Överklocknings hjälp stockholm

Permalänk

Överklocknings hjälp stockholm

Hej! Bilden endast för uppmärksamhet.

Söker betala för överklocknings hjälp hemma!

Har byggt ny datorn med custom loop osv (finns på mitt galleri) och pillat lite med överklockning. Jag förstår principen och har processorn på 5.1ghz just nu, men har sånt otroligt dåligt tålamod och så lite tid att hålla på..

Så min fråga är ifall någon skulle kunna tänka sig, emot betalning såklart, komma hem till mig och hjälpa mig lite snabbt finjustera allt?

Förstår att det låter dumt med tanke på alla guider och sånt som finns. Men jag vill att det ska bli så bra som möjligt, och är rädd att min stress kommer göra det värre 😅

Jag bor i stockholm/skogås

Mvh Magnus

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej Magnus! Det ser väldigt svårt ut i praktiken men är egentligen relativt enkelt när man fått kläm på det. Det bästa är att googla vad andra har gjort och jobba runt det. Alla processorer är unika i sin överklockning skulle jag säga, om du gör en tråd i forumet finns nog många som är villiga att hjälpa dig över nätet. Tänkte bara släppa ett meddelande som kanske får dig att tänka annorlunda men jag önskar dig all lycka till. Jag hade hjälpt dig gratis om jag hade haft tid men tyvärr har jag inte det heller mitt i en flytt.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 7900XT | Amd Ryzen 7 7800X3D | Arctic Liquid Freezer III 420mm | Asus Strix X670E-F Gaming Wifi | Corsair Vengeance 2x16Gb 6000Mhz | Corsair MP600 XT 2Tb | Sata SSD 500gb | Sata SSD 1Tb | Corsair RM750e | Fractal design North XL | LG Ultragear 32GP850 | Corsair Strafe RGB | Steelseries Prime Wireless | Sennheiser 560S

Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt bygge du har, äntligen någon som kör med en fräsch lila, och deadpool figuren är ju priceless! Jag har klockat mycket själv genom året och kan bara hålla med överstående!

Jag hade gärna hjälpt dig gratis också men bor i götet, kanske finns något sätt att dela skärm med mobil över discord om det skulle vara intressant!

Permalänk
Medlem

Detta måste vara the cutest post jag sett på SC.
Inte menat som någon diss.

God bless <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tjenaremann:

Hej Magnus! Det ser väldigt svårt ut i praktiken men är egentligen relativt enkelt när man fått kläm på det. Det bästa är att googla vad andra har gjort och jobba runt det. Alla processorer är unika i sin överklockning skulle jag säga, om du gör en tråd i forumet finns nog många som är villiga att hjälpa dig över nätet. Tänkte bara släppa ett meddelande som kanske får dig att tänka annorlunda men jag önskar dig all lycka till. Jag hade hjälpt dig gratis om jag hade haft tid men tyvärr har jag inte det heller mitt i en flytt.

Hej! ja alltså att få upp den så högt som möjligt har jag lyckats med tack vara många guider både här samt på youtube, men det är den här biten efteråt som jag vill perfektera när det kommer till att sänka volten osv, och vad nu allt annat man kan sänka för att få ner tempen liiiite extra. och uppskattar både svaret och tanken, är jätte tacksam för allt! hoppas flytten går smidigt, ska snart göra det själv och är inte taggad haha.

Permalänk
Skrivet av AnyR3:

Förbannat snyggt bygge du har, äntligen någon som kör med en fräsch lila, och deadpool figuren är ju priceless! Jag har klockat mycket själv genom året och kan bara hålla med överstående!

Jag hade gärna hjälpt dig gratis också men bor i götet, kanske finns något sätt att dela skärm med mobil över discord om det skulle vara intressant!

haha tack så mycket!! Lila råkar vara min absoluta favorit färg, och tycker det blir så jäkla snyggt i burken! och deadpool är min favorit MCU karaktär, han va tvungen att vara med på ett hörn, där av det röda också på kablarna hehe.

det skulle absolut funka! som jag skrev innan ovanstående, det är finjusterande jag behöver hjälp med. har fått den att klara cinebench på 5.2 ghz utan att krascha till exempel, men det är ju inget super prestanda program heller. men hade problem i spel istället, så kör bara på 5.0 nu med sänkt volt osv. men hade helst haft den på typ 5.1, så låg volt som möjligt och så stabilt som möjligt, så om du har tid någon eftermiddag eller helg dag att hjälpa till en timme eller så över discord så hade jag varit otroligt glad