak, söker också en ssd disk! 120-250gigs, sitter just nu på en 11år gammal 1TB WD 5200rpm, som minst sagt har levt sina bättre dagar.
Står självklart för frakt. Kan även mötas i Göteborg!

Tacksam för alla svar och tips!
Må bäst!
Richard Makkonen

Läs hela annonsen här

Permalänk

Gtx 690 ligger här och samlar damm

Permalänk
Medlem

Har en Crucial BX500 på 256GB liggandes, bara nån månad gammal och knappt använd.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

@RichardMakkonen: har ett GTX 680 med 3gb vram som jag hjälper en kompis att sälja för 400kr är du intresserad?

Permalänk

Har ett 780ti liggandes ute här i annons med bud! Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Jag har 2 st gtx780 och ett gtx 970 som ligger hos mig.
Minns inte exakt modeller men kan kika när jag kommer hem senare idag om det skulle vara intressant?
Mvh

Permalänk

Mors!
Jag har ett Asus gtx 770 2gb cuII i bra skick som kan skickas i orginalkartong. Känns 500 + frakt rimligt?
Annars kan det hämtas om du råkar semestra rakt över landet.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

@RichardMakkonen: Om du fortfarande söker så har jag ett Asus Strix GTX960 2gb till salu.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb