Permalänk
Medlem

Fusk online

Vad spelar du för spel å upplever du att det finns många cheaters? Själv spelar ja uteslutande pubg å 95% tpp. Går knappt en dag utan att man lyckats banna någon.

Är anticheats så ineffektiva eller? Känns som 90% är kineser oxå. Vore skönt om dom hade en ordentlig region lock så folk inte kunde ansluta via vpn...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Om du spelar PUBG så börja spela FPP istället så kommer du slippa många fuskare.

Rent generellt gällande fusk så kommer det alltid att finnas fusk i onlinespel.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Finns i de flesta ( alla ) online-spel.

Slutade spela CSGO helt pga detta, hamnade träsket där varannan match var legit.

I CSGO är dock smurfandet ett större problem, har bekanta som gör det också och har försökt plocka deras hjärnor om varför de gör det men får inget vettigt svar.

Fusk fattar jag till en viss del, är man kass och har dåligt självförtroende så kan det kännas som en lätt fix, även om det inte löser någonting längden.

I PUBG är det otroligt svårt att veta då deathcamen är så dålig och inte hänger med alls, men gissar på att det finns gott om dem där också.

Finns heller ingen vettig matchmaking så du lär ju spela mot proffs ganska ofta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuuFi:

Finns i de flesta ( alla ) online-spel.

Slutade spela CSGO helt pga detta, hamnade träsket där varannan match var legit.

I CSGO är dock smurfandet ett större problem, har bekanta som gör det också och har försökt plocka deras hjärnor om varför de gör det men får inget vettigt svar.

Fusk fattar jag till en viss del, är man kass och har dåligt självförtroende så kan det kännas som en lätt fix, även om det inte löser någonting längden.

I PUBG är det otroligt svårt att veta då deathcamen är så dålig och inte hänger med alls, men gissar på att det finns gott om dem där också.

Finns heller ingen vettig matchmaking så du lär ju spela mot proffs ganska ofta.

Ganska roligt då jag spelade mycket med en kille i PUBG som hela tiden skällde på mig om det ena än det andra om att jag gjhorde fel sköt vid fel tidpunkt etc bla bla, Jag var "sämst" i gruppen, Och ja ba, I don't giva fuck" jag spelar för att roa mig skiter i min K/D. Visade sig sen att han körde med Cheat och det var anledningen till hans stats.. ^^

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Spelar rätt mycket Battlefield 5 nu och under en period var där väldigt mycket fuskare, sen blev det bättre, nu känns det som att det är tillbaka igen, samt att där är en bug nu som gör folk osynliga

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Avstängd

Online multiplayer är det mest PUBG numera och där är det ytterst sällan jag träffar på någon som jag rakt ut kan kalla fuskare. Har spelat sedan tidig early access. Sedan det gick live har jag inte träffat på en enda. Kör enbart FPP.

För körde man en del BF3, BF4, och BF1. Där hände det emellanåt att det dök upp någon tydlig fuskare däremot. Främst i de tidigare versionerna.

Permalänk
Medlem

Spelar Quake Champions och upplever att det är väldigt få som fuskar. Däremot är det extremt svårt att indentifiera om hyfsade spelare använder fusk. Speciellt med tanke på att man inte kan spectatea andra som i äldre quakespel.
Det vanligaste fusket är väl att vissa spelare har sjukt hög ping och drar nytta av ping kompensation som verkar ge större fördelar till den som spelar med hög ping kontra de som möter dessa spelare. Rätt skrevt men sånt brukar lösas med tiden.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

90% av gångerna jag tröttnat på MP spel är pg.a. cheats, dålig teambalance eller buggar.
Visst kan det vara lite komiskt när en snubbe flyger runt som superman i luften i BF4 och snor folks helikoptrar men efter ett tag blir det tröttsamt då han verkade imun mot ban också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Finns i de flesta ( alla ) online-spel.

Slutade spela CSGO helt pga detta, hamnade träsket där varannan match var legit.

I CSGO är dock smurfandet ett större problem, har bekanta som gör det också och har försökt plocka deras hjärnor om varför de gör det men får inget vettigt svar.

Fusk fattar jag till en viss del, är man kass och har dåligt självförtroende så kan det kännas som en lätt fix, även om det inte löser någonting längden.

I PUBG är det otroligt svårt att veta då deathcamen är så dålig och inte hänger med alls, men gissar på att det finns gott om dem där också.

Finns heller ingen vettig matchmaking så du lär ju spela mot proffs ganska ofta.

Har varit global i evigheter. Sedan lirade jag inte på några år och ligger i Gold. Spelar en/två matcher varannan vecka kanske och det är ett evigt klagande i varje game på att jag smurfar.

Nu är det ju Valve som satt mig där och jag tänker inte direkt nöta för att komma tillbaka upp i rankerna.
Att självmant skapa nytt konto för att smurfa är väl däremot lite ruttet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Jag kör nästan uteslutande Battlefield bad company 2 och upplever att det är otroligt få fuskare bland den tappra skaran som fortfarande lirar. Antagligen för att vi alla är gamla gubbar nu och ingen vet hur man fuskar...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

pubg är katastrof, mest populärt verkar det vara med WH.
Möter man folk och båda skjuter så är det sällan man upplever att det fuskas.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Satans många fuskare i Apex Legends.
Det är ju dock ofta så i spel som är free 2 play.

Vore ju trevligt om de lade till speciella köer som man bara kan köa till om man "köper" spelet i form av att spendera en femhundring eller så. Hade helt klart varit värt det för många. Folk är nog inte lika villiga att fuska då.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

@GuuFi: slutade också spela Cs pga fuskare, men började igen för 3-4 veckor sedan. Det är lika förjävligt men vi kör facit premium! Ibland kör jag själv MM och då trollar jag bara runt. Bla eftersom 3/5 av matcherna man spelar (MM) möter man fuskare samt att det är 64 tick som gör att det blir mycket sämre kvalité på allt. Vill du köra Cs behöver du facit premium eller något liknande med obligatorisk anticheat. Det hjälper mycket och det är sällan man möter fuskare.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

pubg är katastrof, mest populärt verkar det vara med WH.
Möter man folk och båda skjuter så är det sällan man upplever att det fuskas.

Antar att du kör TPP då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Antar att du kör TPP då?

Jupp

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Om du spelar PUBG så börja spela FPP istället så kommer du slippa många fuskare.

Rent generellt gällande fusk så kommer det alltid att finnas fusk i onlinespel.

Vet att de e mindre fusk i fpp men ja kör mer passivt spel å då funkar tpp så mycket bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

spelar mest bf v.

Sett några fuskare då o då, men man ser mest folk som sitter och grinar i chatten över att dom dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Vad spelar du för spel å upplever du att det finns många cheaters? Själv spelar ja uteslutande pubg å 95% tpp. Går knappt en dag utan att man lyckats banna någon.

Är anticheats så ineffektiva eller? Känns som 90% är kineser oxå. Vore skönt om dom hade en ordentlig region lock så folk inte kunde ansluta via vpn...

BF:V har börjat bli så. Man blir headshottad tvärs över hela kartan eller genom berg, och när man springer runt ett hörn så står där någon och vet exakt när man kommer och varifrån. Ser också fler och fler med typ K40 D3 som för iaf mig skriker fuskare. Lägger ner en hel del tid mellan matcherna på att rapportera, och sedan ser jag faktiskt dom flesta aldrig igen. Kanske för stor spelarpool för att man ska göra det, eller så hittade DICE/EA något som stödjer fusk-rapporterna.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Spelar rätt mycket Battlefield 5 nu och under en period var där väldigt mycket fuskare, sen blev det bättre, nu känns det som att det är tillbaka igen, samt att där är en bug nu som gör folk osynliga

Ja buggen hindrar texturerna i motståndarlagets kläder från att laddas. Både lite roligt och irriterande när man bara ser huvudet som svävar runt. Ger iofs uttrycket headshot en helt ny betydelse

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Mest csgo. Sällan det är fuskare, iallafall uppenbara. Men det är ju också beroroende på trust factor och Verifierade account. Är sällan, men det händer Ibland. Sen finns det säkert någon man missar men oftast inga problem.

Har några kompisar med 'significantly lower trust factor' Dom matcherna är konstigare oftare än om man spelar solo /med andra i samma trust factor. Inget är perfekt, men mycket nöjd med resultatet efter införandet.

Sen blir väl folk bra på att fuska, och fusken blir bättre? Hade en I mitt gäng som fuskade för något år sedan, då torskade alla kompisar rank och trovärdighet. Blev ett jävla liv i kanalen. Märkte ärligt talat aldrig att vi hade en fuskare då heller verkade legit.

Sen har man ju själv gjort några frallor som ser suspekta ut, oftast spelar vi gamlingar på fyllan och att råka trycka på knappen efter att ha tagit en snus och oneshotta någon I huvudet... Lika förvånande för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Lirar mest ow och tycker blizzard har lyckats riktigt bra med att hålla fuskare borta. Sen kanske fuskarna ligger på en högre nivå än mig plat/diamond.

Permalänk
Medlem

GTA V har stundtals sjuka mängder hackers som förstör upplevelsen helt i onödan. Och då pratar jag inte om de som ger sig själva några hundra miljoner för att köpa roliga bilar utan om de som spränger hela banan eller spawnar in tåg i varenda korsning. Riktigt tråkigt att spela när det finns några sådana på varenda server man kommer in på.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Spelar rätt mycket Battlefield 5 nu och under en period var där väldigt mycket fuskare, sen blev det bättre, nu känns det som att det är tillbaka igen, samt att där är en bug nu som gör folk osynliga

Har inte upplevt några fuskare som man gjorde när man spelade BF1 eller spelar BF4
Edit: Har sett fler fuskare i csgo med spinbot samt en del fuskare i pubg/bo4/GTA Online

Permalänk
Medlem

Slutade helt spela fps online efter Bf3 och cs:go då man inte hade en suck av chans mot alla cheaters!
Förstår verkligen inte orsaken till att fuska! Det är ju bättre att på riktig träna upp sig än att fuska sig till stats!
Jag själv spelar för att ha kul och inte för att va bäst!
Va hyffsat duktig en gång i tiden när cs 1.6 gav sig och i starten av cs:go men allt fuskande fick mig att ge upp den biten helt!
Att träna sig till att bli bättre va ju hela grejen och gjorde att man gav sig själv en klapp på axeln varje gång man utvecklades!!

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Har inte upplevt några fuskare som man gjorde när man spelade BF1 eller spelar BF4
Edit: Har sett fler fuskare i csgo med spinbot samt en del fuskare i pubg/bo4/GTA Online

Bf4 var ju helt tragiskt periodvis, Bf1 och BfV har jag bara sett ett ytterst litet antal. I nyare bf tror jag det är många sämre spelare som ser fuskare överallt...

Permalänk
Medlem

Jag spelar i stort sett bara Battlefield 4 där det kan vara "värt" att fuska och det är sällan jag stöter på uppenbara fuskare även om det vore otroligt om det inte finns minst ett par stycken på en server med 64 spelare. Under alla år jag spelat racingspel har jag däremot aldrig stött på någon som jag kan säga fuskade.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju en extremt komplex frågeställning.

I battlefield V märker man endel som troligtvis fuskar med hela kittet, dvs aimbot etc etc medan andra är mer i gråzonen, antingen är de bara jäkligt bra eller så kör de med "milda" fusk typ map-hack eller ändrade grafikdrivers för att bättre kunna se motståndare.

En hyfsad spelare med t.ex ett map-hack får ju en väldigt stor fördel, samma gäller ju såklart även med ändrade grafik drivers i synnerhet i spel som BF V där det stundvis är ganska svårt för mig att se motståndare, medan endel verkar totalt oberörda av vegetation eller grafiska effekter som dimma eller rök.

Minns i Battlefield 1942 så var det hela klaner (troligtvis inte alla som var medvetna om det) som åkte dit för fusk, någon där de hade folk med hela kittet av fusk och någon annan där de hade övervakning på sin privata matchserver och därigenom kunde läsa ut motståndarnas positioner.

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk

Spelar MWO och väldigt lite fusk. Tror för att det är ett svårt spel som kräver träning även om du fuskar och det orkar de små liven inte. Lite äldre spelarbas som generellt beter sig rätt bra.

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Varit global typ sen rankerna kom och inte tycker jag det är mycket fuskare. Nu spelar jag knappt matchmaking men oftast är folk riktigt risiga bara och sitter och skriker fusk direkt dom möter någon som kan spela.

PUBG har inte heller så mycket fuskare tycker jag, då är nog apex värre där hela laget mer än en gång blivit 2 klickade av samma spelare inom loppet av 3 sekunder.

Permalänk
Medlem

Jag har ärligt lite svårt att beräkna hur utbrett det egentligen är med fusk online, jag spelar BO4 en hel del och visserligen hardcore så kan ju vara skillnad på vanlig multiplayer men där jag lirar tror jag det är ganska begränsat. Jag är generellt så pass bra att jag ligger i topp, ibland går det klart sämre för en match eller så men överlag. De personer som jag själv ibland misstänker rapporterar jag ju men det är ofta sådana som jag ligger på nivån att om jag har en bra match och de en sämre så vinner mitt lag, om de har en bra omgång och jag en sämre så tvärtom.

Iom lag-compensation, delay, server advantage etc så är det svårt att veta många ggr, visst är det finns de som är solklara och de brukar sticka när de blir påkomna i saker som play of the game mm.
Jag tror ofta att folk (utifrån att själv kallas fuskare ibland <3 ) misstar saker som strategi, att personen fått någon indikation på att någon där och/eller kunskap om maps där man vet att det brukar sitta folk m.m. Så när man misstar sådant för fusk känns det som att alla fuskar, man lurar sig själv och anser att man är bättre än man faktiskt är och därmed måste ju de som vinner fuska m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood