Använda whiteboard när man pluggar, bra idé?

Permalänk
Medlem

Använda whiteboard när man pluggar, bra idé?

Jag kommer att räkna en del under en tid framöver. Jag tänker då att man skulle kunna göra mycket av detta på en väggmonterad whiteboard, framförallt för hälsans skull. Det blir så mycket sittande ändå.

Är detta en bra idé, och i så fall vad för whiteboard ska man sikta på. Jag tänker mig storleken kanske ca 150x100 cm, men hur är det med material?

Och har ni några andra tankar att dela med er av?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Whiteboard är till för att mass dela information, varför utsätta sig för långsamt skrift som ej sparas?

Permalänk
Medlem

@Sinery: Tunn spets på pennorna, sedan fota innan man suddar.

Varför skrev jag i trådstarten. Funderade på en pulpet eller ståhögt skrivbord, men då har man ändå problemet med nacke och troligen axlar, trots att underkroppen och till viss del ryggen skonas.

Bra poäng med långsamt skrivande dock. Det är frustrerande redan vid tangentbord och papper/penna. Ännu värre med whiteboard alltså?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Överksattat för min del, papper och penna fungera bra och sedan gymmet eller ut och springa för att rensa tankar men det är rätt roligt ibland ...

Permalänk
Medlem

Köpte en whiteboard en gång i tiden för att den skulle vara bra för precis det här sakerna.

Den användes inte.

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka det har sin charm absolut att skriva på whiteboard, hade dock inte velat stöka till mitt boende med en.

Mitt tips i så fall och det som jag hade gjort hade vart att fixa whiteboard-stickers (finns fullsize) och typ sätta på baksidan av en garderobsdörr eller liknande, så kan man skriva när man vill men man kan gömma det när det inte används.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |