Köpråd. Receiver med flera hdmi-ingångar

Permalänk

Köpråd. Receiver med flera hdmi-ingångar

Är på jakt efter en (relativt) bra receiver som skall användas i barnens lekrum/gästrum. Idag används en äldre yamaha men den är dels för stor samt så strular den en del med ingångarna och såklart överkomplicerad för barnen att använda.

Källorna är en del; xbox360, mini snes, wii, rasperrby pi + vem vet vad som kommer i framtiden. Så receivern behöver ha minst 5 hdmi ingångar.

Tvn har inte ARC. Ich då det är ett lekrum behövs det inte kraft alls i ljud/bas. Nåt billigt och enkelt. Har små högtalare så behöver eg. Bara receivern....

Permalänk

Budget ? Marantz 1509 kanske kan vara något, deras slimline, 6 ingångar 1 utgång , lär leverera mer än väl för dom ändamålen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Skrivet av TigerDejan:

Budget ? Marantz 1509 kanske kan vara något, deras slimline, 6 ingångar 1 utgång , lär leverera mer än väl för dom ändamålen

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är också på jakt efter en liknande receiver så jag ger mig in. Är runt 5000 ett rimligt pris att ge för en stereo-receiver med ett gäng hdmi-ingångar? Jag har levt hela mitt liv med diverse skänkta hifi-prylar så jag har ingen koll alls på priser.

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag är också på jakt efter en liknande receiver så jag ger mig in. Är runt 5000 ett rimligt pris att ge för en stereo-receiver med ett gäng hdmi-ingångar? Jag har levt hela mitt liv med diverse skänkta hifi-prylar så jag har ingen koll alls på priser.

Oj stereo-receiver e inte min grej faktiskt tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk

Stereo-receivers har historiskt sett inte haft hdmiingång iaf då jag tittade på sådana, har ju gått ett par år så det kan ju ha ändrats.

Även om receivern är flerkanalig så kan de köras med färre högtalare, har idag en 5.1-förstärkare med enbart två högtalare inkopplad i vardagsrummet.

Sedan gör ju högtalarna mer för ljudet än förstärkaren, skulle nog snåla mer på förstärkaren än högtalarna men du har måhända bra sådana redan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Budget men ändå inte skit är jag ute efter små smidiga och snygga högtalare har jag. Och bas.

Kanske budget med en kompaktstereo och en hdmi-switch? Vill att det ska vara enkelt att byta källa för ungarna. Men finns det kompaktstereo med hdmi-ingång?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Menar vad har du för budget? Va den för dyr som jag länkade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Skrivet av TigerDejan:

Menar vad har du för budget? Va den för dyr som jag länkade?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Ett par tusingar. Är inte ute efter bästa ljudet och fetaste funktionerna. Utan siktar på enkelheten...

Permalänk

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4267478
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4790471

D mesta funkar och är lätta byta med, bara klicka på rätt ingång och klart

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l