Tvärstopp på em i datorn men bra på morgonen?

Permalänk
Medlem

Tvärstopp på em i datorn men bra på morgonen?

Har en bärbar dator som vanligen på förmiddagen går hur bra som helst, men sen på eftermiddagen och kvällen kan det vara tvärstopp. Ibland så illa att jag inte kan stänga av den mjukt utan måste rycka ut sladden.
Kör windows 10 och har AVG virusskydd. Jag har bytt användarprofil och har fixat pin-kod. Det hjälper inte att stänga ner öppna program.
Har tidigare haft problem men då har det gått över (troligen uppdateringar som löst det), men nu har den krånglat i varierande grad i ett år.
Vad är det troliga problemet?
Det finns ytterligare två saker med den, den har svårt att logga in på det trådlösa nätverket (vilket ingen annan utrustning har) och den krånglar när jag spelar upp något på t.ex Youtube, det blir störningar, det hackar och buffrar. Får upp meddelandet, om du upplever störningar. Uppkopplingsproblemet är väldigt ojämnt. Det kan gå direkt och det kan ta i värsta fall en timme. Den står och mal och till sist kommer den in. Sätter alltid på i god tid före jag vill använda den, typ innan jag äter så är den kanske uppkopplad när jag ätit klart.

Permalänk
Medlem

Låter som din hårddisk har börjat ge sig. Skaffa en SSD finns 250gb för runt 300-400kr. Samt Skaffa en kylplatta för överhettning. Ligger på runt 100-200kr

Skickades från m.sweclockers.com