Brända låtar spelar inte upp

Permalänk
Medlem

@Whiteeye: Vill du vara SUPERsäker kan du ju köra 2x, men ärligt talat tror jag det är lite overkill. Beror på kvaliten på brännaren, men jag har svårt att tro att brännaren i en Mac skulle vara så skruttig att den skulle ha problem att bränna i typ 8x.

Och ja, välj ljud-CD. Då konverteras MP3-filerna till ett format som vanliga CD-spelare kan läsa.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiteeye:

För att vara på den allra säkraste sidan, ska jag välja x2?

Sen står det Skivformat: Ljud-Cd
MP3-CD
Data-Cd

Det är ljud- CD jag ska välja?

Desto lägre hastighet desto mindre chans för problem. Visst vill du vänta längre än vad en film tar att hämta ner, absolut, men x8 kommer duga.
Sitter nog en NEC i din Mac, x8-16 nästan 100% säkert.

Permalänk

Japp välj ljud CD, och du behöver inte gå så lågt som x2, ta x8 som de nämnde innan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Desto lägre hastighet desto mindre chans för problem. Visst vill du vänta längre än vad en film tar att hämta ner, absolut, men x8 kommer duga.
Sitter nog en NEC i din Mac, x8-16 nästan 100% säkert.

Vänta längre en film tar hämta ner? Tänkte börja bränna nu så det är klart på morgonen då jag ska åka långt norrut.

Permalänk
Medlem

Kommer med svar imorgon om det gick. Håll handan till dess. Och, tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiteeye:

Vänta längre en film tar hämta ner? Tänkte börja bränna nu så det är klart på morgonen då jag ska åka långt norrut.

Jo men en film på 1.2gb tar bara några minuter att hämta ned mer 100 lina, var så jag menade.
Om en cd skiva tar en bränntid från nu tills imorgon bitti så måste vi prata ansikte mot ansikte

Det tar inte många minuter, har för mig att en 80min skiva tog runt 30min på x8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiteeye:

Vänta längre en film tar hämta ner? Tänkte börja bränna nu så det är klart på morgonen då jag ska åka långt norrut.

Realtid/1x är 150 kB/s, eller helt enkelt lika lång tid som skivan tar att spela upp. Har du en full skiva tar det ca 40 minuter att bränna den i 2x.

kB (eg. KiB), inte kb...
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Jo men en film på 1.2gb tar bara några minuter att hämta ned mer 100 lina, var så jag menade.
Om en cd skiva tar en bränntid från nu tills imorgon bitti så måste vi prata ansikte mot ansikte

Det tar inte många minuter, har för mig att en 80min skiva tog runt 30min på x8

Nej, det man gjorde över natten var ju att koda om DVD till VCD.

#alltsåpåmintid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Jo men en film på 1.2gb tar bara några minuter att hämta ned mer 100 lina, var så jag menade.
Om en cd skiva tar en bränntid från nu tills imorgon bitti så måste vi prata ansikte mot ansikte

Det tar inte många minuter, har för mig att en 80min skiva tog runt 30min på x8

Prata ansikte mot ansikte. Du komma slå mig va?

Permalänk
Medlem

Ska det stå klart när den har bränt?

Permalänk
Medlem

@Whiteeye: Använder inte iTunes själv så har ingen koll, men enligt denna video https://www.youtube.com/watch?v=uonqZGXS7Dw verkar det inte komma nåt popupmeddelande eller nåt, bara nåt ljud. Och sen dyker skivan upp i iTunes där till vänster när det är klart.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Nej, det man gjorde över natten var ju att koda om DVD till VCD.

#alltsåpåmintid

A fy fän, det minns man

Skrivet av Whiteeye:

Prata ansikte mot ansikte. Du komma slå mig va?

Haha, jag slås bara på nyktra dagar, så lördag

Som Poppu-chan sa så får du en signal när det är klart.

Permalänk
Skrivet av Whiteeye:

Nej, jag laddar inte inte låtarna från Itunes utan, när jag laddar hem låtar hamnar låtarna båda på itunes och Finder. Det är filerna på Finder jag bränner på CD och inte dom som hamnar på Itunes. När jag klickar på info om filen står det mp3 faktiskt Snart drar jag fram MP5:an alltså.

Hoppas du lyckas med det!
Bränn på långsam hastighet som andra i tråden föreslagit.
Att bränna CD-skivor tillhör historien, njut av nostalgin det medför att det tar en stund att genomföra!

Visa signatur

💻 - ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513 / AMD Ryzen 9 5900HX / Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz (2x32GB) / Samsung PM991a M.2 1TB + Corsair Force MP400 4TB / Solus 4
🖱 - Razer Deathadder Elite / ⌨ - Logitech UltraX
🎧 - Kingston HyperX Cloud II
📱 - Nokia XR20 / Android 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberskunk:

Hoppas du lyckas med det!
Bränn på långsam hastighet som andra i tråden föreslagit.
Att bränna CD-skivor tillhör historien, njut av nostalgin det medför att det tar en stund att genomföra!

Det gick😊 vet inte om det berodde på lägre hastighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det är för det mesta inte bäst att bränna så långsamt som möjligt, man bör bränna med optimal hastighet för den kombination av hårdvara och skiva (dye) man har, oftast så blir det bäst kvalitet vid X8 på en stationär brännare som klarar X1-52 men det får man analysera om man är nördig och verkligen vill optimera det.

Musik cd ska följa Redbook ( audio cd) standarden https://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_Books
Bränner man däremot en cd som innehåller mp3 filer eller nått annt som inte är korrekt preparerade wav så är det ingen musik cd utan det blir nån typ av en data cd troligast enligt Orangebook och då är den inte kompatibel med en cd audio spelare och det har du ju redan märkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.