Rimligt kompispris på gamla burken?

Permalänk

Rimligt kompispris på gamla burken?

Jag och tjejen har separerat, och hon har senaste åren använt min gamla dator, som jag inte har nytta av, så tänkte sälja den till henne för ett schyst kompispris.

Vad är rimligt att ta för en dator med:

Asus Z77 moderkort med inbyggt wifi
i5 3570K med Noctua dh-14 (@4,4 Ghz)
Powercolor 7970 3 gb. (eller MSI radeon rx 480 gaming X 8 gb).
16 gig ram
256 gig samsung 960 Pro SSD
2 TB HDD
3 extra noctua-fläktar.

chassi Phanteks Enthoo pro.

Skärm: Dell U2312HM

Mus och tangentbord inget särskilt.

Inte ute efter att få något överpris, men har lite svårt att bedöma vad det hela kan vara värt, så är tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

2000? Är väl rimligt.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

2000-2500

Permalänk
Medlem

Om hon nu har "använt den de senaste åren" så skulle du väl lika gärna kunna låta henne behålla den?
Det hade varit ett schysst uppbrottspris.

Permalänk
Medlem

Förutsatt att du inte behöver pengarna så skulle jag ta en mer symbolisk summa, att ge den kan göra att folk känner en viss känsla att de är skyldiga något vilket sällan är bra vid uppbrott även om de är lugna i övrigt.
Skulle säga 500 mer för att det då är hennes punkt och ingen gåva, mer att du slipper the hassle av att slänga eller söka någon köpare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Rospigg:

Om hon nu har "använt den de senaste åren" så skulle du väl lika gärna kunna låta henne behålla den?
Det hade varit ett schysst uppbrottspris.

Skrivet av Ferrat:

Förutsatt att du inte behöver pengarna så skulle jag ta en mer symbolisk summa, att ge den kan göra att folk känner en viss känsla att de är skyldiga något vilket sällan är bra vid uppbrott även om de är lugna i övrigt.
Skulle säga 500 mer för att det då är hennes punkt och ingen gåva, mer att du slipper the hassle av att slänga eller söka någon köpare.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi ska dela upp en del möblemang och andra saker, så kommer gå en del pengar åt endera hållet, försöker bara räkna på vem som blir skyldig vem vad i slutändan, om något. Men bra input från er båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Vi ska dela upp en del möblemang och andra saker, så kommer gå en del pengar åt endera hållet, försöker bara räkna på vem som blir skyldig vem vad i slutändan, om något. Men bra input från er båda.

Ah isf är jag med på de ovan ~2000 är rimligt ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood