Problem med Telia TV via Netgear ORBI rbk 40

Permalänk
Medlem

Problem med Telia TV via Netgear ORBI rbk 40

Hej!

Behöver hjälp med att få igång tv på mitt ORBI-wifinät.

Har Tv-tjänst hos Telia via fiber och deras router TG799vac Xtream. Den är bryggad och mitt ORBI-nät sitter inkopplat på ethernetport 4 på TG-routern enligt Telias instruktioner. Nät verket fungerar alldeles utmärkt MEN jag får inte TV-tjänsten att fungera via ORBI...
Just nu använder jag ett separat wifinät via port 1 på TG bara för att kunna köra TV. Det fungerar men har väldigt kort räckvidd. Skulle hellre vilja ha TV via ORBI-nätet. Har haft kontakt med tekniker från Telia som säger att jag antagligen behöver konfigurera om ORBI så att den stödjer "TV-tjänstens kommunikationssätt"... låter ju bra men VAD ÄR DET??? Nån som vet hur jag kommer vidare??

Mvh Janne

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jannev:

Har haft kontakt med tekniker från Telia som säger att jag antagligen behöver konfigurera om ORBI så att den stödjer "TV-tjänstens kommunikationssätt"... låter ju bra men VAD ÄR DET???

Jobbigt, men vad svarade Telia på den frågan?

Permalänk
Avstängd

@jannev: om jag inte missminner mig så kör väl telia tv på annat vlan.

Och om jag inte minns fel så kan du logga in på VAC:en och se inställningarna för tv i setings menyn någonstans på den

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@anon193054:
De tyckte jag skulle läsa manualen till ORBI och se vad man kunde göra angående mediaströmning...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jannev:

@dix_xib:
De tyckte jag skulle läsa manualen till ORBI och se vad man kunde göra angående mediaströmning...

Hmm.. kanske inte är exakt samma (annan operatör) men här verkar en ha fått igång det genom att uppgradera firmware. Kanske kan vara till hjälp, annars har jag dessvärre inte mycket att bidra med.

https://community.netgear.com/t5/Orbi/Orbi-AC3000-RBR50-and-I...