En ny telefon för max 5000kr

Permalänk
Medlem

En ny telefon för max 5000kr

Hej

Har en vän som är i behov av en ny mobiltelefon för max 5000kr. Är inte en expert om mobiltelefoner så jag tänker fråga er om vad för telefon skulle vara ett bra val för den budgeten.

Hälsningar

Martin.

Permalänk
Medlem

Tjaaaa.. De flesta för 5000kr skulle säkert funka bra.

Har din vän några specifika önskemål? Vad ska den användas till? 3.5mmutgång? osv?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@daskedennis:

Hej. Han har inte så många önskemål men letar efter en telefon som har:

  • bra kamera på både fram- och baksida (har ett stort intresse med att ta bilder och spela in video).

  • minst 64GB Internminne.

  • 3.5mm utgång.

Telefonen ska användas mest för privat användning.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av MAB576:

@daskedennis:

Hej. Han har inte så många önskemål men letar efter en telefon som har:

  • bra kamera på både fram- och baksida (har ett stort intresse med att ta bilder och spela in video).

  • minst 64GB Internminne.

  • 3.5mm utgång.

Telefonen ska användas mest för privat användning.

Du har säkert hört nyheterna om blocken mot Huawei dock så påverkar det mest deras framtida releaser mer än dem som redan finns släppta.

Om du verkligen vill ha en mobil med en av dem bästa kamerorna på marknaden så är Huawei P20 Pro oslagbar. (Har den själv)

Fantastisk kamera med stöd för att fota manuellt och i RAW format. (Så bra att jag sålde min DSLR)

Bra batteritid

Snabb och flytande i prestanda.
Laggar aldrig eller liknande.

Väldigt bra skärm samt mycket smarta funktioner som verkligen satt Huawei på marknaden.

Sist men inte minst om ett land vill göra det omöjligt för en tillverkare att handla i det landet så måste det betyda att konkurrensen är oslagbar att man måste ta till fulspel för att ha någon chans.

Då kan man nyttja detta för att priserna kommer sjunka.

Telefonen har tyvärr inget 3.5 mm uttag dock.

Huawei P20 pro finns inom din budget här:
-> https://www.proshop.se/Mobile/Huawei-P20-Pro-128GB-Black/2649...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

@MAB576: För budgeten kommer man att få kompromissa med dina krav, ett alternativ kan vara tex Samsung A70 som har 3.5 uttag, och har en hyfsad kamera, men den är inte uppe i klass med de bättre kameror som finns i de dyrare mobilerna. eller släppa kravet på 3.5 jack och skaffa ovan förslag med P20 pro (som har bättre kamera)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Du har säkert hört nyheterna om blocken mot Huawei dock så påverkar det mest deras framtida releaser mer än dem som redan finns släppta.

Om du verkligen vill ha en mobil med en av dem bästa kamerorna på marknaden så är Huawei P20 Pro oslagbar. (Har den själv)

Fantastisk kamera med stöd för att fota manuellt och i RAW format. (Så bra att jag sålde min DSLR)

Bra batteritid

Snabb och flytande i prestanda.
Laggar aldrig eller liknande.

Väldigt bra skärm samt mycket smarta funktioner som verkligen satt Huawei på marknaden.

Sist men inte minst om ett land vill göra det omöjligt för en tillverkare att handla i det landet så måste det betyda att konkurrensen är oslagbar att man måste ta till fulspel för att ha någon chans.

Då kan man nyttja detta för att priserna kommer sjunka.

Telefonen har tyvärr inget 3.5 mm uttag dock.

Huawei P20 pro finns inom din budget här:
-> https://www.proshop.se/Mobile/Huawei-P20-Pro-128GB-Black/2649...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle inte rekommendera en Huawei i dagsläget, med handelsblockader och svarta listor som möjligtvis förhindrar nya uppdateringar och andrahandsvärde.

I den prisklassen och med de kraven skulle jag rekommendera Asus Zenfone 6: https://m.sweclockers.com/nyhet/27542-asus-presenterar-zenfon...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Jag skulle inte rekommendera en Huawei i dagsläget, med handelsblockader och svarta listor som möjligtvis förhindrar nya uppdateringar och andrahandsvärde.

I den prisklassen och med de kraven skulle jag rekommendera Asus Zenfone 6: https://m.sweclockers.com/nyhet/27542-asus-presenterar-zenfon...

Du har helt rätt till din egen åsikt men så som jag har förstått det så har Huawei fortfarande grönt från google om framtida uppdateringar till Huawei's redan släppta modeller. Det som blocken påverkar är ju framtida mobilmodeller främst.. Andrahandsvärdet kan ju påverkas dock men det samma gäller ju inköpspriset 😉😄.

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Begagnad s9+

Skickades från m.sweclockers.com