Nya lurar för spel, film, ljudmixning.

Permalänk

Nya lurar för spel, film, ljudmixning.

Hej!
Sitter idag på DT990 pro 250ohm.
Väldigt nöjd med spelupplevelsen i dem
Sladden är sliten kuddarna är kass och tror att ena elementet är sprängt.
Så letar efter ny lurar. Ska ha bra detlj rikedom men ändå ha en djup bas.
Men ingen bas som dödar allt annnat ljud.
Ska kunna användas i flera timmar utan att känna obehag!
Kommer va främst för spel sen film sen musik mixning.
Mitt ljudkort klarar <300ohm.
Pris 2000 max 2500kr.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Hej!
Sitter idag på DT990 pro 250ohm.
Väldigt nöjd med spelupplevelsen i dem
Sladden är sliten kuddarna är kass och tror att ena elementet är sprängt.
Så letar efter ny lurar. Ska ha bra detlj rikedom men ändå ha en djup bas.
Men ingen bas som dödar allt annnat ljud.
Ska kunna användas i flera timmar utan att känna obehag!
Kommer va främst för spel sen film sen musik mixning.
Mitt ljudkort klarar <300ohm.
Pris 2000 max 2500kr.

Köpte mig ett par DT770 250 förra veckan då jag saknat bas i de andra lurarna i sign, speciellt för spel. Läste inte på något alls om lurarna först och när jag beställt blev jag lite nervös att basen skulle dränka resten osv men nu när jag haft lurarna i en vecka så säger jag absolut inte. Tycker de är perfekta för i princip all musik nu, bra bas, mellanregister och tillräckligt med diskant för att täcka det mesta i musikväg. Som vanligt med alla Beyerdynamics är de mycket bekväma (för mig).

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd

För den budgeten får du nöja dig med liknande kvalité som du hade innan elementen började ha sig, dvs. DT990. Vill du ha djupare bas så måste du ha större drivers vilket oftast innebär dyrare pris (iaf om du skall ha kvar neutraliteten i ljudet).

Här har du minskade prislista från 250 € till 200 €:
https://www.thomann.de/se/hoerlurar_studio_hoerlurar.html?pri...

EDIT: Kanske ett par Focal Listen Professional är på tiden?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Kastar in två lurar du kan googla lite på. AKG K712 pro och Philips Fidelio X2HR. X2HR levererar lite mer i dom lägre frekvenserna än K712 pro. Mina K712 pro håller sig inte på plats vid spelande. Rör man på huvudet och surrar i discord vill dom hasa ner och man får rätta till dom med jämna mellanrum. Vissa moddar sina för att få bukt med det lite taniga självjusterande mekaniken. Alla verkar inte ha detta problem ska tilläggas.