Phison introducerar minneskontroller för SSD-enheter över PCI Express 4.0

Permalänk
Melding Plague

Phison introducerar minneskontroller för SSD-enheter över PCI Express 4.0

Phison avtäcker nu mer detaljer om minneskontrollern PS5016-E16, en kontrollerkrets som lär bli grundbulten bland första vågens SSD-enheter som jobbar över PCI Express 4.0.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trist att det inte var ökad IOPS...

Permalänk
Hjälpsam

Då det inte verkar vara ökad IOPS eller söktider nämnvärt spelar 3.0 eller 4.0 nog ingen roll för de allra flesta, främst när man fepplar med större block såsom videoprojekt eller liknande?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

5000 GB/s???

Skickades från m.sweclockers.com
@loevet

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av SirMacke:

5000 GB/s???

Skickades från m.sweclockers.com
@loevet

Oj! Nog blir SSD-enheterna snabbare med PCI Express 4.0, men inte riktigt såååå snabba. Fixade till det

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@SirMacke: både skribent och korrekturläsare lyckades missa den detaljen. Jag hade skuttat av glädje om det var de faktiska specifikationerna, men nu är ju tyvärr så inte fallet

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas