Permalänk

Ny dator för Gaming, främst FPS

Hej,
Sonen ska få sin första "gamingdator" då han har fått en del pengar att spendera, har kikat en del på andra trådar här och varit in på komponentkollen och byggt lite.
Vad tror ni om nedanstående, är det ok eller bör något bytas ut? Priset är ca vad hans budget är.
Har jag missat något?
Tangentbord och headset har han redan sen tidigare, idag är det mest Fortnite men andra spel kommer garanterat att spelas framöver, främst är det nog FPS som gäller.

Var alldeles för länge sedan jag köpte ny dator.....

Permalänk
Medlem

Nu är inte jag någon expert heller men rent spontant skulle ja byta ut processorn mot ryzen 5 2600x och avvakta 1månad och köpa ett av dem nya amd korten som kommer ut 5700 eller 5700xt. Sen skulle ja nog hellre sparat in lite på ssd o köpa en "vanlig" ssd istället och spara en par hundra där med som isåfall kan gå till grafiken.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Kan du vänta tills 7/7 ska du såklart göra det då det kommer nya generationen av Ryzen. Vill du gärna köpa idag så är detta en betydligt bättre speldator för FPS, valde en 1080p/144hz/TN skärm eftersom det är att föredra i snabba FPS:

Körde på lite lätt rött tema men det kan såklart ändras. Chassit har fönster men är delvis ljuddämpat och har lite röd RGB.

Permalänk

@mOOpiTh: Googlade de korten och de verkar intressanta, tror jag avvaktar tills dess och ser hur tillgången är på dom, tackar.

Permalänk

@Muumin: Tackar för tipset, avvaktar nog till nya Ryzen innan vi bestämmer oss.