Thermaltake presenterar lågprofilkylaren UX100 ARGB med toppmatad fläkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av thomas_skane:

Det var dock ett extremfall med typ 60 dioder?

I de flesta fall är RGB-dioder i princip utan relevans när det kommer till värme. Det är några få watt som inte ligger vid någon kritisk komponent. I de flesta fall går det att stänga av också.

Vad RGB gör är att du inte behöver köpa en särskild kylare med just den blåa färg du ville ha. Helt enkelt mycket enklare att matcha komponenter för de som har ljus i datorn.

Håller med. Är RGB frälst. Är väl det enda jag inte har i rgb, en SSD. Dock tycker jag DRGB är snyggare.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel Core i9-9900K @4.9GHz + Custom loop (AVX -4)
Asus ROG Strix RTX2080 8GB (1870/15190)
Asus ROG Strix Z390-F gaming
Corsair Vengeance RGB PRO 3200mhz 32GB
Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair AX1200, 970 Evo Plus (EK heatsink)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av thomas_skane:

Vad RGB gör är att du inte behöver köpa en särskild kylare med just den blåa färg du ville ha. Helt enkelt mycket enklare att matcha komponenter för de som har ljus i datorn.

Vad RGB gör är att man betalar för grejer man inte behöver för de som inte har ljus i datorn...
Och ger små potentiella nackdelar i form av högre komplexitet, värme och strömförbrukning.
Och gör det tex svårare att få tag i vettiga chassin utan glaspaneler.

Men detta har redan sagts i tråden i olika former, så nu ska jag sluta tjata...

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Knotvillage:

Håller med. Är RGB frälst. Är väl det enda jag inte har i rgb, en SSD. Dock tycker jag DRGB är snyggare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder det för att få blått ljus i samma nyans. Det många måste inse med RGB är att det inte är till för att göra regnbågar utan främst för att ge valmöjlighet. Lite tråkigt för de som inte behöver RGB men det finns en hel del utrustning utan RGB.

Att mäta datorns temperatur vid idle är ungefär lika värdefullt som att mäta frysens temperatur vid avfrostning.

Sitter just nu med en Ryzen 7 1700@3850Ghz och ett GTX 1080@2Ghz.