Dell Ultrasharp U4919DW – ultrabred 49‑tummare med IPS-panel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Ingen G-Sync, nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av PlogarN97:

Tolkar jag det rätt att det motsvarar två 24 skärmsr på 16:9?

Nej. De är ett snäpp större: två 27"-skärmar på 16:9.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Nu väntar vi på en recension på Samsung 49" CRG9!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Laxpudding:

Den enda skärm jag känner till som svarar mot de önskemålen är LG 34WK95U-W som kör 5120x2160, 21:9-format

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4752761

Ungefär samma pris, så ett ganska intressant alternativ.

Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Vad är det som efterfågas här? Vill ni ha kvar samma aspect ratio men fler pixlar på höjden? Alltså att pixlarna inte längre är kvadratiska utan utplattade och rektangulära? Det... hade jag inte rekommenderat ;). Är säkert inte det som efterfrågas men det innebär en annan aspect ratio om ni vill ha fler pixlar enkom på höjden.

Alternativet är då 21:9-skärmarna. De De har fler pixlar på höjden i förhållande till mängden pixlar på bredden men skärmarna är fortfartande bredare än det vanligare 16:9-formatet. Låter som att det är dessa ni efterfrågar. Och de finns! Woohooo!

Här är ett exempel:
https://www.inet.se/produkt/2214249/lg-34-34wk95u-21-9-thunde...

Väldigt intressant, måste erkänna att jag inte lagt så mycket tid på skärminköp 2019, verkar precis ha missat den där.
Exakt vad jag är ute efter, nu ska jag nörda ner mig i reviews.

Tror du den kan bli aktuell för review hos er @Laxpudding? Är ju ändå en frisk fläkt på skärmområdet pga den speciella upplösningen..

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@BasseBaba: Ska fiska runt. LG 34WK95U-W har funnits ute ett tag och har funnit i butik i 1 år. Så den ses som gammal vid det här laget och då brukar tillverkarna inte vilja eller ibland inte ens kunna skicka exemplar för test.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Itasha:

Nu väntar vi på en recension på Samsung 49" CRG9!

Det är inte alls omöjligt, men först till hösten.