Köp av VKB joystick via hemsida känns skumt

Permalänk
Medlem

Köp av VKB joystick via hemsida känns skumt

Hej!
Jag har planerat att köpa en VKB Gunfighter Mk.II ett tag nu och jag fick nyligen ett mail från VKB att jag kan betala köpet nu men tydligen så ska man betala genom att göra en bankinsättning och inte som man normalt brukar göra när man köper något online, alltså att direkt i hemsidan välja fraktmetod och betalsätt utan dom ber en att göra en direkt bankinsättning. Detta luktar väldigt skumt tycker jag.
Länkt till mailet --> https://imgur.com/BEkegCX
Direct Bank Payment är alltså ingenting jag själv valt.

Hur bör jag göra här? vad skulle du själv gjort? Vad händer sen efter insättningen?
Jag vill verkligen ha denna joysticken!

Sen så vill jag gärna få den skickad till ett postombud och inte till min dörr, bor i lägenhet. Jag har mailat och frågat, får se vad dom svarar..

PS. Forumansvarig får gärna placera tråden i eventuell rätt kategori

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Vet heller ej hur jag skapar den mottagaren med de bankdetaljerna jag fått. jag vet hur man skapar en ny mottagare men inte med de uppgifter jag fått alltså. Använder swedbank.
Lite hjälp?

EDIT:

Dold text
Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Det verkar bara gå att betala via PayPal eller via direkt banköverföring
okej men hur ändrar jag då att istället betala via PayPal? Det går inte att lägga varan jag vill köpa i kundvagn eftersom den inte finns i lager än men man kan reservera den, vilket jag gjorde redan den 8'e Juni och vill inte behöva göra det igen nu..
Jag vet för fan inte ens hur jag ska använda mig av de bankuppgifter jag fått

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

enklast är ju att maila dem och fråga om du kan betala via paypal och be dem skicka fakturan därigenom.

Litar du på dom så kan du göra en utlandsbetalning via ditt bankonto. Alla uppgifter som behövs finns ju i mailet du fått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Det verkar bara gå att betala via PayPal eller via direkt banköverföring
okej men hur ändrar jag då att istället betala via PayPal? Det går inte att lägga varan jag vill köpa i kundvagn eftersom den inte finns i lager än men man kan reservera den, vilket jag gjorde redan den 8'e Juni och vill inte behöva göra det igen nu..
Jag vet för fan inte ens hur jag ska använda mig av de bankuppgifter jag fått

Du har ingen förälder som kan hjälpa dig i kontakten med butiken och/eller banken?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

enklast är ju att maila dem och fråga om du kan betala via paypal och be dem skicka fakturan därigenom.

Litar du på dom så kan du göra en utlandsbetalning via ditt bankonto. Alla uppgifter som behövs finns ju i mailet du fått.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte hur jag ska använda mig av de bankuppgifter, de där jag fastnar lite Kan ej skapa en ny mottagare på swedbanks hemsida med:

  • Bank: ABN AMRO NL

  • Account number: 447020803

  • Bank code: ABNANL2A

  • IBAN: NL91ABNA0447020803

Ska maila o fråga om jag kan ändra o betala med PayPal istället för det kanske är enklare
Har aldrig stött på sånthär strul förr med onlinebetalningar

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Du har ingen förälder som kan hjälpa dig i kontakten med butiken och/eller banken?

inte som fattar sånthär nej

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

inte som fattar sånthär nej

Du går in i menyn Betala/Överföra
Där väljer du Internationella betalningar
Sedan Lägg till ny mottagare
Välj IBAN
Fyll i IBAN
Fyll i namn och adress

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Du går in i menyn Betala/Överföra
Där väljer du Internationella betalningar
Sedan Lägg till ny mottagare
Välj IBAN
Fyll i IBAN
Fyll i namn och adress

Dold text

Anyway. Har nu skapat ett PayPal konto så de blir vel o bara vänta på svar från VKB

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Bara ringa telefonbanken och be dem aktivera tjänsten och sedan fylla i alla uppgifter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Bara ringa telefonbanken och be dem aktivera tjänsten och sedan fylla i alla uppgifter

Skickades från m.sweclockers.com

gjort nu precis

"Please, transfer money to our bank account and mention the order number as a reference. The transfer takes 1-2 working days if the transfer is within EU."

Vill inte låta som att jag har världens foliehatt på nu men ifall man skulle skriva något fel vid betalningen, hur "körd" är man då?

EDIT:

Alltså ska jag skriva Order #6885 (June 8, 2019)Betalningens referens hos betalaren?

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Inte speciellt, brukar räcka med att man kan skicka en pdf på sin betalning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

EDIT: https://i.imgur.com/6MGzBKR.png
Alltså ska jag skriva Order #6885 (June 8, 2019)Betalningens referens hos betalaren?

Lägg in det som "meddelande till mottagaren" i obligatoriska delen också. (skulle jag göra iallafall)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lägg in det som "meddelande till mottagaren" i obligatoriska delen också. (skulle jag göra iallafall)

gjorde det men får felmeddelande att där finns ogildiga tecken. jag försöker skriva in Order #6885 (June 8, 2019). provade också utan parentes men får fortfarande samma felmeddelande.

EDIT: Försökt med Order #6885 (June 8, 2019), Order #6885 June 8, 2019, Order #6885 men får felmeddelande.
Ska det vara då utan #?

EDIT2: Okey Order6885 var det enda som funka.

Dold text
Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Ser korrekt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Ser korrekt ut

Skickades från m.sweclockers.com

tack

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Allt verkar vara löst nu! tack alla för hjälpen!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Nu jävlar!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮