Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC eller EVGA GeForce RTX 2070 8GB XC ULTRA

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC eller EVGA GeForce RTX 2070 8GB XC ULTRA

Funderar på nåt RTX2070 kort och såg de här två korten. Vad är egentligen skillnaden och vilket är ”bättre”? Gigabyte kortet kostar 6790kr på inet och EVGA kortet kostar egentligen 7190kr, men är nedsatt till 6290kr (av någon anledning?)

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

@Limpo: Jag har fått uppfattningen att EVGA generellt är mer uppskattade här på forumet. Det verkar bl.a. bero på garantivillkor, good will, och kyllösningar. Hur det är just gällande korten du frågar om vet jag inte. Men är prisskillnaden obefintlig är antagligen EVGA det som rekommenderas.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

@Limpo: Jag har fått uppfattningen att EVGA generellt är mer uppskattade här på forumet. Det verkar bl.a. bero på garantivillkor, good will, och kyllösningar. Hur det är just gällande korten du frågar om vet jag inte. Men är prisskillnaden obefintlig är antagligen EVGA det som rekommenderas.

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man jämför med ASUS då? Det här kortet:
ASUS GeForce RTX 2070 8GB ROG STRIX GAMING OC
Nedsatt till 6 390 kr från 7 490 kr. Är ASUS ännu bättre och isåfall på vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är det 2070 som gäller? Annars har du 2060 som kostar typ 40% mindre men bara presterar ca 8% sämre i tester. Så 2070 är rätt "dyrt" om man jämför med 2060 i samma serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpo:

Funderar på nåt RTX2070 ... men är nedsatt till 6290kr (av någon anledning?)

Anledningen är att RTX2070 Super presenteras på tisdag,
det kan ju vara så att detta redan är den prissäkning som väntas och de nya korten lär ju starta på listpris
- men om du köper nu bör du hålla dörren öppen för att utnyttja ångerrätten...

Nya RTX2060 super lär var agamla RTX2070 fast med knappt 5% färre cuda-cores men säkert billigare.
Nya RTX2070 super bygger på chippet för RTX2080 så jämfört med gamla RTX2070 har de både fler cuda-cores och någon extra rastrerings-enhet.
Det handlar ju helt om vilka priser du kan köpa dessa för om någon vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Anledningen är att RTX2070 Super presenteras på tisdag,
det kan ju vara så att detta redan är den prissäkning som väntas och de nya korten lär ju starta på listpris
- men om du köper nu bör du hålla dörren öppen för att utnyttja ångerrätten...

Nya RTX2060 super lär var agamla RTX2070 fast med knappt 5% färre cuda-cores men säkert billigare.
Nya RTX2070 super bygger på chippet för RTX2080 så jämfört med gamla RTX2070 har de både fler cuda-cores och någon extra rastrerings-enhet.
Det handlar ju helt om vilka priser du kan köpa dessa för om någon vecka.

Ok tack! Kommer inte köpa direkt nu utan utforskar mer tror jag. Men till märkesfrågan, är det något du vet något om?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett nyköpt ASUS 2060 i min burk och måste ju säga att det är det tystaste grafikkortet jag någonsin installerat i en burk. Hör ingenting av fläktarna. Mitt gamla 1060 6GB lät som en fantomstorm. Kan dock inte säga så mycket om hur ASUS produkter är i den högre skalan.