Använda hemmabiosystem som datorhögtalare???

Permalänk
Medlem

Använda hemmabiosystem som datorhögtalare???

Hej!
Jag kan skicka bild och ljud till mitt hemmabio-system från min dator, allt funkar OK. Men jag skulle vilja använda mitt hemmabio-system som högtalare för datorn i allmänhet. Systemet är en Sony BDV-E2100. Att streama funkar så bra, men om jag kör ett program i datorn så vill jag att ljudet ska komma i ljudsystemet istället för laptopens skithögtalare. Någon som vet hur man gör? Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Låt oss reda ut lite.
Streamar du film till ditt hembiosystem från datorn eller kollar du på streams med datorn som är ihopkopplad med hembiosystemet?
Är det sistnämnda så måste du nog välja HDMI som primär ljudutgång på datorn. Vilket du gör i ljudkonsollen, eller vad det nu heter på svenska. Högerklicka ljudikonen. Kan även behövas ändras i div program.
Är det så att du använder datorn som en server så är svaret inte helt lätt. Du får testa att använda bluetooth!

Permalänk
Medlem

Du har säkert en 3.5 mm ut på datorn? Kan du inte använda en 3,5 mm till dubbel RCA https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/... och växla ljudkälla på enheten?

Permalänk

HDMI

För mig funkade det med att köra ljudet via hdni blev dock lite meckande att säkerställa att alla progtam använde det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förtydligande

Tack för tipsen och ursäkta min otydlighet.
Jag var lite otydlig med vad jag har och vill uppnå.
Mitt ljudsystem är nätverksanslutet och jag kan i Windows högerklicka på en ljudfil och välja skicka till enhet. (Kallas det uPnP?) Då kan jag välja mellan TV:n och min Sony BDV 2100. Väljer jag Sony så kommer ljudet i ljudsystemet. Funkar kanonbra.
Men om jag kollar ett klipp på YouTube eller ser på en video på Fejjan så kommer ljudet bara i datorn.
Jag skulle vilja kunna välja mitt ljudsystem som högtalarutgång, även om jag ser videon på datorn.
Jag har ett par trådlösa hörlurar och inbyggda högtalare i min bärbara dator. Jag kan välja utgång för ljudet mellan dessa två, men där vill jag kunna välja mitt ljudsystem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HPi:

Tack för tipsen och ursäkta min otydlighet.
Jag var lite otydlig med vad jag har och vill uppnå.
Mitt ljudsystem är nätverksanslutet och jag kan i Windows högerklicka på en ljudfil och välja skicka till enhet. (Kallas det uPnP?) Då kan jag välja mellan TV:n och min Sony BDV 2100. Väljer jag Sony så kommer ljudet i ljudsystemet. Funkar kanonbra.
Men om jag kollar ett klipp på YouTube eller ser på en video på Fejjan så kommer ljudet bara i datorn.
Jag skulle vilja kunna välja mitt ljudsystem som högtalarutgång, även om jag ser videon på datorn.
Jag har ett par trådlösa hörlurar och inbyggda högtalare i min bärbara dator. Jag kan välja utgång för ljudet mellan dessa två, men där vill jag kunna välja mitt ljudsystem.

Koppla upp dig via bluetooth till den där sonyn. Dvs du måste para ihop den. Står i manualen

Skickades från m.sweclockers.com