Permalänk
Medlem

DHL transport

Någon som vet hur deras hantering av privat paket är? Har ett paket som är på väg från Prague. Det var i Köpenhamn idag vid 15:30 och kort därefter lämnade det terminalen. Det står på DHLs spårnings sida att det ska gå genom Göteborg. Tror ni jag kan hämta det på min närmsta terminal imorgon/söndag eller kommer det stanna på helgen som PostNord för att sedan köras ut till mitt ombud?

Permalänk
Medlem

Om det inte är skickat med deras expresstjänst så kan du nog räkna med lev först under kommande vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Om det inte är skickat med deras expresstjänst så kan du nog räkna med lev först under kommande vecka.

Så det kommer stanna i Göterborg då? Vet ju att man kan hämta på alla terminaler istället för att låta det köras ut till ett ombud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eventuellt, eller så körs den till en annan terminal om den redan är lastad på en bil. Är det kritiskt att du får grejorna under helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Eventuellt, eller så körs den till en annan terminal om den redan är lastad på en bil. Är det kritiskt att du får grejorna under helgen?

Absolut inte men det är denna helgen jag har tid att bygga min nya printer jag beställt. I veckan som kommer har jag fullt upp likaså kommande helg så är ett tag innan jag hinner bygga den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lördag/söndag så ska du känna någon som jobbar på terminalen paketet finns på för att ha en chans att hämta ut det
Så, du får det efter helgen.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Terminalerna är stängda för avhämtning under helgen. Jag skulle gissa att ditt paket finns för avhämtning under tisdagen.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk

Har själv hämtat från terminal, bara ringa till terminalen och säga att du vill hämta där om dom har uthämtning.

Beställde däck till bilen och efter 4 vändor där Postnord inte lyckats leverera till macken 200m från mig, slog en ping när däcken var på terminalen i Eskilstuna och plocka upp dom efter jobbet.

Förstår dock inte varför Postnord var inblandat.. DHL hela vägen från Tyskland och sen kanske 1km med Postnord som dom inte kunde leverera till macken.
Macken har DHL också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Har själv hämtat från terminal, bara ringa till terminalen och säga att du vill hämta där om dom har uthämtning.

Beställde däck till bilen och efter 4 vändor där Postnord inte lyckats leverera till macken 200m från mig, slog en ping när däcken var på terminalen i Eskilstuna och plocka upp dom efter jobbet.

Förstår dock inte varför Postnord var inblandat.. DHL hela vägen från Tyskland och sen kanske 1km med Postnord som dom inte kunde leverera till macken.
Macken har DHL också

Skickades från m.sweclockers.com

Skickades den med tyska postal service, detta https://www.deutschepost.de/en/home.html , så går det över till PostNord i Sverige, är den dock skickad med DHL Express i Tyskland, så är det DHL hela vägen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig