Permalänk
Medlem

Verktygsförvaring?

Vet verkligen inte vart det här kan höra hemma. Tänkte mig lagring först, men kom fram till att det nog inte är det bästa

De senaste 10 åren har jag försökt hitta någon vettig verktygsförvaring som inte är för dyr, inte tar för mycket plats och inte bara är en låda man dumpar ner allt i, men blandad framgång.
Nu blir det bara mer och mer och jag sitter nu med flera olika verktygslådor där det bara blir mer och mer oreda.

Så hur förvarar ni era verktyg? Har någon hittat en trevlig köpbar lösning att sortera upp och hålla ordning på verktygen, eller har ni byggt något eget?
Visa vad ni har!

Måste verkligen få tag på något så att jag slipper leta i en halvtimme efter rätt saker!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Inaktiv

Jag planerar o sätta upp en verktygsvägg efter sommaren.

Ungefär nåt sånt här.
https://www.harald-nyborg.se/verktygsvagg-m-tillbehor-34del.h...

Permalänk
Medlem

Tänker du på förvaring i garage eller förråd så kan man ju köpa på sig något sånt här.

https://www.bauhaus.se/verktyg-arbetsklader/verktyg/verktygsf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon230307:

Jag planerar o sätta upp en verktygsvägg efter sommaren.

Ungefär nåt sånt här.
https://www.harald-nyborg.se/verktygsvagg-m-tillbehor-34del.h...

Hade varit trevligt, men än så länge har jag bara lägenheten

Skrivet av reverend benny:

Tänker du på förvaring i garage eller förråd så kan man ju köpa på sig något sånt här.

https://www.bauhaus.se/verktyg-arbetsklader/verktyg/verktygsf...

Funderat på det, men det skulle sett lite skumt ut i vardagsrummet.
Eventuellt kan väl en av de man ställer på en vagn fungerat, men de brukar väl vara lite otympliga att bära runt på.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Har denna och tycker att den är riktigt bra. Har det mesta i handverktyg och kan inte klaga, liten och smidig också.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Följer tråden, har samma bekymmer. Låda på låda på låda..

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av babgjyshi:

Har denna och tycker att den är riktigt bra. Har det mesta i handverktyg och kan inte klaga, liten och smidig också.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-...

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du inte mycket handverktyg, jag har 4 sådana proppade med handverktyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Har denna och tycker att den är riktigt bra. Har det mesta i handverktyg och kan inte klaga, liten och smidig också.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-...

Skickades från m.sweclockers.com

Med sån så blir det samma problem, fast i öppna tygväskor istället för plastlådor.

Inte direkt verktygsförvaring.

SOm jag skrev längre upp, inte så passande i lägenheten.

Två stora hinkar för verktyg, precis som jag vill undvika

Skrivet av Gamerouge:

Följer tråden, har samma bekymmer. Låda på låda på låda..

Då är jag inte själv iaf!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Med sån så blir det samma problem, fast i öppna tygväskor istället för plastlådor.

Inte direkt verktygsförvaring.
SOm jag skrev längre upp, inte så passande i lägenheten.
Två stora hinkar för verktyg, precis som jag vill undvika

Då är jag inte själv iaf!

Det är för att du inte orkar lägga dom i sina fickor ju, har avbbitare, 5-10 olika tänger, avskalade, ringnycklar 5-32, hammare, tre olika skruvmejselset och allt sitter som det ska.
Annars får du köpa verktygen i sina lådor likt den under men blir mkt mer plats som går åt.

https://m.clasohlson.com/se/Verktygssats-108-delar/30-8914

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Då har du inte mycket handverktyg, jag har 4 sådana proppade med handverktyg

Har en verktygsskåp med galler men den är lite ful och tung att ha i en tvåa.

Det nödvändigaste har jag i lägenheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du inte ett förråd i källaren/vinden?

Där har jag byggt ett hyllsystem längs en av väggarna och skruvat upp krokar på träväggen där jag hängt upp de otympligaste delarna såsom fogsvans och annat.

Sen står alla maskiner i sina plastlådor och hylsnyckelsatsen ligger i sin plastlåda.

Det tar en del plats men lätt att springa ner snabbt och hämta om man skulle behöva något.

Sen självklart några skruvmejslar, hammare och annat som behövs ofta uppe i städskåpet i lägenheten.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Det är för att du inte orkar lägga dom i sina fickor ju, har avbbitare, 5-10 olika tänger, avskalade, ringnycklar 5-32, hammare, tre olika skruvmejselset och allt sitter som det ska.
Annars får du köpa verktygen i sina lådor likt den under men blir mkt mer plats som går åt.

https://m.clasohlson.com/se/Verktygssats-108-delar/30-8914

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker mer på själva mängden. Med tanke på att mina fyra lådor är fulla i nuläget så lär det inte bli färre lådor av att man skaffar såna där istället.

Skrivet av SunQ:

Har du inte ett förråd i källaren/vinden?

Där har jag byggt ett hyllsystem längs en av väggarna och skruvat upp krokar på träväggen där jag hängt upp de otympligaste delarna såsom fogsvans och annat.

Sen står alla maskiner i sina plastlådor och hylsnyckelsatsen ligger i sin plastlåda.

Det tar en del plats men lätt att springa ner snabbt och hämta om man skulle behöva något.

Sen självklart några skruvmejslar, hammare och annat som behövs ofta uppe i städskåpet i lägenheten.

Har en vind, men ingen jag litar på

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sätt upp ett högskåp med dörr/hutchar då som du kan förvara verktygen i?
Ett högskåp kan du ju dekorera så det ser fint ut i lägenheten..

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

har en verktygsvägg hemma men bara börjat sätta upp lite saker på den, den var tom på krokar och hållare när jag flyttade in, har samma problem, min sträcker sig även till att det är så stökigt i min källare att även väggen är täckt av saker då borde framför är fullt

får nog försöka städa lite.

lägenhet så är det nog en verktygsvagn du är ute efter(med skåp är väggarna är fulla med hållare). annars skulle jag satsa på en verktygsvägg där man kan sätta upp allt precis som man vill ha det.
komplettera det med en lite verktygslåda där du kan lägga ned det du behöver i om du inte meckar i närheten.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har en gammal hederlig verktygslåda i pulverlackerad stålplåt.

Bor man i lägenhet går det inte åt mycket verktyg? Typ en hammare och skruvmejsel klarar man sig långt med.

När vi flyttade till hus blev det en verkstad däremot, med både verktygsvagnar och verktygstavlor. Dock lite skillnad där då man gör väldigt mycket arbeten själv, inklusive meckande med bilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Har en gammal hederlig verktygslåda i pulverlackerad stålplåt.

https://static.esska.de/shop/bilder/lbilder/94946060501x_857371926430_z.jpg

Bor man i lägenhet går det inte åt mycket verktyg? Typ en hammare och skruvmejsel klarar man sig långt med.

När vi flyttade till hus blev det en verkstad däremot, med både verktygsvagnar och verktygstavlor. Dock lite skillnad där då man gör väldigt mycket arbeten själv, inklusive meckande med bilar.

Bostadsrätt så går det åt en hel del verktyg faktiskt.
Särskilt om man är lite nyfiken och sugen på att anpassa saker själv.

Riktigt glad att jag har en hyfsad arsenal.

@Jokkocze Du säger att du inte litar på någon, förståligt. Men beroende på hur vindsförrådet ser ut så kan du ju alltid välja att hänga upp tyg för det klassiska hönsnätet som brukar vara väggar. Annars köper du lite reglar och trä och bygger en vägg som dels fungerar som insynsskydd och dels du kan hänga verktyg på.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Sätt upp ett högskåp med dörr/hutchar då som du kan förvara verktygen i?
Ett högskåp kan du ju dekorera så det ser fint ut i lägenheten..

Där har vi ju en idé! Ett billigt högskåp från ikea! Sen lite utdragbara lådor där man sorterar saker. Det är helt klart en idé!

Skrivet av SunQ:

@Jokkocze Du säger att du inte litar på någon, förståligt. Men beroende på hur vindsförrådet ser ut så kan du ju alltid välja att hänga upp tyg för det klassiska hönsnätet som brukar vara väggar. Annars köper du lite reglar och trä och bygger en vägg som dels fungerar som insynsskydd och dels du kan hänga verktyg på.

Litar inte på vinden i sig. Sen jag flyttade in för lite drygt två och ett halvt år sen har vi haft inbrott där uppe två gånger.
Försöker begränsa mig till tomma lådor på vinden.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB