Värdering Sony tv-bänk och B&O högtalare

Permalänk
Medlem

Värdering Sony tv-bänk och B&O högtalare

Hej!

Rensar ut mitt barnhem pga flytt och fick frågan om jag kunde kolla värde på och i ett senare skede sälja ett par saker.
Det första är en tv-bänk från Sony med inbyggda högtalare. Är osäker på ålder men skulle gissa på att den iallafall har 7 år på nacken men kan säkert vara 10 också. Har inte mycket mer att bistå med än bilderna. Ska se om jag kan få tag på ett produktnummer eller liknande men funkar felfritt i övrigt.
Det andra är ett par högtalare från B&O som gissningsvis är 20 år gamla. Förutsätter att dessa fungerar för enkelhetens skull. Får bli ett senare problem om så ej är fallet. Här finns bilder på någon form av serienummer.

Tar tacksamt emot all hjälp jag kan få för i min värld kan dessa vara värda alltifrån en biltemakorv till ett grafikkort.Bilder

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Specifikationer för TV-bänken, Sony RHT-G11.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Specifikationer för TV-bänken, Sony RHT-G11.

Tack tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Högtalarna ser ut att vara ett par Beovox RL 6000.
På Blocket brukar de starta på runt 450-500 kr och vandra uppåt beroende på skick.

Permalänk
Medlem

OT: Har du köpt den där vita pulversläckaren från en säljare som kommer och knackar på dörren?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

@Snorlena: Jag vet faktiskt inte var den kommer från, var länge sedan jag bodde hemma

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Högtalarna ser ut att vara ett par Beovox RL 6000.
På Blocket brukar de starta på runt 450-500 kr och vandra uppåt beroende på skick.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BoilInBagRis:

Tack för hjälpen!

Om det är ett par RL 6000 så passar Beocreate till dem det är bara att operera in den enligt ombyggnadsbeskrivningarna så har du gjort en ny rolig leksak av dem.
https://www.hifiberry.com/beocreate/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om det är ett par RL 6000 så passar Beocreate till dem det är bara att operera in den enligt ombyggnadsbeskrivningarna så har du gjort en ny rolig leksak av dem.
https://www.hifiberry.com/beocreate/

Behövs dock två förstärkar-kort om man vill köra stereo.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av keyser:

Behövs dock två förstärkar-kort om man vill köra stereo.

Nä då får du 8 kanaler.....
Korten är 4 kanaliga och dpsn gör att man kan köra med aktiva filter och eq

The DSP board works as a standalone (digital in/4 channel out) or also as a digital audio player when paired with the Raspberry Pi.
When used with the Raspberry Pi, the user can utilise any software of their given choice.
The board contains a TOSLink input and output.
It supplies you with a powerful digital signal processor that can be directly programmed by the user from any PC using Analog Devices SigmaStudio.
It facilitates wireless DSP programming (Ethernet, WiFi).
It also offers a 4-channel 24bit/192kHz DAC and a 4-channel amplifier (2x30W + 2x60W). Power is supplied by a single external 12-24V source.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nä då får du 8 kanaler.....
Korten är 4 kanaliga och dpsn gör att man kan köra med aktiva filter och eq

The DSP board works as a standalone (digital in/4 channel out) or also as a digital audio player when paired with the Raspberry Pi.
When used with the Raspberry Pi, the user can utilise any software of their given choice.
The board contains a TOSLink input and output.
It supplies you with a powerful digital signal processor that can be directly programmed by the user from any PC using Analog Devices SigmaStudio.
It facilitates wireless DSP programming (Ethernet, WiFi).
It also offers a 4-channel 24bit/192kHz DAC and a 4-channel amplifier (2x30W + 2x60W). Power is supplied by a single external 12-24V source.

Om du kikar på guiden så ser du att 3 kanaler används till en högtalare, Top Woofer, Bottom Woofer och Tweeter. För att få stereo i desa behöver du ytterligare ett kort i den andra högtalaren som du den länkar med den första via Toslink. Du behöver dock bara en Raspberry Pi när du väl har fixat mjukvaran i DSPn.

Mer info här: https://support.hifiberry.com/hc/en-us/community/posts/360005...

Jag har byggt lite högtalare med Beocreate-kortet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av keyser:

Om du kikar på guiden så ser du att 3 kanaler används till en högtalare, Top Woofer, Bottom Woofer och Tweeter. För att få stereo i desa behöver du ytterligare ett kort i den andra högtalaren som du den länkar med den första via Toslink. Du behöver dock bara en Raspberry Pi när du väl har fixat mjukvaran i DSPn.

Mer info här: https://support.hifiberry.com/hc/en-us/community/posts/360005...

Jag har byggt lite högtalare med Beocreate-kortet.

Men det måste väl även gå att köra 2 vägs ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men det måste väl även gå att köra 2 vägs ?

Går gör det ju alltid, men då har du ingen glädje av de DSP-filter Beocreate har tagit fram för högtalarna. Kan lika gärna köra någon extern förstärkare och behålla delningsfiltren i högtalarna då.

Skickades från m.sweclockers.com