Permalänk

Datorn startar om av sig själv

Min dator startar om av sig själv utan förvarning, jag får ingen blå skärm eller något sånt. Det händer aldrig när jag har en fläkt (extern fläkt) som hjälper till att kyla ner datorn. Problemet började för någon månad sedan å jag hade inte köpt nån ny komponent eller gjort något inuti datorn. Jag antar att det är att den överhettar, jag har köpt en ny processor kylare idag men det händer fortfarande.

Jag frågar för jag känner att det skulle vara onödigt att köpa en fler fläktar om det skulle kunna vara något annat. (värt att nämna är att den inte alltid behöver en extern fläkt bara för mer krävande spel)

Tagit bort skrik på hjälp i rubriken /Mod
Permalänk

@GollumCanSeeYou: För att ta reda på om det faktiskt är överhettning så skulle du kunna ladda ner ett program som heter SpeedFan, den kan skapa en logg på alla temperatur chip i datorn för att se vad exakt som överhettas.

Visa signatur

CPU: i7-7700K + Cooler Master CPU Kylare Hyper 212 Evo. Moderkort: Z170A GAMING M7 / Z170. Minnen: Corsair Vengeance LPX Black 32GB DDR4 2400Hz. GPU: MSI GTX 1080 Ti 11GB GAMING X (8G). SSD: WD Black SSD 512GB M.2 PCIe. HDD: WD Black 4TB Nätagg: Corsair 850W Plus Gold. Chassi: Corsair Obsidian 650D Black.
Skärm: Acer XB271HUA 1440P.

Permalänk

@nemesis8727: Tack. Ska göra detta

Permalänk

@GollumCanSeeYou: Lycka till, hoppas det löser sig.

Visa signatur

CPU: i7-7700K + Cooler Master CPU Kylare Hyper 212 Evo. Moderkort: Z170A GAMING M7 / Z170. Minnen: Corsair Vengeance LPX Black 32GB DDR4 2400Hz. GPU: MSI GTX 1080 Ti 11GB GAMING X (8G). SSD: WD Black SSD 512GB M.2 PCIe. HDD: WD Black 4TB Nätagg: Corsair 850W Plus Gold. Chassi: Corsair Obsidian 650D Black.
Skärm: Acer XB271HUA 1440P.