[ovpn.com] har blåst mig på pengar under längre period

Permalänk
Avstängd

[ovpn.com] har blåst mig på pengar under längre period

Hej,

Känner mig för bannad, när jag skulle kolla till min bank så upptäckter jag att det hade draget från ovpn på 177 kronor, och jag börja då kolla mina konto och till slut så hittar jag det konto och då visar det att den var på "abonnemanget" var på slagen.

Och det hade draget totalt 3 gånger, och det som är mest sjukas är att mina VISA uppgifter var kvar, och jag är säker på att jag tog bort det efter jag hade betalat och samt kollat så att "abonnemanget" inte var på slagen.

Då jag har nån from av autism så dubbelkollar jag extra noga både före köp och efter.

När jag skriv till dom så tog det dom knapp 1 sek att skriva denna text.

Citat:

Hej!

Vid ditt köp och via våra allmänna villkor informerar vi om att abonnemanget förnyas automatiskt, samt att kunden själv måste stänga av detta för att abonnemanget inte ska förnyas. Du kan avbryta din automatiska förnyelse genom att logga in på hemsidan. När du väl är inne i kontrollpanelen kan du gå till Betalning och väljer att inaktivera det.

Och det betyder att det är många som har samma problem, kan det vara så att dom sätter på abonnemanget efter en längre tid fast man har stängt av det?

Vart kan jag vända mig till för att få tillbaka pengar?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

VPN har oftast att du själv måste "avboka" abonnemanget. Väldigt viktigt att kolla detta.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

VPN har oftast att du själv måste "avboka" abonnemanget. Väldigt viktigt att kolla detta.

Och jag är säker på att jag gjorde det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Och jag är säker på att jag gjorde det.

Då borde dom ju kunna plocka fram bevis på att du faktiskt gjort det

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Då borde dom ju kunna plocka fram bevis på att du faktiskt gjort det

Man tycker det, har skrivit till min bank och hoppas att dom kan hjälpa.

Tycker ändå bilden säger att dom kör med något fulspel, då dom har ökat så mycket pengar på några år.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Du borde ha bekräftelse mail på avbokningen/ abonnemangs avslutandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nej, att se deras nyckeltal över fyra år är inte en direkt indikator på ett företags handlingssätt eller marknadsmässiga ärlighet. Det tyder på att omsättningen ökat, men det finns ingenting i dina staplar som kan peka på varför omsättningen gått upp. Det kan lika gärna vara för att efterfrågan på VPN överlag ökat.

Permalänk
Medlem

Jag har också råkat ut för det någon gång, och vet inte riktigt var jag står i sakfrågan. Jag är säker på att jag ställde av abbonemanget men ändå så betalade jag automatiskt. Nu *vet* jag att det är avställt då jag t.om. tog en skärmdump på sattyget.

Dom fick en hel del kritik för det i sin flashback tråd då många upplevde det som ett medvetet drag att göra det så pass krångligt, att man antingen inte visste om att det var ett abbonemang eller hur man stängde av det.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yonie:

Nej, att se deras nyckeltal över fyra år är inte en direkt indikator på ett företags handlingssätt eller marknadsmässiga ärlighet. Det tyder på att omsättningen ökat, men det finns ingenting i dina staplar som kan peka på varför omsättningen gått upp. Det kan lika gärna vara för att efterfrågan på VPN överlag ökat.

Ta bara deras namn "OVPN" som är en förkortning av "OpenVPN" så att när alla söker så hittar man dom lätt.

Det går inte att bevisa varför dom har ökat så mycket, det finns många som säljer vpn.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Ta bara deras namn "OVPN" som är en förkortning av "OpenVPN" så att när alla söker så hittar man dom lätt.
https://i.imgur.com/7SuiMEi.png
https://i.imgur.com/zUYkDeS.png

Det går inte att bevisa varför dom har ökat så mycket, det finns många som säljer vpn.

Du kan fortfarande inte dra några slutsatser kring huruvida företaget bedriver oärlig verksamhet endast baserat på deras omsättning. Att det finns "många" som börjat sälja VPN indikerar ju om något att branschen som helhet ökar i omsättning.

Även Mullvad VPN har samma typ av utveckling:

Innebär detta att även de per definition måste köra med fula metoder?

Även Poppels bryggeri måste göra något riktigt fult. Kanske innehåller deras öl något helt annat än öl?

Permalänk
Medlem

Jag brukar betala dylika tjänster med paypal utöver att man stänga av abonnemangs tjänsten på din sida på OVPN kan man gå i betalningar på paypal och plocka bort abonnemanget där , funkat för mig då jag också köpte en tjänst hos ovpn

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Man tycker det, har skrivit till min bank och hoppas att dom kan hjälpa.

Tycker ändå bilden säger att dom kör med något fulspel, då dom har ökat så mycket pengar på några år.
https://i.imgur.com/d7ZLFKK.png

Det där betyder bara att de ökat från kanske 12500 användare till 15000 från 2017 till 2018

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag har precis förnyat mitt och det gjordes manuellt efter att abonnemanget gått ut. För mig funkade det att stänga vilket jag gjorde direkt efter första gången.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

@superegg: hur tänker nu? kan du utveckla?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

Det är många som kör med den här metoden. I ovpns fall så känns det skönt att det förnyas automatiskt, så man inte helt plötsligt står utan vpn för att man glömt att betala. Säkerheten väger mer än att man är glömsk. Jag brukar alltid plocka bort mina kort och autogiro när jag stoppar en tjänst. Och är det en krånglig firma, så vill jag ha ett bekräftelse-mail på att det är uppsagt.

När jag använde Swedbank så kunde man generera ett tillfälligt visa-kort för köp på internet. Det brukade jag använda till såna tjänster som förnyas automatiskt. Då kunde man ställa in hur länge "kortet" skulle gälla. Försökte som förnya så var dom ganska ointresserade när kortet hade gått ut, haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Ta bara deras namn "OVPN" som är en förkortning av "OpenVPN" så att när alla söker så hittar man dom lätt.
https://i.imgur.com/7SuiMEi.png
https://i.imgur.com/zUYkDeS.png

Det går inte att bevisa varför dom har ökat så mycket, det finns många som säljer vpn.

...fast OpenVPN är en mjukvara som inte har ett dugg med företaget OVPN att göra förutom att det råkar vara den mjukvara de använder.
Jag tycker att du borde försöka avstå från de här konspirationsteorierna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av professorsnö:

@superegg: hur tänker nu? kan du utveckla?

Som jag skriv så kolla jag noga både för och efterköpt och kunde då inte se att "abonnemanget" var påslagen, så dom måste ha sätt på dig efter en länge tid och sen påstår att jag skulle ha gjort det.

Då dom även ha snabbtexten för personer som med råkat ut för "abonnemanget" så är det många, så tror inte att det skulle vara en slump.

Och även andra här påstå att dom har råka ut för samma sak.

Skrivet av ZaInT:

...fast OpenVPN är en mjukvara som inte har ett dugg med företaget OVPN att göra förutom att det råkar vara den mjukvara de använder.
Jag tycker att du borde försöka avstå från de här konspirationsteorierna.

Skickades från m.sweclockers.com

Du läste inte ens vad jag skriv, jag vet om det är en mjukvara och att företaget inte äger det.

Det som jag menar var att dom fula sig med sitt namn då dom valde just ovpn då många söker efter då det är en förkortning av OpenVPN.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Man tycker det, har skrivit till min bank och hoppas att dom kan hjälpa.

Tycker ändå bilden säger att dom kör med något fulspel, då dom har ökat så mycket pengar på några år.
https://i.imgur.com/d7ZLFKK.png

Du skämtar va? Marknaden för VPN har ökat markant de senaste åren, inget unikt för detta företag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Du skämtar va? Marknaden för VPN har ökat markant de senaste åren, inget unikt för detta företag.

Nej, jag skämtar inte om sånt här.

Ett annat konto, "Abonnemang" är avstängd som standard, står inget om att den skulle sättas på efter ett köp.
Och då måste man söka i faq och där hittar man den info.

Tycker det är vilseledande.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

@superegg: Tycker du att det är skumt att abonnemanget sätts igång efter att du har betalat?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av professorsnö:

@superegg: Tycker du att det är skumt att abonnemanget sätts igång efter att du har betalat?

Självklart tycker jag det är skumt, jag äger många domäner och då kan man med välja att den ska auto förnyas men inte sätt den på auto efter köp av domän.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Du kan alltså styrka att de villkor du ingick vid avtalets början ej innebar någon form av automatisk förlängning, samt avtalets giltighetsperiod? Bifoga då bara detta vid nästa kontakt med ovpn, ifall de inte ändrar sig då så kan du ju ta det vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hej,

Känner mig för bannad, när jag skulle kolla till min bank så upptäckter jag att det hade draget från ovpn på 177 kronor, och jag börja då kolla mina konto och till slut så hittar jag det konto och då visar det att den var på "abonnemanget" var på slagen.

Och det hade draget totalt 3 gånger, och det som är mest sjukas är att mina VISA uppgifter var kvar, och jag är säker på att jag tog bort det efter jag hade betalat och samt kollat så att "abonnemanget" inte var på slagen.

Då jag har nån from av autism så dubbelkollar jag extra noga både före köp och efter.

När jag skriv till dom så tog det dom knapp 1 sek att skriva denna text.
Och det betyder att det är många som har samma problem, kan det vara så att dom sätter på abonnemanget efter en längre tid fast man har stängt av det?

Vart kan jag vända mig till för att få tillbaka pengar?

Hej, trist att detta har hänt :/
Du kan vända dig till ARN, så kan du få hjälp.
https://www.arn.se/

Tycker definitivt inte du ska acceptera det som ovpn skriver.
Om du vill ha en annan vpn, kan jag varmt rekommendera Azirevpn
Använde själv ovpn förrut, men dom blev konstiga efter ett tag, sen började dom med fb pixel 😒
Så jag är glad att jag bytte vpn leverantör.

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Ibland gör man missar. Du är säker på att du tog bort uppgifterna till ditt VISA men de har ju uppenbarligen haft kvar dem, annars hade de inte kunnat dra pengar.

I februari -19 uppdaterade de villkoren och publicerade en skärmdump på de tidigare villkoren vilka även innehåller information om att det förnyas automatiskt vid betalningm med betalkort.
https://www.ovpn.com/sv/blog/uppdaterat-vara-allmanna-villkor...