Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Är det någon som har skaffat eller tänker skaffa F1 2019 spelet? Såg att man kunde gå med i och göra egna ligor... en SweClockers liga vore kul kanske

Köpt, mycket bra spel spelet blir bara bättre och bättre för varje år, har väl hunnit med ca7tim hitills, bra känsla i spelet och grafiskt snyggt mycket bilar och möjligheter vad gäller utbud av tävlingar mm.
Vore skoj med nån liga alltid roligare att köra mot folk vs dator.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Det är uselt att man ska behöva köpa nytt spel varje år. F1 spelen ger för lite värde för pengarna. De borde patcha spelen gratis varje år och hålla de uppdaterade på det sättet. F1 spelen skulle varit freemium, som DOTA och battle royale -spelen.

Jag köpte F1 2019 men kommer inte att köpa det nya förän modellen ändras

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CubaCola:

F1 99-02 från EA Sports är i mitt tycke fortfarande det bästa f1-spelet, något sådant spel lär väl aldrig göras igen.

Annars Grand Prix Legends, så många timmar man spenderat i online-race med detta spel!.

Håller med, dagens nya spel är för orealistiska och har noll känsla, är få spel idag som är riktigt bra, många är för mycket arkad känsla och de är nog för att den stora massan inte ska lessna för att de är för svårt, kör själv alltid med ratt (Logitech G920 med separat växel) och man märker ganska snabbt om spelet inte är realistisk, dom spelen som är nära idag är Assetto Corsa och Project Cars och jag kan även rekommendera gratis spelet Raceroom racing experience som är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Blir nog ett köp för mig i alla fall. Aldrig kört något F1 spel tidigare, men har stol, ratt osv och lirar Forza motorsport emellanåt. Antar att ligorna inte blir någon form av crossplay?

Nu vet jag inte vad som menas med crossplay? Min erfarenhet från F1 2018 är racingen är riktigt bra, men kan förstöras av idioter som kör vårdslöst... men oftast matchas man med spelare med liknande saftey-rating som en själv, så håller man sig borta från incidenter i början blir det bättre racing till slut.

Har bara kört ett race online på F1 2019 men känns bra.

Skrivet av solifer68:

Köpt, mycket bra spel spelet blir bara bättre och bättre för varje år, har väl hunnit med ca7tim hitills, bra känsla i spelet och grafiskt snyggt mycket bilar och möjligheter vad gäller utbud av tävlingar mm.
Vore skoj med nån liga alltid roligare att köra mot folk vs dator.

Ja, precis!!

Skrivet av Zipparn:

Det är uselt att man ska behöva köpa nytt spel varje år. F1 spelen ger för lite värde för pengarna. De borde patcha spelen gratis varje år och hålla de uppdaterade på det sättet. F1 spelen skulle varit freemium, som DOTA och battle royale -spelen.

Jag köpte F1 2019 men kommer inte att köpa det nya förän modellen ändras

Folk jobbar med att utveckla spelet på heltid, hur hade du tänkt att de ska få betalt? Via annonser i spelet?

Skrivet av anon301768:

Håller med, dagens nya spel är för orealistiska och har noll känsla, är få spel idag som är riktigt bra, många är för mycket arkad känsla och de är nog för att den stora massan inte ska lessna för att de är för svårt, kör själv alltid med ratt (Logitech G920 med separat växel) och man märker ganska snabbt om spelet inte är realistisk, dom spelen som är nära idag är Assetto Corsa och Project Cars och jag kan även rekommendera gratis spelet Raceroom racing experience som är riktigt bra.

Det stämmer, men man får komma ihåg att det är just ett spel och inte en simulator. Ser man spelet för vad det är så är det nog rätt bra skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Nu vet jag inte vad som menas med crossplay? Min erfarenhet från F1 2018 är racingen är riktigt bra, men kan förstöras av idioter som kör vårdslöst... men oftast matchas man med spelare med liknande saftey-rating som en själv, så håller man sig borta från incidenter i början blir det bättre racing till slut.

Har bara kört ett race online på F1 2019 men känns bra.

Cross-play (cross-platform play) = Möjligheten att spela med folk som kör olika plattformar (dvs Xbox, Playstation, PC osv...)

Okej, hade ingen aning om "safety-rating". Låter ju som en riktigt bra idé!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Folk jobbar med att utveckla spelet på heltid, hur hade du tänkt att de ska få betalt? Via annonser i spelet?

Som jag skrev föreslår jag att de använder spelen jag nämners modell.

Permalänk
Medlem

Händelserik träning med flera avåkningar idag. Marcus Ericsson var med och kommenterade också.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot kvalet imorgon, kan bli riktigt intressant med tanke på vad som hände idag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Underbar bana!, en av mina favoriter i simulatorer. Ett naturligt skönt flow i banan.
Och inga avåkningszoner där föraren kan göra misstag och ändå komma undan

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Bästa kvalet i år måste jag säga, man satt och bet på naglarna in i sista sekunden

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Vilket race!

Permalänk
Medlem

Max Verstappen ska ha 5 sekunder inget snack om saken, de låg jämsides. Och han lämnade inte plats.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog inte Max ska ha någon bestraffning ärligt talat, så där tycker vi olika, men oj vilket bra race
Oavsett så var det mycket bra racing genom hela loppet.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Synd att man inte fick se Sainz köra om 4-5 stycken, de missade visa det helt då fokus låg på Verstappen hela tiden. Kunde i alla fall visat en kort repris efteråt.

Permalänk
Medlem

Dags för FIA att bestämma sig för vilken typ av racing vi ska se, oavsett så bjöds vi på underbar racing idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Synd att man inte fick se Sainz köra om 4-5 stycken, de missade visa det helt då fokus låg på Verstappen hela tiden. Kunde i alla fall visat en kort repris efteråt.

Det är nog med på Fia:s highlight-video som brukar komma ut på youtube på kvällen.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Det är nog med på Fia:s highlight-video som brukar komma ut på youtube på kvällen.

Ska kolla om det dyker upp sen.

Tycker produktionen varit sämre senaste loppen. I Frankrike var den riktigt dålig. Då såg man t.ex. ett antal "yellow" på grafiken men de visade aldrig orsaken. Normalt brukar man få se en kort glimt av nån som åkt av och kommer tillbaka. Sen har de visat ett antal ointressanta bilder på folk och annat när det varit väldigt spännande racing på banan. Är det tråkigt på banan kan de visa annat för omväxling.

Permalänk
Medlem

När tas beslutet kring incidenten? Får vi reda på det ikväll?

Permalänk
Medlem

@edvinnn: Beslutet kommer så fort det är klart, när det nu blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

När tas beslutet kring incidenten? Får vi reda på det ikväll?

Läste precis på The Guardians live feed att båda förarna är kallade till möte kl 5PM (PST) för att diskutera incidenten.

Känns som FIA har grävts sin egna grop om de ska bedöma utifrån incidenten i Kanada..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byvejret:

Läste precis på The Guardians live feed att båda förarna är kallade till möte kl 5PM (PST) för att diskutera incidenten.

Känns som FIA har grävts sin egna grop om de ska bedöma utifrån incidenten i Kanada..

Varje incident döms oberoende av varandra. Men visst är domarna under stor press.

Edit: Då är det klart. En sk. race incident.

https://twitter.com/CroftyF1/status/1145388962644672512

La till info
Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Max Verstappen ska ha 5 sekunder inget snack om saken, de låg jämsides. Och han lämnade inte plats.

Solklart en racing incident.
Att det ens togs upp efter racet var för att det var en Ferrari inblandad.
Dom har ju en benägenhet att protestera mot allt som inte gagnar dom.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Svensktiger:

Solklart en racing incident.
Att det ens togs upp efter racet var för att det var en Ferrari inblandad.
Dom har ju en benägenhet att protestera mot allt som inte gagnar dom.

Där håller jag inte riktigt med. Racing ska ju vara på banan och Max hade inga planer på att låta Leclerc vara kvar där. Med tanke på hur hårda dom har varit i bedömningarna så borde det här vara en bestraffning också. Sen är jag lite partisk eftersom jag inte gillar Verstappen, men han körde jävligt bra idag och har varit mycket bättre hela säsongen ställt mot tidigare år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Kenneth: Håller med dig helt, även om Verstappen men tycker han har vuxit upp mycket och kör mycket renare. Men fortfarande aggressivt som gör det roligt

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Där håller jag inte riktigt med. Racing ska ju vara på banan och Max hade inga planer på att låta Leclerc vara kvar där. Med tanke på hur hårda dom har varit i bedömningarna så borde det här vara en bestraffning också. Sen är jag lite partisk eftersom jag inte gillar Verstappen, men han körde jävligt bra idag och har varit mycket bättre hela säsongen ställt mot tidigare år.

Skickades från m.sweclockers.com

Det känns som att nivån som tillåts är lite inkonsekvent, men det är nog bra på det hela taget om de kan fortsätta att vara lite frikostigare med att klassa saker som racing incident.
Jag hoppas iaf att det inte var en slump utan det kan vara ett tecken på att man från officiellt håll inser att det kanske gick väl långt i Kanada.

Håller med angående Max, hade svårt för honom tidigare men det känns som att han mognat en hel del. Gillar "nya Max"!

Framförallt, kul race i Österrrike!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Fantastiskt race som, tack och lov, inte förstördes i efterhand av domare som villat bort sig i "allamåstekramasochvarasnällaochingetfårvarafarligt"-tänket.

Leclerc och Verstappens kamp påminde mig om Schumi och Mika 98-99. Toppklass!

Både Max och Charles har varit mina favoriter sedan första gången jag såg någon av dem. Intelligenta, tuffa och extremt duktiga förare. Framtiden ser ljus ut!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Fantastiskt race som, tack och lov, inte förstördes i efterhand av domare som villat bort sig i "allamåstekramasochvarasnällaochingetfårvarafarligt"-tänket.

Jag vet faktiskt inte om jag tror det är bakgrunden, jag har mer känslan av att det är "allamåstegöraexaktsomdetståriregelboken"-tänket som går för långt ibland.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Regler är till för att följas, så jag står nog fast vid min uppfattning om orsakerna. Dock kanske jag borde skrivit regler istället för domare, det hade varit mer rättvist, men domare har alltid ett visst utrymme till egen tolkning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det hade ju blivit ramaskri om Verstappen blivit av med segern. Särskilt efter Frankrikes GP. Tråkigt att sporten har hamnat där den hamnat, man måste återgå till att låta racing vara racing.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Hade Leclerc varit snabbare hade han varit före! Hade han kunnat hade han gjort samma sak. Verstappen är en äkta racer! Alla i sporten borde uppmuntras att sätta hårt mot hårt spm svar!