Permalänk
Medlem

PVC slang - Butik i Stockholm

Tjena,

Råkade beställa endast 1st (1m) slang när jag köpte mina prylar och letar nu desperat efter 10mm inner, 16mm ytter, pvc slang som kan köpas i butik.
Vill så gärna bygga ihop detta under helgen och litar inte på att inet skickar slang så jag har den i morgon.

Känner någon till en butik/affäre/återförsäljare där man kan köpa slang? Kanske ni har egna erfarenheter eller tips?

Var på Biltema men de hade inte 10/16mm och mina fittings är i denna storlek.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Inet har butik i stockholm, men antar att du varit där?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

@tOPO: om du beställer innan kl 1300 så borde de vara lugnt? Finns de inte slang på Bauhaus mediamarkt. Byggmax Netonnet valfri bygghandlare borde väl ha? Måste de va 16mm ytter

Permalänk
Medlem

@tOPO: Trodde jag hade slang hemma för några veckor sedan när ny reservoar skulle installeras. Chansade och gick in på Inets butik på Sveavägen och köpte en meter. Har du varit där eller tittat i deras webshop?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

tror generellt pvc slang hos random hårdvarubutik i sverige som säljer slang brukar vara 10/15mm eller 10/14mm oftast.

tror "10/16mm" är en översättning på något tummått typ 3/8" (9.5mm) inner, 5/8" (16mm) ytter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Inet har butik i stockholm, men antar att du varit där?

Tjena, jag har inte varit där men enligt hemsidan hade de inget i lager i någon butik, endast webblager.

Skrivet av trebrecks:

@tOPO: om du beställer innan kl 1300 så borde de vara lugnt? Finns de inte slang på Bauhaus mediamarkt. Byggmax Netonnet valfri bygghandlare borde väl ha? Måste de va 16mm ytter

Jag beställde en 3,3m 10x16mm svart ek slang igår runt 11. Stod att jag skulle få den i dag men självklart har posten endast fått en föravisering så inget har skickats :):

Skrivet av Dr.Mabuse:

@tOPO: Trodde jag hade slang hemma för några veckor sedan när ny reservoar skulle installeras. Chansade och gick in på Inets butik på Sveavägen och köpte en meter. Har du varit där eller tittat i deras webshop?

Jag har inte varit där. Försökte ringa till butiken men man kommer bara till växeln och de kommer säga samma sak som hemsidan. Vill inte riktigt ta bilen in till Inet just nu då det är tjockt med trafik och massa vägarbeten :s

Skrivet av Rouge of Darkness:

tror generellt pvc slang hos random hårdvarubutik i sverige som säljer slang brukar vara 10/15mm eller 10/14mm oftast.

tror "10/16mm" är en översättning på något tummått typ 3/8" (9.5mm) inner, 5/8" (16mm) ytter.

Jag var på biltema igår och tittade lite, glömde självklart ta med mig mina fittings. Det är G1/4 3/8 för soft tubing. Detta är mitt första bygge så jag vet inte riktigt om jag kan ha en säg 10x14 eller 10x15 slang? Vad händer då?

Permalänk
Medlem

EDIT: var på Mekonomen och de hade bensinslang i exakta måtten för 99kr metern. Köpte inte för jag var osäker på om det är OK att köra vatten i den eller om det kan orsaka föroreningar av något slag långsiktigt? Någon som vet?

Permalänk
Skrivet av tOPO:

Tjena, jag har inte varit där men enligt hemsidan hade de inget i lager i någon butik, endast webblager.

Jag beställde en 3,3m 10x16mm svart ek slang igår runt 11. Stod att jag skulle få den i dag men självklart har posten endast fått en föravisering så inget har skickats :):

Jag har inte varit där. Försökte ringa till butiken men man kommer bara till växeln och de kommer säga samma sak som hemsidan. Vill inte riktigt ta bilen in till Inet just nu då det är tjockt med trafik och massa vägarbeten :s

Jag var på biltema igår och tittade lite, glömde självklart ta med mig mina fittings. Det är G1/4 3/8 för soft tubing. Detta är mitt första bygge så jag vet inte riktigt om jag kan ha en säg 10x14 eller 10x15 slang? Vad händer då?

Om slangen har ett mindre yttermått kommerlåsringen du gängar på klämma runt slangen lösare om 1mm har betydelse för läcka eller ej låter jag va osagt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows