Permalänk

Konstigt ljudbugg

Vet jag haft problemet tidigare, men kommer inte ihåg hur jag löste det då. Det aktiveras varje gång jag sätter på någon form av ljud i själva windows (alltså när datorn startar eller försöker spela upp klipp i webbläsaren). Inte när jag kör externa program som XBMC eller Netflix eget program.

Det finns inget sätt att ta reda på vilket program som detta ljud kommer ifrån (man kan ju t.ex se vilket program som använder resurser så man borde ju kunna få reda på vilken del av Windows som är problmet).

Har inte ändrat något på datorn på flera år (bara windows själv som försöker tvångsuppdatera då och då).

Låter såhär
https://soundcloud.com/user-512131924/strange-sound

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Körde sndvol.exe (får upp ljudmixen) och är tydligen systemljud som är orsaken, kör windows 10.

Så får ha systemljud mutat tills vidare. Finns orsak till jag vill undvika win 10, slipper alla konstiga buggar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar