Kommer du att köpa Libra?

Permalänk
Medlem

Kommer du att köpa Libra?

Kommer du att köpa / använda den nya kryptovalutan som Facebook släpper under namnet Libra?

Facebook har nu presenterat sina planer på en ny global kryptovaluta som ska göra betalningar och överföringar enklare.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Kommer du att köpa / använda den nya kryptovalutan som Facebook släpper under namnet Libra?

Facebook har nu presenterat sina planer på en ny global kryptovaluta som ska göra betalningar och överföringar enklare.

Hahaha

Nej.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Är inte Libra någon sorts blöja? Jag är förvirrad.

Permalänk
Medlem

Jag handlar endast en valuta vid behov, vilket enbart är vi resor i nuläget, och ser ingen anledning till att min inställning någonsin kommer ändras.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är inte Libra någon sorts blöja? Jag är förvirrad.

Hette inte blöjan Libro Nej det är en ny kryptovaluta som släpps.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Oo är det från Facebook? Yea how about no! De spårar redan så mycket vill inte att de med spårar vad man köper

Skickades från m.sweclockers.com

Rättstavning
Permalänk

@Chromatic: Libero heter blöjan men rätt nära haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är inte Libra någon sorts blöja? Jag är förvirrad.

Mensskydd i Australien: https://lovelibra.com/au/

Permalänk
Medlem

En valuta som är backad av företag likt Facebook kan nog bara leda till kaos och förödelse om den får fäste. Dessa koncept har sin grund i mängden >>förtroende<< från investerare, i vilket Facebook nu troligtvis borde ha nått nya botten-noteringar.
Facebooks agenda är i de allra bästa fallen väldigt ifrågasatt och tveksam på flera nivåer.

Det krävs nog att mer trovärdiga företag tar initiativet i så fall.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Nej och det känns väl inte direkt bättre av att den utomstående grupp som enligt Facebook skulle se över integritetsfrågor inte blivit kontaktade av Facebook.

https://www.cnbc.com/2019/07/16/fdpic-says-facebook-has-not-c...

Permalänk

Ni, förvisso få, som svarat ja på detta; Varför? Som en hoppfull investering? För att ni tror att det kommer bli ett praktiskt system? Eller trollar ni bara?

Permalänk
Medlem

Nej försöker hålla mig borta från Facebook och dess tjänster så gott det går.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hell no, det räcker redan med den spårning och kontroll de redan har över våra liv. Låt Mr Robot funka som en varning, detta är som Ecoin fast i verkligheten.

Permalänk
Avstängd

Det verkar som att fem procent (dvs för närvarande 6 personer av 132) har röstat att man tänker prova, jag hör givetvis inte till dem, men det vore intressant att höra motiveringen från någon som faktiskt tänker prova.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

nej, FB har 0 trovärdighet

Permalänk
Avstängd

Gissar på att libra kan bli väldigt stort och ta över bitcoin ganska snabbt.

Frågan är väl ändå om jag skulle ha någon användning för det men det återstår väl att se när det väl släpps.

Permalänk
Hedersmedlem

Vslutan kommer vad jag förstått inte lanseras överallt samtidigt. Indien först ut tror jag.
Och det lär väl inte handlas på samma sätt som flertalet andra på öppen börs heller. Libra lär bli låst till deras wallet calibra tror jag.
Grundtanken är väl att denna valuta heller inte ska vara så volatil i kursen utan den ska lämpa sig bättre som faktisk valuta snarare än som investeringspapper.
Jaha, vad ska man med det här till då?
Ja antagligen främst transaktionssystem likt Swish. Initialt iaf. Enkelt ska det vara också (likt swish). Men på global nivå.

Såå. Det är inte helt säkert att tilögången kommer bli så enkel i början. Och facebook kommer antagligen inte riktigt lyckas om librakursen skenar likt övriga kryptovalutor. De kommer troligen motarbeta detta på systemnivå just för att få till en mindre volatil kurs. Alltså mindre intressant som investering antagligen.
Trovärdigheten för riskkapital är alltså sekundärt. Så länge de har en plattform som inte ändrar värde (vilket de kan lösa med värdeuppbackning så som guldlager eller motsvarande) så kommer vslutan kunna fylla en relevant funktion. Alltså att flytta slantar mellan folk enklare, snabbare och billigare än bankerna. Den idén är stsrk nog i sig själv.

Men vi får väl se vad det egentligen innebär

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Som senaste post skrev så menas inte Libra vara till för spekulation. Utan dens värde ska kopplas mot USD. Och kan användas av användare för Facebooks och andras tjänster och på så vis minimera möjliga transaktionskostnader. Så att tro att man ska investera i den för att hoppas den stiger i värde som Bitcoin, t.ex. är feltänkt.