Grand Theft Auto VI uppges vara på gång med kodnamnet Project Americas

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto VI uppges vara på gång med kodnamnet Project Americas

Ett flertal källor styrker en rapport om att Grand Theft Auto VI är under utveckling. Spelaren ska ta rollen som drogbaron och resa mellan Vice City och ett nytt sydamerikanskt område.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmoddare

"Till sist uppges Grand Theft Auto 6 endast vara planerad för nästa generations spelkonsoler"

Alltid kul med nya GTA-spel men tråkigt att PC inte är påtänkt ännu. Man får väl hoppas på en PC-version ett år eller två efter release.

Kul att det blir Vice City också! Får hoppas på lika episk radio nu som då!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

GTA V släpptes 2013 och är även med dagens mått ett snyggt spel, ska verkligen bli kul och se vad de kan göra med sexan.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

"Till sist uppges Grand Theft Auto 6 endast vara planerad för nästa generations spelkonsoler"

Alltid kul med nya GTA-spel men tråkigt att PC inte är påtänkt ännu. Man får väl hoppas på en PC-version ett år eller två efter release.

Kan ju även betyda att dom bara släpper det till next-gen + pc?
Att dom inte släpper till ps4/xone
Gta5 släpptes ju till både förra och nya generationen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Låter trevlans! Om det kommer till PC dvs, annars kan de behålla det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag som tycker att jag knappt har hårdvara att köra GTA V bra än...

Hoppas det inte dröjer FÖR länge till PC bara.

Permalänk
Medlem

WOOO!!! GTA 3 Vice City är ju bland de härligaste i hela serien, mycket roligt att få göra ett nytt besök dit

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

WOOO!!! GTA 3 Vice City är ju bland de härligaste i hela serien, mycket roligt att få göra ett nytt besök dit

Tekniskt sett så utspelade sig GTA III i Liberty city. Så du menar antagligen GTA: Vice City.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Gör för helvete bilfysiken och ragdolls fysiken som den var på GTA IV eller bättre.

Den i GTA V var bara linjär och sämre än sin föregångare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

GTA V släpptes 2013 och är även med dagens mått ett snyggt spel, ska verkligen bli kul och se vad de kan göra med sexan.

Håller på att spela gta v just nu på en xbox 360. Det är enormt snyggt! Verkligen imponerande.

Gillar också att allting är så konsekvent. Ex små object går att röra och skjuta på.

Drawing distance är också väldigt långt och objekt hoppar inte in i bilden

Men i ex battlefield V kan man förstöra ett helt hus men en liten bensindunk rör sig inte om man skjuter på den. Inte så konsekvent...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Vangen:

GTA V extremt fult i Fysik. Håller givietvis med.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Gjorde misstaget både med 4 och 5 att tro att jag skulle gilla spelen för alla andra säger de är så bra. Blev väldigt besviken på femman. Kändes som ett spel som gjordes minst 5 år innan. Saints Row 2 kändes mer modernt för att inte tala om SR3. Jag säger inte att GTA5 är dåligt för många älskar set men personligen gillade jag det inte alls. Köpte det vid release till PS3. Körde ca 5 timmar och sedan knappt rört det.

Red dead 2 var dock riktigt bra. Påminde mycket om Witcher 3 så inte helt gett upp hoppet men har inga förväntningar på GTA6 att jag ska gilla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Detta är till 99% fake.
Enligt säkra källor, så sägs det att JackOLantern1982 sprider en hel del av dessa leaks.
Och flera av dem hävdar att det är fake.

Vi väntar fortfarande på RDR2 till PC. Så GTA VI ligger nog lite längre fram.
Dessutom vet vi alla redan att Rockstart vill trippel dippa, och givetvis kommer att släppa GTA VI till PC efter ett tag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

@Vangen: *Dunkar båda nävarna i bordet* Helt klart! GTA IV hade enligt mig mer känsla överlag, staden, karaktärerna fysiken och mycket mer. Kläm in allt det som var gött till VI, gärna 70-80 tal så är jag mer än nöjd.

Detta som jag nu kommer skriva kommer vara känsligt för GTA entusiaster. Ta det med en nypa salt.

Tycker det borde testas något i stil med att man också kan spela på en svårare nivå, mindre vapen samt ammunition på sig, ta Max Payne 3 som exempel gällandes detta bortsett från att slänga runt sig i slow-motion.
Varför inte ta fram två olika roller. En kriminell och en snut. Man väljer en av huvudrollerna och man kan själv välja om man ska vara korrupt som polis beroende på situationer, samma sak gäller för den kriminella där man kanske ska ta sig från det förflutna. Spelaren har valet.
Båda karaktärerna kommer under spelets gång att mötas, och beroende på spelets gång så får man själv välja vad som ska hända. Då menar jag inte om dialogval utan fysiska handlingar. Dialoger och cutscenes blir olika beroende på vad som sker.

Så alltså två svårighetsgrader: "Casual" och "semi-real" vad vet jag. Casual skulle vara som tidigare GTA, oändligt med vapen på karaktären medan semi-real är det jag skrev som kanske skulle fungera som det nya jag nyss skrev om. Nästan ett new game plus som tänjer en del på vad GTA egentligen är.

Med tanke på hur GTA V och GTA IV var med olika val, speciellt i slutet så tycker jag det vore skoj med något fräscht och samtidigt något mer jordnära. Blev personligen less på GTA V och deras horribla dialoger där det spottades svordomar var 5:e sekund, det kändes oseriöst väldigt fort. Inte heller tycker jag hade något minnesvärt uppdrag.
Men jag förstår karaktärsvalet att de skulle representera de tre olika spelstilar(rätt ord?) som en person som tidigare har spelat GTA som Rockstar Games har tagit fram i femman. Helt sömnlöst kunna byta mellan dessa karaktärer under uppragen tyckte jag var väldigt häftigt för att vara GTA.

Permalänk
Medlem

Skönt igen med lite 80-tal Vice City avrundad med karteller i Mexico. Ska Rockstar igen göra oss PC användare besvikna, a ... en anledning till att jag inte köper spel av dom som dom släpper år efter dom släppt dom till konsoler. Sätter dom i samma skåp som EA.

Permalänk
Sötast

Hade varit fint om VI hade varit mer som IV än V.

GTA5 var ett helt OK spel - rätt så bra story men mest hyfsad.
Mycket var bättre i IV, speciellt fysik och spelkänsla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Hade varit fint om VI hade varit mer som IV än V.

GTA5 var ett helt OK spel - rätt så bra story men mest hyfsad.
Mycket var bättre i IV, speciellt fysik och spelkänsla.

På vilket sätt fysik? Annat än lite sopor och sådant?

För bilarnas fysik var ju skrattretande och ett av de främsta klagomålen när spelet kom ut.
Var såpass skit att folk moddade spelet och gjorde en hel overhaul för fysiken.

Euphoria har de typ slutat leka med och det var nog för realistiskt så TakeTwo sa nog nej.

Permalänk
Medlem

Är detta en nyhet? Skrevs ju redan i april om att GTA 6 var på gång och skulle komma ungefär samtidigt som PS5.

Permalänk
Sötast
Skrivet av AdoringFan:

På vilket sätt fysik? Annat än lite sopor och sådant?

För bilarnas fysik var ju skrattretande och ett av de främsta klagomålen när spelet kom ut.
Var såpass skit att folk moddade spelet och gjorde en hel overhaul för fysiken.

Euphoria har de typ slutat leka med och det var nog för realistiskt så TakeTwo sa nog nej.

Fysiken var delvis överdriven ja, men ändå verklighetsförankrad. Både bilkörning och ragdoll.

Kollar man bilkörningen på V så .... är det någon form av hovercraft utan stötdämpare som på någotvis ändå är limmade till vägen.
Snäppet värre än generella arcade racers.

Du kan ju bara se videon ovan, visar ganska tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Spelet uppges utspela sig under 70- och 80-talet och ska utspela sig dels i Vice City, som också utspelade sig under 80-talet, samt ett för serien nytt område i Sydamerika. Spelaren tar rollen som Ricardo, en drogbaron som vid spelets början sysselsätter sig som kokainsmugglare mellan Vice City och ovan nämnda sydamerikanska region.

Det låter nästan för bra för att vara sant.
Vice City är mitt favoritspel i GTA serien.

Jag har GTA Trilogy till PS2 (Har även Vice City och San Andreas på PC).
GTA 3 var mer imponerande när det var nytt eftersom det var så stort steg från tvåan.
San Andreas var mer finslipat och bättre rent tekniskt.
Men Vice City med lite Miami Vice vibbar och 80 tals musik var härlig stämning.

GTA 4 har jag på PS3.
Tyckte att det var väldigt snyggt när jag skaffade det.
Men kändes som jag tröttnade på det innan spelet började på riktigt.
Åka runt och göra massa ärenden åt sin kusin.

GTA V har jag på PC och det är ett bra spel.

Men jag har tänkt att någon gång i framtiden skulle jag vilja ha ett nytt Vice City med liknande stämning fast som är betydligt bättre rent tekniskt än GTA 3.x
Där inte händerna ser ut som stora klossar osv...

Skrivet av Brodholm:

Kul att det blir Vice City också! Får hoppas på lika episk radio nu som då!

https://www.youtube.com/watch?v=AtPS-pJwBL4

Får jag hålla med dig till 120% ?

Sköna toner du länkade till.

Permalänk
Medlem

Hela den här tråden är varför vi inte kan få fina saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hela den här tråden är varför vi inte kan få fina saker.

Nu får du nog utveckla vidare...

Vi kan inte få fina saker för att ... vi spelar spel ?

Vi kan inte få fina saker för att ... vi skriver på forum ?

Vi kan inte få fina saker för att ... ???

Jag vet inte vad du syftar på.
Men din kommentar kanske var avsedd att vara kryptisk och intetsägande?

Permalänk
Medlem

@GuessWho: På grund av Grand Noire Redemption som det fantiseras om friskt här.

Det är definitivt inget GTA-fan som frågar efter massa element från helt andra spelserier, som bara har det gemensamt med GTA att de råkar komma från samma utvecklare. GTA före rebooten till HD-eran var en storymässig fars (tänk OG Loc) som lyckligtvis har flyttat över till Saints Row som sen dog ut (antagligen för att spelare tröttnade på att slå varandra i huvudet med dildos).

GTA IV var riktigt bra, framförallt i relation till föregångarna, men det är lite komiskt att folk sitter här och kritiserar fysiken i GTA V, samtidigt som någon postar en film på där previewen är ett av de mest flagranta exemplen (nej, det blir inte ett hål i vattnet mitt under en helikopter som hovrar över) på hur begränsad den version av RAGE-motorn som användes till GTA IV var. Extra komiskt när GTA V kritiseras som "ett tekniskt sämre spel" över funktionalitet som medvetet byggts in i t.ex. bilmekaniken för att det ska gå att göra stunts i luften.

En stor förbättring mellan PC-versionerna av GTA IV och GTA V är att den senare åtminstone inte var lika uppenbart gimpad av att det släpptes för konsoller först. Man behöver inte kolla runt särskilt länge i GTA IV för att upptäcka en massa objekt som inte går att interagera med, men som man ändå lagt ner massa tid på att skapa och placera ut.

Nej, jag hoppas innerligen att det här är en pojkrumsfantasi och inte en produkt som någonsin ser dagens ljus.

Låt GTA vara GTA och sluta försöka blidka kunder som inte vill spela GTA!