Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Blir det aldrig rea på iPhone airpods 2? Har väntat ett tag men blir aldrig av verkar det som?

Skickades från m.sweclockers.com

Behöver ju inte rea ut något som säljer så bra...

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Behöver ju inte rea ut något som säljer så bra...

Jepp där har du rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av XFTality:

Vad är skillnaden mellan Series 1 och exempelvis, 2? Jag tog och slog till på en som present till farsan, han kommer nog för det mesta bara kolla notiser och tiden på den.

Nu är jag inte helt hundra procent säker på detta, men tex är 2’an vattentät - något 1’an inte är.
Det är SJUK skillnad i hastighet / flyt och batteritiden är även natt och dag.

Kanske ingenting som din far bryr sig om, men series 1 är ingen produkt man är stolt över på Apple, mer än att det just är den första utgåvan aka. prototyp bekostad och använd utav konsumenter.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Blir det aldrig rea på iPhone airpods 2? Har väntat ett tag men blir aldrig av verkar det som?

Skickades från m.sweclockers.com

Appleprodukter som inte är flera år gamla + rea... är något som aldrig händer i princip, om man inte handlar från någon riktigt skum butik.

Skrivet av andreas_dock:

Nu är jag inte helt hundra procent säker på detta, men tex är 2’an vattentät - något 1’an inte är.
Det är SJUK skillnad i hastighet / flyt och batteritiden är även natt och dag.

Kanske ingenting som din far bryr sig om, men series 1 är ingen produkt man är stolt över på Apple, mer än att det just är den första utgåvan aka. prototyp bekostad och använd utav konsumenter.

Tack för heads up! Jag tror att det är lugnt även om batteritiden skulle ha varit trevligt att ha, men pappan brukar ändå ta av sig klockan och ställa bort den över natten.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Blir det aldrig rea på iPhone airpods 2? Har väntat ett tag men blir aldrig av verkar det som?

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar sällan bli rea på Apple-produkter, även när nästa gen kommer så brukar priset va densamma på deras produkter tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tack för heads up! Jag tror att det är lugnt även om batteritiden skulle ha varit trevligt att ha, men pappan brukar ändå ta av sig klockan och ställa bort den över natten.

Jag vill börja med att tacka för tipset men problemet är ofta att mjukvarustöd saknas. Nu vet jag inte hur det ser ut med smartwatches men iPhones brukar väl bara få uppdateringar i 4-5 år och blir därefter mer eller mindre värdelösa då det inte går att uppdatera appar osv. V1 av Apple watch verkar vara drygt fyra år gammal så den ligger kanske på gränsen. Något att ha i åtanke bara, även om det är billig kan det bli dyrköpt i längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@babgjyshi
Vad har jag missat har de släppt allt mot Huawei? Löste att de skulle få nästa uppdatering men inte att det släppt.

Visa signatur

Blank

Permalänk

@Weiman
Hur vet du att plattan har Android 8.1?
Vill köpa en, men det står 7.0 överallt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

@Weiman
Hur vet du att plattan har Android 8.1?
Vill köpa en, men det står 7.0 överallt?

Skickades från m.sweclockers.com

Min Lenovo Tab 4 10 Plus har Android 7.1.1 och går inte att uppdatera till högre version

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Min Lenovo Tab 4 10 Plus har Android 7.1.1 och går inte att uppdatera till högre version

Android 7 är en dealbreaker. Annars ser plattan snabb ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Min Lenovo Tab 4 10 Plus har Android 7.1.1 och går inte att uppdatera till högre version

Skrivet av Beautiful_Barca:

Android 7 är en dealbreaker. Annars ser plattan snabb ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som att 8, 8 plus och 10 har fått Android 8.1 (Oreo).
10 plus är inte med på listan vad jag kan se.
https://pcsupport.lenovo.com/se/sv/products/tablets/a-series/...

Permalänk
Skrivet av seal33:

Ser ut som att 8, 8 plus och 10 har fått Android 8.1 (Oreo).
10 plus är inte med på listan vad jag kan se.
https://pcsupport.lenovo.com/se/sv/products/tablets/a-series/...

Jag tolkar listan som att 7.1 är aktuell och 8.1 står som avvaktan, dvs att den inte är färdig. Läste nånstans att de inte planerade att uppdatera. Kan dock varit gammalt inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

Jag tolkar listan som att 7.1 är aktuell och 8.1 står som avvaktan, dvs att den inte är färdig. Läste nånstans att de inte planerade att uppdatera. Kan dock varit gammalt inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Så kan det kanske också vara, tycker de skriver lite luddigt.
Rubriken heter "Uppgraderings planer komplett (inga mer uppgraderingar)".
Så jag tolkade det som att de som står som "Komplett" inte får någon mer uppgradering men att de som står som "Avvaktan" kan få ytterligare uppgraderingar?
Men inte vet jag, luddigt som sagt.
Bästa vore om någon med 8, 8 plus eller 10 kan verifiera att det är Android 8.1 (Oreo) som gäller.
Är själv lite sugen på ett inköp med det går bort helt för mig om det är 7.1 som gäller.

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

@babgjyshi
Vad har jag missat har de släppt allt mot Huawei? Löste att de skulle få nästa uppdatering men inte att det släppt.

Hittade denna länk:

https://www.androidauthority.com/breaking-huawei-allowed-to-d...

Verkar som att Trump tillåter amerikanska företag att arbeta med Huawei igen.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att köpa mobil utan abonnemang hos comviq?
Hade bra pris på Huawei P30 pro -> https://webbutik.comviq.se/huawei-p30-pro.html

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sMiz:

Finns det något sätt att köpa mobil utan abonnemang hos comviq?
Hade bra pris på Huawei P30 pro -> https://webbutik.comviq.se/huawei-p30-pro.html

Skickades från m.sweclockers.com

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av sMiz:

Finns det något sätt att köpa mobil utan abonnemang hos comviq?
Hade bra pris på Huawei P30 pro -> https://webbutik.comviq.se/huawei-p30-pro.html

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tror inte det. Är väl bara Tele2 man kan göra så med.
Min Samsung s8plus kanske ska hamna i lådan och ersättas av denna hmm.
Har alltid haft Samsung vågar man testa Huawei?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattemaz:

Nej tror inte det. Är väl bara Tele2 man kan göra så med.
Min Samsung s8plus kanske ska hamna i lådan och ersättas av denna hmm.
Har alltid haft Samsung vågar man testa Huawei?

Tele2 har tagit bort den möjligheten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

@Weiman
Hur vet du att plattan har Android 8.1?
Vill köpa en, men det står 7.0 överallt?

Skickades från m.sweclockers.com

För att jag har uppdaterat min till 8.1

Permalänk
Skrivet av Weiman:

Härligt. Då beställer jag en. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Mina som hämtades ut från EG för ett par veckor sedan hade serienr som börjar på 6xxx & var tillverkad i mars -19.

Köpte ett par idag från EG. Var ser man serienumret?

Permalänk

30% på alla metalltavlor/posters hela helgen slutar idag söndag
displate.com
"30% OFF all orders | Use code: HOT30

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Är Netgear Nighthawk AX8 WiFi 6 en bra router? Stor skillnad mot Asus n66u?

Permalänk

Nighthawk kräver nu att man laddar hem deras nya app, som kräver man skapar ett konto. För att LOKALT hantera sin egen router. Det gör mig så förbannad. Gamla Genie appen fungerade klockrent utan något jävla konto och 13 (!!!!!!) trackers, https://reports.exodus-privacy.eu.org/en/reports/32940/

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Köpte ett par idag från EG. Var ser man serienumret?

Det finns en klisterlapp precis i början av bågen som håller i vänster kåpa, på insidan. Om du tiltar kåpan så ska du se den ganska tydligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Nighthawk kräver nu att man laddar hem deras nya app, som kräver man skapar ett konto. För att LOKALT hantera sin egen router. Det gör mig så förbannad. Gamla Genie appen fungerade klockrent utan något jävla konto och 13 (!!!!!!) trackers, https://reports.exodus-privacy.eu.org/en/reports/32940/

Har de genom uppdatering implementerat denna dynga? Stod det i changeloggen att detta skulle implementeras?

Permalänk
Skrivet av lusvig:

Corsair V 16GB DDR4 White LED 2x288, 3600MHz, 889:-

(tyvärr CL18 dock 😒)

https://net2world.se/corsair-v-16gb-ddr4-white-led-2x288-3600...

Varför är inte CL18 bra ?

Permalänk
Medlem

@DjungleGreen: Man vad man betalar för, men det är ju en parameter man bör tänka på när man köper minnen.

CL16 @ 3200MHz ger samma väntetid som för CL18 @ 3600MHz men när datan börjar skickas går så klart 3600 snabbare.

https://imgur.com/MhqKfkf

Permalänk
Medlem

40 procent på Hue var inte bra för plånboken! Jag blev 4000 kr fattigare nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

40 procent på Hue var inte bra för plånboken! Jag blev 4000 kr fattigare nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt bra deal dock! Men visst gick den ut igår?