Permalänk

Färdigbyggd Gaming Dator

Tja!

Letar efter en prisvärd dator som ska användas till gaming/streaming för max 9000kr, inget OS och inga tillbehör.
Tacksam för all hjälp!

Mvh!

Permalänk
Medlem

Vad ska primärt spelas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfreshtodeff:

Tja!

Letar efter en prisvärd dator som ska användas till gaming/streaming för max 9000kr, inget OS och inga tillbehör.
Tacksam för all hjälp!

Mvh!

Jag skulle vänta tills de nya processorerna från AMD (Ryzen Zen 2) kommer ut den 7/7. De bör passa dig perfekt då de både har bra prestanda i spel och många kärnor som passar bra till streaming.

Jag hade också under tiden försökt spara lite pengar till datorbygget. En tusenlapp eller två skulle göra väldigt mycket - för man får tyvärr inte så jättemycket för 9000kr.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Sälj spelkupongerna så hamnar du på några kronor över 9k:
https://www.inet.se/datorbygge/b1088157/vega56-2600x

Som Samlooh säger så ska du såklart vänta på kommande generation Ryzen om du orkar.

Permalänk

Jag hade kört Sapphire Radeon RX Vega 56 8GB Pulse istället för red dragon kortet, av de reviews jag sett så är Sapphire ett bättre val

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du får nog sockra ett par tusenlappar till om du ska ha något vettigt för ett seriöst spelande. Det är ofta folk försöker snåla på komponenterna för att komma undan så billigt som möjligt för att sedan sitta med en obrukbar maskin något år senare.