Huawei försenar vikbara Mate X – kan lanseras med eget operativsystem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Nokia gick från att vara stora till ren skit på bara några år.
Fanns knappt några appar och helt värdelösa menyer.

Nu kanske Huawei kan ta lärdom av detta och se till att inte göra som Nokia gjorde.

Mac Book-intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013

@Shrudder: Smaken är som baken

Laptop: Lenovo Yoga 700

Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Nokia 9300, där hade vi vikbar telefon med stuns.

Anyhoo, jag hoppas verkligen andra köper de här i första vågen så jag slipper, och nästa generation har fått några barnsjukdomar bortvaccinerade.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 3 x 250GB + 1TB SSD, 2TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2010

Om "Hongmeng OS" är vad Huawei kommer erbjuda i framtiden är dom döda i väst. Ingen snack om saken. Stendöda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Går det inte roota och köra ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Dator - Eizo S2431W, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 4970K, CM Hyper EVO 212, Asus Z97, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 16 gb Kingston DDR 3 1833Mhz, Gigabyte Geforce Windforce 970, Asus Zonar DG, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av MultiMan:

Huawei:s konstruktion med mycket vidare radie på skärmen gör möjligheten till att använda tunt glas väldigt mycket större än med Samsungs lösning iaf.

Jag vet inte hur många Huawei du ägt och använt men jag har haft 3 och kvalitetsmässigt har alla legat i absoluta toppen. Kommer fortsätta med Huawei så långt det är möjligt.

Har dina tidigare smarta telefoner saknat skyddande glas, använt annat operativsystem än android med dess appar och levererats med processor utan ARM arkitektur?

CPU: Intel i7-7700K Cooler: Zalman CNPS 9900 Max MB: Asus Maximus VIII Gene GPU: Asus Strix 1070 Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB Mem: Corsair Platinum 2133MHz CL10 16GB PSU: Corsair AX760 OS: Win10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Undra när den vikbara som de har i black mirrors senaste avsnitt kommer.

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där solen aldrig skiner
Registrerad
Sep 2002

Med tanke på det europeiska stödet till Huawei så har de ett ypperligt tillfälle att bygga in några fina bakdörrar i sitt nya OS. Skit i industrispionage... de kan ju få halva europa!

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701