Finns det en app som gör att skärmen inte slocknar ?

Permalänk

Finns det en app som gör att skärmen inte slocknar ?

Tjo,
Jag har en Lenovo platta med android 8.1 och max tiden innan skärmen slocknar är 30 min. Finns det någon app eller annan inställning som gör att skärmen aldrig slocknar ?

/Force

Permalänk
Medlem

Med Tasker kan man (till synes) ändra Display timeout till flera timmar.
Jag har dock aldrig testat så jag kan inte bekräfta om det fungerar.

Permalänk
Medlem

På min Huawei med Android 9.0 så finns det alternativ upp till 10 minuter, därefter finns det never som alternativ.

Låter knepigt om du inte har detta som alternativ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan göra dig till developer (klicka typ 7 ggr på Build number i settings),
sedan kan man slå på screen on while charging i dev-meny'n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

På min Huawei med Android 9.0 så finns det alternativ upp till 10 minuter, därefter finns det never som alternativ.

Låter knepigt om du inte har detta som alternativ

Skickades från m.sweclockers.com

Han kan ju sätta 30 minuter på sin?

Till TS
Vad är anledningen till att du ska ha den igång hela tiden? Risken för inbränningar blir ganska stor redan vid 5-10 minuter och statisk bild

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Han kan ju sätta 30 minuter på sin?

Till TS
Vad är anledningen till att du ska ha den igång hela tiden? Risken för inbränningar blir ganska stor redan vid 5-10 minuter och statisk bild

Ja, men har han never som möjlighet? Never=aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Ja, men har han never som möjlighet? Never=aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

När jag läste det imorse så tyckte jag att du missat att han skrivit att han har 30 minuter.
Nu när jag läser ditt svar igen så ser jag att jag missat att du skrivit "never"

Känns personligen som en kass inställning då det kan leda till inbränningar som jag nämde tidigare

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Han kan ju sätta 30 minuter på sin?

Till TS
Vad är anledningen till att du ska ha den igång hela tiden? Risken för inbränningar blir ganska stor redan vid 5-10 minuter och statisk bild

Jag vill kunna ha på den hela tiden då jag har koll på aktiemarknaden och kryptomarknaden.
Och här rör det sig på skärmen hela tiden

Permalänk
Skrivet av pacc:

Du kan göra dig till developer (klicka typ 7 ggr på Build number i settings),
sedan kan man slå på screen on while charging i dev-meny'n.

Detta funkade, men då måste ström vara inkopplad hela tiden.
Men det får väl gå, bara det att det sliter så in i bomben på batteriet att ha ström till hela tiden.

Permalänk
Medlem

@forcevision: skulle isf vara mer oroad över livslängden på skärmen.

Sen har du varken skrivit om du tittat i inställningarna eller svarat de som frågat om dessa.

Alla enheter jag har så finns valet "aldrig" dvs skärmen är ständigt på oavsett om man laddar eller inte. Vore högst märkligt om det inte finns på din platta.

Permalänk
Skrivet av creativ:

@forcevision: skulle isf vara mer oroad över livslängden på skärmen.

Sen har du varken skrivit om du tittat i inställningarna eller svarat de som frågat om dessa.

Alla enheter jag har så finns valet "aldrig" dvs skärmen är ständigt på oavsett om man laddar eller inte. Vore högst märkligt om det inte finns på din platta.

Nope det finns inte på min platta, 30 min max. På min samsung not 9 är det max 10 min.
Jag har tittat i alla inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com