Permalänk
Medlem

Snabbaste CPU i en Precision 3620?

Hej!

Någon som vet hur snabb CPU jag kan få in i en Dell 3620?

Sitter en i5-6500 3,20 ghz idag. Hörde nånstans (Linus tech tips?) att Dell blockar de CPUer som de inte testat, så det verkar inte vara någon garanti att en CPU även om den borde.

Nån som vet?

Tack

Permalänk
Medlem

@lefty44:
Det finns ingen blockering (vad jag vet iaf.), utan det handlar om att UEFI/BIOS inte har stöd, och uppdateras väldigt sällan för att klara av andra CPU'er än de som de släpps med.

Tech Specs & Customization Precision Tower 3000 Series (3620) listar vilka CPU'er som den kan ha/var släppt med.
Och enligt ovanstående länk så är en i7-6700 (med eller utan K), det snabbast du kan sätta dit.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@lefty44:
Det finns ingen blockering (vad jag vet iaf.), utan det handlar om att UEFI/BIOS inte har stöd, och uppdateras väldigt sällan för att klara av andra CPU'er än de som de släpps med.

Tech Specs & Customization Precision Tower 3000 Series (3620) listar vilka CPU'er som den kan ha/var släppt med.
Och enligt ovanstående länk så är en i7-6700 (med eller utan K), det snabbast du kan sätta dit.

Hehe, fan vad jag har googlat och kollat reservdelar, men tänkte aldrig på att kolla onlinebutiken. Snyggt

Ok, i7-6700 verkar vara ca 25% snabbare än den jag har. Kommer eventuellt att trycka in ett fetare nätagg och GPU, då kanske det är läge att bumpa upp CPU också.

Tack för hjälpen!