Hur hittar jag en editor för gaming?

Permalänk
Medlem

Hur hittar jag en editor för gaming?

Som rubriken lyder . Är så otroligt dålig på att editera min egna video och kan absolut inget om det.
Vet ni om det finns någon hemsida där man kan hyra editors?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeldaa:

Som rubriken lyder . Är så otroligt dålig på att editera min egna video och kan absolut inget om det.
Vet ni om det finns någon hemsida där man kan hyra editors?

https://www.google.com/search?q=rent+a+video+editor&oq=rent+a...

Permalänk
Medlem

Veva riksdalerna.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen plattform för att köpa frilansjobb inriktad mot Sverige. Du får leta upp och kontakta frilansare själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det finns ingen plattform för att köpa frilansjobb inriktad mot Sverige. Du får leta upp och kontakta frilansare själv.

Visste inte att det var tvunget att vara i Sverige, det blir nog sjukt dyrt, gissar på att de som dyker upp i Google är i låglöneländer som Indien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Visste inte att det var tvunget att vara i Sverige, det blir nog sjukt dyrt, gissar på att de som dyker upp i Google är i låglöneländer som Indien.

Indier som är bra på att kommunicera på engelska har nog annat för sig än att sitta på Fiverr och Upwork. Hur som helst, någon som ska jobba med video på distans måste ha hyfsad internetuppkoppling, så var de sitter i världen har betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Indier som är bra på att kommunicera på engelska har nog annat för sig än att sitta på Fiverr och Upwork. Hur som helst, någon som ska jobba med video på distans måste ha hyfsad internetuppkoppling, så var de sitter i världen har betydelse.

För det första är engelska ett officiellt språk i Indien, för det andra har de oerhört bra tekniska möjligheter som bra internet, bra utbildningar osv, tyvärr saknas jobbtillfällen så många hamnar överkvalificerade i något callcenter som gör tech support åt något amerikanskt företag (Microsoft etc). Outsourcing till Indien på 90-talet var en enorm drivkraft i den Indiska ekonomin och deras tekniska utveckling.

Hursomhelst verkar fiverr vara exakt vad TS frågar efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeldaa:

Som rubriken lyder . Är så otroligt dålig på att editera min egna video och kan absolut inget om det.
Vet ni om det finns någon hemsida där man kan hyra editors?

Vad har du för budget eller profitability share i ett sådant projekt?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

För det första är engelska ett officiellt språk i Indien, för det andra har de oerhört bra tekniska möjligheter som bra internet, bra utbildningar osv, tyvärr saknas jobbtillfällen så många hamnar överkvalificerade i något callcenter som gör tech support åt något amerikanskt företag (Microsoft etc). Outsourcing till Indien på 90-talet var en enorm drivkraft i den Indiska ekonomin och deras tekniska utveckling.

Hursomhelst verkar fiverr vara exakt vad TS frågar efter.

Det är inte särskilt många som är bra på att kommunicera på engelska i Indien. Att något är ett officiellt språk betyder inte att alla är flytande, många i Kanada kan t.ex. inte ens franska på nybörjarnivå. Folkundersökningen 2011 sa att ca 10 % i Indien pratade engelska, men då är det givetvis som andra och tredje språk. Tror också du överskattar vad folk tjänar på t.ex. Upwork-jobb, du kommer inte sitta fullbokad.

När det gäller internet, det krävs givetvis bredband i hemmet eller dylikt och det är ju inte riktigt det enda som krävs utan hastigheten från Indien till Sverige måste också vara bra. Data-/trafikgränser förekommer i Indien och snabbare tjänster kan kosta mer än många tjänar per månad.

Ingen som är bra på att kommunicera på engelska i Indien har anledning att ta random webb-jobb återkommande, de har bättre jobbmöjligheter än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vad har du för budget eller profitability share i ett sådant projekt?

Beror på vad för kvalite på videon och hur personen editerar.
Är ute efter en som kan redigera in med memes, ljudeffekter. Alltså en mer rolig redigering till youtube. Tänker ungefär 6-10 min lång.
Har kollat att vissa kan ligga på 50kr upp till 500 kr .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeldaa:

Beror på vad för kvalite på videon och hur personen editerar.
Är ute efter en som kan redigera in med memes, ljudeffekter. Alltså en mer rolig redigering till youtube. Tänker ungefär 6-10 min lång.
Har kollat att vissa kan ligga på 50kr upp till 500 kr .

Du får nog betala mer än så.

Hur länge tar det för dig själv att redigera dessa videos?

Permalänk

Håller med 500:- låter billigt är troligen ett väldigt basic jobb led det priset.

50:- låter ju otroligt om du får något annat än bara lite random musik påsmetat på klippet på sin höjd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeldaa:

Som rubriken lyder . Är så otroligt dålig på att editera min egna video och kan absolut inget om det.
Vet ni om det finns någon hemsida där man kan hyra editors?

Kanske något för min son som har sommarlov Han editerar en del film för sin egen (sport & hans band) och för kamraternas räkning. Skall jag fråga? Ni kan ju prova med en film och se hur det känns. Gaming förstår han ju sig på för det är ett av flera intressen.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Japp för 500 riksdaler kan du köpa barnarbete.

Permalänk
Medlem

Till rätt pris nej men det finns sidor som t.ex. fiverr men som någon redan påpekade inget direkt riktat i Sverige

Skickades från m.sweclockers.com