Hjälp mig hitta rätt utbildning

Permalänk

Hjälp mig hitta rätt utbildning

Tjena.

Behöver hjälp att hitta en utbildning som skulle kunna passa mig. Har sökt runder länge men vet inte vilken som är värd att satsa på.

Jobbar i dagsläget som fönsterputsare och vill såklart göra något annat inom snar framtid.
Är oerhört intresserad utav det mesta när det kommer till teknik, prylar och dylikt. Vill påstå att jag har ganska lätt för att lära mig när det kommer till just det tekniska.
Håller mig alltid uppdaterad med de senaste inom teknik världen så gott det går.
Kan ligga vaken om nätterna och läsa om allt ifrån det senaste inom datorkomponenter till det senaste i tv aparater, spel, damsugare, you name it.
Förstår självklart att det inte finns någon utbildning som låter mig bmi expert på prylar, men har funderat länge och är nästan bestämd på att det är något tekniskt jag borde satsa på med tanke på att det är det jag brinner för.

Så nu till frågan, vad finns det för intressanta tekniska utbildningar som skulle kunna passa mig bra? En bra lön och framtidsäkert yrke är att föredra såklart.

Har en polare som är systemutvecklare och han och jag är ganska lika i vad jag har beskrivit ovan och han trivs kanon. Så det skulle kunna vara något, dock väldigt lång utbildning vad jag har förstått det som.

Hur som helst, hoppas någon kan hjälpa mig med lite förslag på utbildningar som jag kan kolla vidare på.

Undrar ni något annat så fråga på.

Taack på förhand

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

Stordatorer eller SAP så kommer du tjäna miljarrrder!

Permalänk
Medlem

Systemvetenskap finns som 3 årig utbildning

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Yrkeshögskola är ju även ett alternativ där majoriteten av programmen är två år. Jag själv läser Systemutvecklare på Yrkeshögskola. Den enda input jag ge kommer därav vara subjektiv eftersom jag inte har gått klart utbildningen ännu så kan ej säga hur resultatet blir.

Trivs däremot väldigt bra på utbildningen hittills efter ett år. Ville egentligen bara berätta om YH eftersom du nämnde lång utbildning som något negativt.

Permalänk
Mattecoach

Förutom de spår som nämns med programmering kanske någon typ av produktutvecklare kan vara din grej? Då får du ju hålla på med "prylar".
T.ex. design och produktutveckling, maskinteknik eller teknisk design.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Yrkeshögskola är ju även ett alternativ där majoriteten av programmen är två år. Jag själv läser Systemutvecklare på Yrkeshögskola. Den enda input jag ge kommer därav vara subjektiv eftersom jag inte har gått klart utbildningen ännu så kan ej säga hur resultatet blir.

Trivs däremot väldigt bra på utbildningen hittills efter ett år. Ville egentligen bara berätta om YH eftersom du nämnde lång utbildning som något negativt.

Låter vettigt, trodde utbildningen va mycket längre än så. Ska absolut kolla närmare på det. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Förutom de spår som nämns med programmering kanske någon typ av produktutvecklare kan vara din grej? Då får du ju hålla på med "prylar".
T.ex. design och produktutveckling, maskinteknik eller teknisk design.

Super bra tips! Kollat lite på det nu och tycker verkligen det verkade intressant, känns som detta kan vara det rätta!!
Tack så hjärtligt för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.