Vilken mobil ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Vilken mobil ska jag välja?

Tja, tänkte höra med er tekniknördar och få lite tips på vilken mobil jag ska välja.

Mina måsten
Bra kamera (som har bra fokus i närbild bl a)
Uthålligt batteri då jag surfar en del
Vatten och dammtät

Resten bryr jag mig inte så värst mkt om.
Spelar aldrig, lyssnar sällan på musik även om det händer ibland, kollar aldrig filmer osv osv.

Har tänkt på Huawei P30 Pro, fast vet inte om jag är så sugen på Huawei efter allt som händer borta i USA.
Kanske satsa på Google Pixel XL? Fast kameran kanske inte är så bra där?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att min oneplus 6t simma kring i Saltsjön i drygt 2timmar utan några som helst men, kameran är bra men finns så klart både bättre. Har hyggligt med batteri, brukar tunga dagar hamna kring 30% men den laddar snabbt som tusan.

Men du får så klart ta en annan telefon, bara mina erfarenheter från oneplus. De har nog den snabbaste användarupplevelsen på marknaden.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Inaktiv

Huawei är den bästa telefon jag haft, fotar mycket och förut hade jag alltid med min kamera men när jag bytte mobil till P20 Pro så har jag slutat använda min kamera, sjukt bra mobil och jag skulle lätt hoppa på P30 men min är bara ca 1 år så jag kommer nog ha den ett år till.
Angående de som händer i Usa är de inget att oroa sig över, nuvarande telefoner kommer att fortsätta att funka länge till, är bekräftat att dom kommer uppdateras med Android Q till hösten.

Permalänk
Medlem

Angående Huawei så har de ju redan löst den saken, det är upphävt.
Så Huawei kommer kunna lansera även kommande produkter med fullt stöd.
Nu är det bara deras 5G utrustning och liknande som fortfarande är svartlistat.

https://www.sweclockers.com/nyhet/27814-amerikanska-bolag-til...

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Motorola eller Asus

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

OnePlus + Lineage OS

Lycka Till

Permalänk
Medlem

Bra kamera, vatten/damtät, bra batteri. Då är det Huawei och Samsung s10 som gäller. Du får med en massa bra funktioner som du kommer uppskatta väldigt mycket om du provar lite. Samsung pay är en sådan bra funktion. Verkligen smidigt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Huawei P30 Pro , finns ingen mobil som är i närheten av detta underverk

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Bra kamera så är det nog mellan dessa du ska välja: Huawei p30 pro, Samsung s10, iPhone XS eller Google Pixel 3.

Bra kamera och Bra batteri så är det Huawei p30 pro eller Samsung s10+ du ska välja mellan.

Alla jag nämnt ovan har nog ip68.

Ok kamera och bra batteri så kan du nog välja mellan Oneplus 7 och Asus zenfone 6 också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Huawei. Tyckte P20 Pro var grym tills polaren visade vad P30 Pro kunde göra

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Allt mynnar ut till att Huawei P30 Pro is the way to go om man läser alla era synpunkter och tips hehe.

Och om skiten i USA redan är löst för bl a Huawei P30 Pro så kanske det bara är att köra på den.
Då får man tacka för tipsen helt enkelt, uppskattat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Allt mynnar ut till att Huawei P30 Pro is the way to go om man läser alla era synpunkter och tips hehe.

Och om skiten i USA redan är löst för bl a Huawei P30 Pro så kanske det bara är att köra på den.
Då får man tacka för tipsen helt enkelt, uppskattat!

Halebop har ett schysst pris på P30 Pro just nu om du väljer Halebop Mellan i 24mån.

https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/huawei/p30-pro-128gb-b...

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Okej tack för tips, fast jag kör aldrig abonnemang dock, endast kontantkort.

Permalänk

Samsung A70 verkar uppfylla dina kvar och vara ett bra val, även om jag aldrig provat den själv. Dock ganska stor skärm: 6.7” FHD+ Super AMOLED-skärm
4,500 mAh-batteri + snabb laddning
Bakre trippelkamera
Fått bra recensioner dock om man gillar Samsungs gränssnitt...
https://www.youtube.com/watch?v=IQKd-h9V8sg

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Vänta på Note 10+

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Samsung A70 verkar uppfylla dina kvar och vara ett bra val, även om jag aldrig provat den själv. Dock ganska stor skärm: 6.7” FHD+ Super AMOLED-skärm
4,500 mAh-batteri + snabb laddning
Bakre trippelkamera
Fått bra recensioner dock om man gillar Samsungs gränssnitt...
https://www.youtube.com/watch?v=IQKd-h9V8sg

Ser faktiskt intressant ut måste jag säga, och hälften så billig som Huawei P30 Pro bl a.
Tack för tips! Ska kolla mer youtube-videos på den.

Ser dock ingen info om IP68, vilket jag gärna har iom mitt arbete. Går ju att ha skyddsfodral och så och inte ta upp den ur fickan när det regnar t ex osv, men ändå. Kan bli rätt dammigt ju oavsett om den är i fickan eller inte.

Permalänk
Medlem

Vad är era erfarenheter om telefoner som inte är klassade med IP68?
Kan man ha dom ute i regnväder utan att oroa sig? Kan man ha dom i en dammig jordig miljö utan att oroa sig? Då menar jag inte att man ska bada den i sand eller grus eller så.

Jag är väldigt noga av mig och tar alltid hand om mina telefoner. Men eftersom jag jobbar med trädgård och gillar att ta bilder på trädgård och natur så kan den ju bli lite jordig ibland.

Så berätta gärna era erfarenheter när ni haft någon telefon som inte är IP68-klassad.

För det står mellan Samsung A70 och Huawei P30 Pro. Några tusenlappars skillnad, vet inte om jag ska lägga det på enbart bättre kamera och IP68-klassad. Annars har ju Samsung A70 det mesta jag nöjer mig med, framförallt batteriet. Kameran verkar duga för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Börjar stå mellan Xiaomi Mi 9 eller Google Pixel 3a XL faktiskt. Har skiftat lite från mina måsten och att den ska vara vatten och dammtät, kan klara mig utan det, då jag har fått en jobbtelefon så har inte min telefon under arbetstid lika mkt längre.

Xiaomi Mi 9 är ju väldigt bra och man får mkt för pengarna har jag kollat under flera reviews och Google Pixel 3a XL, den vita, är ju grymt snygg och det mesta ser bra ut. Skiter fullständigt i spelande, och att kolla filmer (mest youtube videos bara ibland). Ljudet verkar ju dessutom vara bra och kamera likaså.

Men tänkte fråga ifall några av er har erfarenheter av någon av dessa telefoner? Berätta gärna lite hur ni uppfattat dom så länge ni haft dom?

Permalänk
Medlem

Läste tråden för jag måste skaffa ny nu. Blev överraskad av ett kraftigt regn, blev genomblöt och nu registrar mobilen att volym ner är intryckt hela tiden. Det får den lilla konsekvensen att när den startar upp så sätts den i Safe Mode som jag nu inte kommer ur.

Aldrig mer en telefon som inte är IP klassad

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

@Anaii: Vilken telefon pratar du om nu?

Permalänk
Medlem

@JexxitS: Jag har en Nokia 7+ men det kan ju hända alla telefoner som inte är vattentåliga. Det var mer en kommentar på din kommentar att du inte längre hade vattentålighet som krav.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

@Anaii: Okej, jo så är det väl, även om jag tror mer på att dom telefoner som har popupkamera är ännu mer i farozonen t ex, ju mindre hål desto bättre, på dom som inte är ip-klassade då.

Permalänk
Medlem

Någon Admin/Mod kan ta bort denna tråd tack.