Permalänk
Medlem

Trasig skärm eller grafikkort?

Hola!

Har en AOC G2460P som är kanske 4-5 år gammal, har alltid funkat bra osv, till för några veckor sedan. Jag skaffade ett 1660ti för en månad sedan. Skärmen började krångla när jag fixade nya grafikkortet.

När som helst när jag sitter vid datorn så kan skärmen bli svart i 2-5 sekunder utan att jag gör något. Jag googlade lite på "screen turns black randomly" men jag fick inga bra svar förutom att min "backlight" va på väg att ge sig. Dock är jag osäker eftersom jag nyss skaffat nytt grafikkort, om det kan vara fel på det kanske.

**OBS** Detta problemet händer bara på AOC skärmen, inte på min primära skärm. AOC skärmen är alltså min sekundära skärm.

Om någon här haft liknande problem skulle jag jättegärna höra o ni har någon lösning eller om ni vet vad problemet kan vara.
MVH Thor.

Permalänk
Medlem

Det kan även vara bildkabeln till skärmen som ligger precis på gränsen till att klara bandbredden. Att använda ett annat grafikkort som genererar bildsignalen aningen annorlunda kan då knuffa kabeln över kanten så att säga. Du kan testa att bara växla kablarna mellan skärmarna om det är möjligt.

Permalänk
Medlem

@perost: Förstår vad du menar, men det fanns ingen dvi på nya gpu:n så köpte en helt nu displayport kabel. Och den nya kabeln ska ha bättre kapacitet än displayport kabeln jag har till den primära skärmen. Tror i alla fall att det är något annat, jag ska dock testa att byta uttag i grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Jag har läst i releasenotes på drivrutinerna om något liknande. Har du testat olika drivrutiner?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.